Kamień ogrodowy

1. Data: 2009-07-07 18:47:10

Temat: Kamień ogrodowy
Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamiast włókniny i kory - powoduje że nie rosną chwasty.
Znajoma mówiła że podsypali tym naokoło rośliny w miejscu publicznym, chodzi
tam często i chwasty nie rosną.
Mam żywopłot w 2 pasach - w sumie razem 34mkw, chwasty wyrastają przez
włókninę.
Tak sobie myślę czy nie wysypać, zwłaszcza że nie kosztuje to majątek.
Czy ktoś z grupowiczów takie rozwiązanie ma u siebie i potwierdzi że
sprawdzone?

Pozdrawiam

Kaja

2. Data: 2009-07-07 22:28:29

Temat: Re: Kamień ogrodowy
Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga wrote:
> Zamiast włókniny i kory - powoduje że nie rosną chwasty.
> Znajoma mówiła że podsypali tym naokoło rośliny w miejscu publicznym,
> chodzi tam często i chwasty nie rosną.

to może mają go na pół metra wgłąb???
u mnie trawa zaczyna rosnąć nawet między klinkierem ścieżki, w rynnie,
której po zimie nie oczyściłem, co to masz za kamień???
może to kamień filozoficzny???

moon

3. Data: 2009-07-08 04:18:44

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
> u mnie trawa zaczyna rosnąć nawet między klinkierem ścieżki, w rynnie,
> której po zimie nie oczyściłem, co to masz za kamień???

no kamień to nazwa ogólnie to kamienie są takie drobne z kamieniołomów
nie mam jeszcze, myślę o nabyciu i tyle.
może faktycznie jak tego nasypać trochę to aż_tak nie będzie chwaścisko
rosło?

Kaja

4. Data: 2009-07-08 07:34:39

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga pisze:
> [...]
> Tak sobie myślę czy nie wysypać, zwłaszcza że nie kosztuje to majątek.
> Czy ktoś z grupowiczów takie rozwiązanie ma u siebie i potwierdzi że

Mam z kamyków zrobioną opaskę wokół domu i ścieżkę. Chwastów jest mniej,
ale perz i trawy dobrze sobie tam radzą mimo, że pod spodem jest czarna
folia. A że wypielić perz z kamyków jest trudno, bo wyrywa się tylko
zielona końcówka, to muszę używać chemii do jego zwalczania.

Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2009-07-08 09:04:49

Od: gont <g...@d...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga pisze:
> [...]
> Tak sobie myślę czy nie wysypać, zwłaszcza że nie kosztuje to majątek.
> Czy ktoś z grupowiczów takie rozwiązanie ma u siebie i potwierdzi że

Ja tak robię i sobie chwalę. Zostało mi sporo żwiru przy robieniu
oczyszczalni przydomowej. Daję włókninę, a na to ten żwir. Chwasty nie
przerastają. Zdarza się że rosną na tych kamykach - wystarczy że trochę
ziemi sie gdzieś zgromadzi. Ale łatwo się je usuwa.

Według mnie wygląda to lepiej niż kora.

--
gonT
zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
(W. Wharton: Ptasiek)<<

6. Data: 2009-07-08 17:48:00

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lip, 20:47, "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> wrote:
> Zamiast włókniny i kory - powoduje że nie rosną chwasty.

Rozmarzyłam się i zaczęłam kombinować czy u siebie nie zastosować
kamienia...
Pogrzebałam w guglu i przetarłam oczy ze zdziwienia, że można kupić
np.serpentynit. To byłoby fajnie - w Karpatach serpentynitem wyłożone
nierówności w ogrodzie.
Ale cena musi być w moich stronach zaporowa, bo kamieniołom
serpentynitu znajduje się w okolicach Jordanowa Śl.
Tłuczeń, kliniec i temu podobne - są w okolicy. Tyle że na tym chwast
urośnie jak ta lala! Bo z piaskowcem bywa tak, że gdy posiada spoiwo
np.ilaste - chwasty go nie ominą.
Pozostają otoczaki i żwir granulowany, dobrze wysortowany, płukany.
Nie może tam być żadnej domieszki drobnoziarnistej - bo nic z tego nie
będzie.
Też z Dolnego Śląska sprowadzano w mojej branży onegdaj żwir
filtracyjny stosowany jako obsypka w studniach głębinowych. Piękny
był: kolorowy okrąglutki, max wielkości fasoli Jaś. W tej chwili tona
takiego żwirku kosztuje ok.500 zł. ( w 1 m3 jest około 1,5 tony!).
Zainspirowana Twoim pomysłem postanowiłam, że zastosuję kamień taki,
który używa się np.do umocnień hydrotechnicznych. Będzie musiał być
łączony jakimś spoiwem betonowym. Już widzę oczyma wyobraźni kręte
ścieżki i poletka z kwiatami obłożone kamieniem...
Hm, ale czy się to uda?

