Śliwki.

1. Data: 2009-07-07 06:35:40

Temat: Śliwki.
Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Jak mam chronić sliwki. W tym roku zgodnie z kalendarzem zwalczyłem
owocówki i było OK. Wczoraj jednak zauważyłem, że z całkiem duże owoce
mają po kilka dziurek i cieknie z nich guma. Co to za przypadłość i jak z
tym walczyć (w przyszłym roku)?

Pozdr.

D.P.

2. Data: 2009-07-07 18:53:48

Temat: Re: Śliwki.
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owocówki i było OK. Wczoraj jednak zauważyłem, że z całkiem duże owoce
> mają po kilka dziurek i cieknie z nich guma. Co to za przypadłość i jak z

Owocówka śliwkóweczka.
Zwalczanie : wyłapywanie gąsienic na opaski z papieru falistego, które
zakładamy na pniach od połowy sierpnia, zbieranie i niszczenie owoców z
żerującymi gąsienicami zapobiegnie dalszemu rozwojowi szkodników, zwalczanie
chemiczne w okresie intensywnego lotu i składania jaja (około połowy maja)
preparatami Dimilin lub Nomolt, na początku okresu wylęgania się gąsienic -
preparatami Owadofos i Trebon.

Pozdrawiam popgodnie

3. Data: 2009-07-07 18:59:53

Od: "groman" <g...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

Zobacz ten link http://www.piorin.gov.pl/sygn/start.php a bedziesz na
bieżaco z zabiegami chemicznymi

4. Data: 2009-07-07 18:59:55

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stosuję Calypso 480 SC i na razie śliwki bez dziurek:-)

Pozdrawiam pogodnie

5. Data: 2009-07-08 06:24:14

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Wam za pomoc. Strona pioru na pewno przyda sie w przyszłym roku.
A i nowa chemia będzie na miejscu bo karate już wyszło.

Na szczęście śliwki obrodziły w dużej ilości i chyba nie wszystkie są
zniszczone. Podejrzewam, że pomogły mi deszcze. Najbardziej liczę na
ulene, która ma prawie dziesięc lat i w tym roku swój debiut.

Z ciekawostek dodam, że brzoskwinie też w tym roku zostały zaatakowane
przez robaczyska.

Pozdr.

D.P.

6. Data: 2009-07-08 10:45:31

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z ciekawostek dodam, że brzoskwinie też w tym roku zostały zaatakowane
> przez robaczyska.

Jakie robaczyska. Jeśli mszyce to znaczy (na 90%), że masz pod brzoskwinią gniazdo
mrówek.

Pozdrawiam wiatrakowo

7. Data: 2009-07-08 11:01:54

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Jul 2009, skryba wrote:

> Jakie robaczyska. Jeśli mszyce to znaczy (na 90%), że masz pod brzoskwinią gniazdo
> mrówek.
>
> Pozdrawiam wiatrakowo

Niestety nie mszyce. To są jakieś robale penetrujace. Na niektórych
owocach jest po 3 dziurki. Tego wcześniej nie było.

D.P.

8. Data: 2009-07-11 11:29:20

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
.pl...
Witam.

Jak mam chronić sliwki.

Dorobiłeś sie juz winogron jak śliwki?? :-)
Pozdrawiam
Janusz

9. Data: 2009-07-13 07:07:40

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 Jul 2009, Janusz Czapski wrote:

> [...]
> Witam.
>
> Jak mam chronić sliwki.
>
> Dorobiłeś sie juz winogron jak śliwki?? :-)

Jak śliwki to były ja Ty tu byłeś Komendantem (Fetivee).
Teraz to najwyżej jak wiśnie.

Pozdr.

D.P.

10. Data: 2009-07-13 21:11:13

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
.pl...
> [...]

> Pozdrawiam
> Janusz

Jak śliwki to były ja Ty tu byłeś Komendantem (Fetivee).

A co? Był jakis zamach stanu?????
Pozdrawiam
Janusz

ogórek pod osłonami - słabe plony