Podzielnik ciepla - rozliczenie

1. Data: 2004-08-25 08:58:46

Temat: Podzielnik ciepla - rozliczenie
Od: MaxBo <maxbo@nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow i prosze o rade.
Wlasnie wczoraj dostalem rozliczenie ogrzewania za spoldzieli i mnie to
strasznie zaszokowalo bo okazalo sie ze mam niedoplate az 2700. Po
analizie odczytow z podzielnikow z ostatnich 4 lat wyszlo ze wskazania za
ostatni rok w 2 pomieszczeniach sa ok 3 razy wieksze niz srednie wskazania
za 3 wczesniejsze sezony. Pomieszczenia jezeli chodzi o cieplo byly
wykorzystywane mniej wiecej tak samo jak w poprzednich latach a dodatkowo
przed tym sezownem grzewczym wymienilem okna na nowe bo poprzednie byly
strasznie nieszczelne. W miedzyczasie, ze wzgledu na fakt ze jest to
ostatnie pietro i czesto zapowietrzaja sie grzejniki, kilka razy byli
fachowcy ze spoldzielni w celu ich odpowietrzania.
Czy moze ktorys z grupowiczow spotkal sie z podobna sytuacja i moglby
poradzic w jaki sposob mozna i czy wogole jest na to jakas szansa aby
spoldzielnia dokonala weryfikacji i ewentualnej korekty rozliczenia.
Przepraszam za dlugi wywod i prosze o rady.

Pozdrawiam Tomek.

1. Data: 2004-08-26 06:04:22

Temat: Re: Podzielnik ciepla - rozliczenie
Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi rodzice maja te podzielniki, klna i rzucaja miesiem na to, w zimie
marzna, latem doplacaja... aby na tym optymalnie wyjsc niestety trzeba
mocno oszczedzac, biorac pod uwage ze oszczedzaja tez sasiedzi, nikt sie
dobrze nie dogrzewa
Ostatecznie, wszyscy wspominaja dobre czasy przed zalorzeniem podzielnikow

1. Data: 2004-08-26 19:33:39

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Aug 2004 08:04:22 +0200 I had a dream that Ormianin <o...@c...pf.pl>
wrote:
> [...]
> dobrze nie dogrzewa
> Ostatecznie, wszyscy wspominaja dobre czasy przed zalorzeniem podzielnikow

Zależy od spółdzielni i sposobu rozliczania. Żaden sposób wyliczania
końcowych należności na podstawie podzielników nie jest sprawiedliwy,
oczywiście najczęściej partery, poddasza i mieszkania skrajne mają
jakieś współczynniki lepsze, ale nie jest to ideał.

Ja tam podzielniki sobie chwalę, w zimie nie marznąłem bardzo, a rok
temu dostaliśmy największy zwrot w całym bloku :) W tym roku
zaszaleliśmy, ale zwrot będzie i tak spory.

Podzielnik wymaga myślenia - przykręcania kaloryfera na noc albo na
wyjazdy, wietrzenia krótkiego i intensywnego, a nie godzinami uchylonego
okna. A widzę, że sporo ludzi ma przyzwyczajenia sprzed podzielników -
tzn grzanie na full i okno uchylone. A ja się cieszę, bo oszczędzam
dzięki nim :)

1. Data: 2004-08-27 12:22:36

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 26 Aug 2004 19:33:39 +0000 (UTC), na pl.rec.dom, Grzegorz Janoszka
napisał(a):

> [...]
> okna. A widzę, że sporo ludzi ma przyzwyczajenia sprzed podzielników -
> tzn grzanie na full i okno uchylone. A ja się cieszę, bo oszczędzam

Niestety mylisz sie, od czasow podzielnikow ludzie nauczyli sie przykrecac
zakreca kaloryfery... mimo to nie maja tak dobrze jak ty, pewnie ciebie
sasiedzi za sciany dogrzewaja, kiedy ty zakrecasz grzejniki... to moze
sprawdza sie w blokach mieszklanych, ale nie w kamienicy

1. Data: 2004-08-27 12:28:51

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Aug 2004 14:22:36 +0200 I had a dream that Ormianin <o...@c...pf.pl>
wrote:
> [...]
> sasiedzi za sciany dogrzewaja, kiedy ty zakrecasz grzejniki... to moze
> sprawdza sie w blokach mieszklanych, ale nie w kamienicy

Z jednej strony mam klatkę schodową, na której nie jest za ciepło.

A poza tym WIDZĘ zimą pouchylne okna u ludzi w moim bloku, więc NIE MYLĘ
się.

[Warszawa] - części zamienne do pralek - pytanie
Przydomowe oczyszczalnie ścieków, ochrona środowiska
SPRZEDAM 2 DZIAŁKI BUDOWLANE I 2 DZIAŁKI REKREACYJNE:
usuwanie nalepk np. z szyb
Porysowana wanna