Podłoga - wybrzuszone panele

1. Data: 2005-08-22 10:54:34

Temat: Podłoga - wybrzuszone panele
Od: "Rex" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Problem jak w temacie. W sypialni kilka lat temu została położona podłoga z
paneli. Następnie na długości całej ściany zbudowano szafę (taką wnękową z
przesuwanymi drzwiami). Drzwi szafy są równolegle do dłuższego boku paneli.
Po upływie gwarancji (a jakże) na jedno i drugie zaczęły dziać się cuda.
Najpierw drzwi od szafy zaczęły przesuwać się z wyraźnymi oporami, a nawet
blokować. Następnie w jednym miejscu panele podniosły się na łączeniu.
Ostatnio pojawiło się drugie wybrzuszenie.
Kiedyś czytałem, że taką szafę należy przymocować do podłogi na specjalnych
tulejach dystansowych tak aby pozwolić na przemieszczanie się paneli.
Oględziny wykazały, że wszystko jest przykręcone na sztywno.
Pytanie co zrobić?
Czy dołożenie tuleji pozwoli na powrót paneli do stanu poprzedniego?
A może wyjąć i przyciąć jeden rząd paneli (tak jak przy ich naprawie). Tylko
czy sytuacja się nie powtórzy za jakiś czas, albo co gorsza zamiast
wybrzuszenia powstanie przerwa na środku pomieszczenia?

Wszelkie sugestie mile widziane :-)

Pozdrawiam
Rex

2. Data: 2005-08-22 11:52:01

Temat: Re: Podłoga - wybrzuszone panele
Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tulejach dystansowych tak aby pozwolić na przemieszczanie się paneli.
> Oględziny wykazały, że wszystko jest przykręcone na sztywno.

nie masz dylatacji i to zmiany rozmiarow podlogi pod wplywem temperatury i
wilgoci powodoja te wybrzuszenia.

najlepiej by bylo - jesli to szafa stacjonarna - poprostu obciac panele do
okola szafy i wykonczyc tak jak przy scianie. Czyli 1,5 -2cm szpary
maskowanej listwa cokolowa.

musta

3. Data: 2005-08-22 17:36:45

Od: "Rex" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

musta <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> najlepiej by bylo - jesli to szafa stacjonarna - poprostu obciac panele do
> okola szafy i wykonczyc tak jak przy scianie. Czyli 1,5 -2cm szpary
> maskowanej listwa cokolowa.

Szafa jest jak najbardziej stacjonarna. Drzwi to coś takiego jak na tym
rysunku:
http://glinki.com/?l=mfeva3
Dolna szyna drzwi jest wprost przykręcona do podłogi. Sruby przebijają
panele. Tor dolny ma 5mm wysokości i ok 40 głębokości. Nie bardzo jest tu
miejsce na przycinanie jak przy ścianie i maskownicę.
Zastanawiam się czy nie zdemontowac całości i zrobic nacięcie pod dolnym
torem...

Pozdrawiam
Rex

4. Data: 2005-08-22 20:07:17

Od: c...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22-08-2005 o 19:36:45 Rex <r...@g...pl> napisał:

> [...]
> miejsce na przycinanie jak przy ścianie i maskownicę.
> Zastanawiam się czy nie zdemontowac całości i zrobic nacięcie pod dolnym

Jeżeli dolny tor jest przykręcony przez panele do podłoża to wokół wkrętów
należy pozostawić ok 1cm wolnej przestrzeni. Jeżeli tego nie ma to panele
nie mają jak pracować i stąd najprawdopodobniej te wybrzuszenia.Podeślij
zdjęcie to może coś mądrzejszego wymyślę.

--
Darek

5. Data: 2005-08-23 08:53:19

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie mają jak pracować i stąd najprawdopodobniej te wybrzuszenia.Podeślij
> zdjęcie to może coś mądrzejszego wymyślę.

Chyba tylko to ci zostaje - muslalem ze jest tam cos w rodzaju cokolu.

jeszcze mozesz poprobowac z szyna do paneli - musial byc to splaszczony
aluminiowy ceownik tak zeby maskowal dylatacje.

trzeba by wziac szlifierke i tarcza diamentowa wyciac pasek 1,5 cm od szafy
i tam wlozyc ten ceownik.

To jest opcja jak ci sie niechce robic tych dziur do okola srub.

musta

Ekspress Kenwood ES430.
Co ile wykonuje się przegląd kominiarski?
FAQ grupy
Montaż anteny SAT na elewacji budynku Spółdzielni pytanie ?
kolektor słoneczny