Podloga z paneli podlogowych - polozenie na stara podloge, jakie panele?

1. Data: 2004-07-11 16:23:04

Temat: Podloga z paneli podlogowych - polozenie na stara podloge, jakie panele?
Od: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jest stara podloga sosnowa, zajechalem juz miejscami tak ze sa
dolinki(krzeslo na kolkach..) no i skrzypi jak stara szafa :)

Zamiast cyklinowac i malowac (tez pewnie kola od krzesla rozjada to...) jest
pomysl polozenia paneli podlogowych.

Jako ze nie mam zaufania do szpecow z ogloszenia chcialbym najpierw popytac
tu.

Jak trzeba klasc panele na obecna podloge (technologia)? podloga obecna jest
ciut krzywa jednym miejscu (deski lekko! sie zapadly). Nie chce by mocno
pogrubic podloge obecna, i tak prog pewnie zostanie zniwelowany ale coz....
(rownolegle z obecnymi deskami czy prostopadle na przyklad, okna mam z oby
stron)

I jeszcze jedno pytanie, jakie panele nie sa bardzo drogie ale przy tym
wytrzymale na nacisk krzesla i jego przemieszczanie sie. Sa moze jakies
cienkie i mocne?

Jakies porady gdzie tez tanio kupie (castoramy itp czy raczej szukac na
wlasna reke w malych sklepach?)

Krzysiek z Wroclawia, dzieki.

1. Data: 2004-07-12 07:35:10

Od: Marcin Sławicz <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> napisał w wiadomości
> Jest stara podloga sosnowa, zajechalem juz miejscami tak ze sa
> dolinki(krzeslo na kolkach..) no i skrzypi jak stara szafa :)

IMHO jak na to położysz panele, to nadal pod nimi będzie skrzypiało, tylko
może trochę ciszej. Bezpieczniej byłoby pozbyć się starej podłogi.

> [...]
coz....
> (rownolegle z obecnymi deskami czy prostopadle na przyklad, okna mam z oby

Panele wymagają dość prostego podłoża (na stronach niektórych producentów
znajdziesz dokładne dane, ale coś mi się kołacze, że chodzi tu o pojedyńcze
milimetry na każdym metrze podłogi). Jeżeli w podłożu są lokalne górki i
dolinki, to należy je wyrównać. Z niewielkimi nierównościami poradzi sobie
pianka / zielona płyta położona pod panelami.

> I jeszcze jedno pytanie, jakie panele nie sa bardzo drogie ale przy tym
> wytrzymale na nacisk krzesla i jego przemieszczanie sie. Sa moze jakies
> cienkie i mocne?

Te wytrzymalsze (4 i 5 klasa ścieralności) są nieco droższe, ale czasami
można je kupić w dobrych cenach. Poniżej 4 klasy bym nie schodził, jeśli
mają być torturowane kółkami krzeseł. Grubość paneli to zwykle 7-8 mm +
grubość warstwy izolacyjnej (2-5 mm).
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2004-07-12 19:36:53

Od: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> szukaj wiadomości tego autora

> IMHO jak na to położysz panele, to nadal pod nimi będzie skrzypiało,
> tylko może trochę ciszej. Bezpieczniej byłoby pozbyć się starej
> podłogi.

podloga lezy na legarach i miedzy nimi jakiz zuzel i glinka ;)
sam panel jest az tak wytrzymaly?
Raczej nie chcemy zrywac tej podlogi co jest :/

> [...]
> podłożu są lokalne górki i dolinki, to należy je wyrównać. Z
> niewielkimi nierównościami poradzi sobie pianka / zielona płyta

z tymi mm to moze byc klopot :/
a jak nie bedzie az takie rowne? Wiesz ekipa byla i dla nich no problem
itp...
nie ufam :/

> [...]
> schodził, jeśli mają być torturowane kółkami krzeseł. Grubość paneli> to
zwykle 7-8 mm + grubość warstwy izolacyjnej (2-5 mm).

a ci powiedzili ze 7mm lacznie bedzie (z podkladem) hehe

dzieki

1. Data: 2004-07-13 07:12:09

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z tymi mm to moze byc klopot :/
> a jak nie bedzie az takie rowne? Wiesz ekipa byla i dla nich no problem
> itp...
> nie ufam :/

Ekipa położy i pójdzie. Wy będziecie chodzić po krzywej, trzeszczącej
podłodze następne 10 lat

Tomek

sprzedaż i kupno mieszkania
łazienka