Pozdrawiam rozmarzona

mal

7. Data: 2009-07-08 17:51:23

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gont" <g...@d...plusnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przerastają. Zdarza się że rosną na tych kamykach - wystarczy że trochę
> ziemi sie gdzieś zgromadzi. Ale łatwo się je usuwa.

Dzięki.
Nie kupiłam żwiru granitowego bo okazało się że całość wychodzi masakrycznie
drogo - za kg wprawdzie 0,5 zł ale facet mi policzył że na 1mkw potrzebuję
min. 50 kg, co przy 64 mkw daje cenę... 1600 zł.
Facet był uczciwy dał mi namiar na żwirownię koło mnie mówiąc że powinno być
3 x taniej - ale to dalej daje z 550 zł za żwirek? Ranyjulek.
Poszukam na allegro albo odpuszczę.

No chyba że ktoś ma taniej 3 tony żwiru (+ transport) :)) - okolice Warszawy
;))

Pozdrawiam

Kaja

8. Data: 2009-07-08 18:01:26

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]
>Ale cena musi być w moich stronach zaporowa, bo kamieniołom
>serpentynitu znajduje się w okolicach Jordanowa Śl.
Pod Warszawą też 500 zł za tonę, ale tak jak mówię - może znajdziesz zwykły
żwir.
Pytałam też dziś o otoczaki, one są duże ponoć średnio się nadają na
obsypanie roślin.

>Pozdrawiam rozmarzona

>mal
Ja tez pozdrawiam na wpół rozmarzona
a na wpół przywrócona na ziemię ceną
Chyba na razie dam żwir na połowę, naokoło żywopłotu (2 boki prostokąta), a
resztę potem.
Wpisz w googla "żwir" albo "kruszywo", no chyba że chcesz zostać przy
"rasowym" kamieniu - mnie na razie nie stać :(

Kaja

9. Data: 2009-07-08 18:41:56

Od: Leszek Wojtali <leszek@helukabel_tnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga pisze:

> [...]
> Wpisz w googla "żwir" albo "kruszywo", no chyba że chcesz zostać przy
> "rasowym" kamieniu - mnie na razie nie stać :(

kolo pruszkowa - tuz przy torach kolejowych maja roznego rodzaiju kamyki
- m3 placilem 50 zl plus przywoz - wzialem calego kamaza 15 ton - zwir
caly w ciagu 2 lat zuzylem :) - jeli chcesz moge poszperac po namiarach
lesiu

10. Data: 2009-07-08 19:13:33

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Lip, 20:01, "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> wrote:

> Wpisz w googla "żwir" albo "kruszywo", no chyba że chcesz zostać przy
> "rasowym" kamieniu - mnie na razie nie stać :(

Ejże! Kamień wychodzi najtaniej! Mam 4 kamieniołomy w promieniu 10 km.
Najczęściej handlują właśnie kamulcami do okładzin skarp, cieków itp.
Do ułożenia nie trzeba specjalisty. Robotnika na wsi zawsze znajdę.

Jeśli zdecydujesz się na żwir - radzę właśnie ten filtracyjny. Nawet
znalazłam Ci hurtownię w pobliżu:
http://209.85.135.132/search?q=cache:0mpcT87pFF0J:ww
w.gardenparty.waw.pl/file/cennik/cennik.rtf+%C5%BCwi
r+filtracyjny&cd=6&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefo
x-a

Z cennika wynika,że za worek 20 kg płacisz 19 zł. To nie jest cena
zaporowa.

A ten kolorowy możesz pooglądać tutaj: http://www.spsm.qt.pl/start.html
Chyba że pojedziesz po niego do Opola :-)

mal

Śliwki.
ogórek pod osłonami - słabe plony
Jodła koreańska potrzebna porada