Pójdę boso.

1. Data: 2015-10-05 00:45:03

Temat: Pójdę boso.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piosenka piękna, wybitnie refleksyjna, przejmująca, niesamowite wykonanie.
Do posłuchania i zasłuchania się. Byłam na koncercie - Zakopower (i
solista, Sebastian) na żywo brzmią równie pięknie, jak w nagraniach, co
jest wręcz niespotykane u dzisiejszych wykonawców...

I sedno: ludzie to tańczą na imprezach, weselach. Brak (z)rozumienia?
gruboskórność? bezmyślność?

2. Data: 2015-10-05 08:41:36

Temat: Re: Pójdę boso.
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.10.2015 o 00:45, Ikselka pisze:
> [...]
> jest wręcz niespotykane u dzisiejszych wykonawców...
>

> I sedno: ludzie to tańczą na imprezach, weselach. Brak (z)rozumienia?

https://www.youtube.com/watch?v=sQjEE1l7UDs

I. Nieużyty frak, dziurawy płaszcz,
znoszony but.
Zapomniany szal zaszył się w kąt
niemodny już.

Każda rzecz o czymś śni
odstawiona.
Jeszcze chce modna być
zanim cicho skona.

Ref: I dopiero gdy,
zawoła Bóg to
pożegnam wszystkie te rzeczy i znów:
Pójdę boso, pójdę boso,
Pójdę boso, pójdę boso! x2

II. Zagubiony gdzieś parasol, z nim
czekam na deszcz.
Zegar nie wie jak bez moich rąk
ma życie wieść.

W wielki stos piętrzą się odłożone,
każda chce żeby ją
wziąć na drugą stronę.

Ref. I dopiero gdy,
zawoła Bóg
to pożegnam wszystkie te rzeczy i znów:
Pójdę boso, pójdę boso,
Pójdę boso, pójdę boso! x2

Zamkną za mną drzwi.
Pójdę boso, (boso).
Nie zabiorę nic.
Pójdę boso (boso). x2

3. Data: 2015-10-05 08:48:17

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-05 o 00:45, Ikselka pisze:
> [...]
> jest wręcz niespotykane u dzisiejszych wykonawców...
>

> I sedno: ludzie to tańczą na imprezach, weselach. Brak (z)rozumienia?

Tańczy się do rytmu, nie do słów. Równie dobrze można by mieć pretensje
do twórców - dlaczego taki taneczny rytm i taka melodia?

BTW W gruncie rzeczy ta piosenka jest optymistyczna. Śmierć jest w niej
wyzwoleniem z jarzma ułomnego człowieczeństwa.

Ewa

4. Data: 2015-10-05 09:26:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> Wrote in message:

> [...]
>
> BTW W gruncie rzeczy ta piosenka jest optymistyczna. Śmierć jest w niej
> wyzwoleniem z jarzma ułomnego człowieczeństwa.

Nie twierdzę, że jak o śmierci, to jest marszem żałobnym, no ale
na Boga, nie do wszystkiego, co jest szybsze od marsza żałobnego,
zaraz trzeba podrygiwać. Istnieje żanr piosenek refleksyjnych, do
słuchania raczej. Uwielbiam i potrafię dobrze tańczyć, wszelkie
rytmy, żaden nie jest mi obcy, a wg mnie ta melodia ni du du nie
nadaje się do tańca, zwłaszcza melodia zwrotki. Refren - noooo,
jeszcze jak cię mogę, jak sobie ludziska popiją, to nogi im
skaczą, no ale zwrotka??? Potrafisz kiwać się w tym rytmie???
Mnie jednak brakuje wyobraźni, jak można to w ogóle zatańczyć na
parkiecie. Oczywiście ludzie próbują, ale widok takich zmagań
jest raczej groteskowy :-|

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

5. Data: 2015-10-05 09:44:19

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-05 o 09:26, XL pisze:

> [...]
> Mnie jednak brakuje wyobraźni, jak można to w ogóle zatańczyć na
> parkiecie. Oczywiście ludzie próbują, ale widok takich zmagań

Mam koleżankę, która otarła się o śmierć, wyszła z raka. Doskonale
rozumie, o czym jest piosenka, a tańczyła przy niej. Spontanicznie. Nie
była to czacza ani inny taniec w klasycznym rozumieniu w rytmie na
cztery, trzy, czy pińcet.

Ewa

6. Data: 2015-10-05 09:49:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozumie, o czym jest piosenka, a tańczyła przy niej. Spontanicznie. Nie
> była to czacza ani inny taniec w klasycznym rozumieniu w rytmie na

Kiwała się.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

7. Data: 2015-10-05 15:52:34

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakopower - Tak ma być https://www.youtube.com/watch?v=2oe-gEeUot8

8. Data: 2015-10-05 16:27:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Oct 2015 15:52:34 +0200, zdumiony napisał(a):

> Zakopower - Tak ma być https://www.youtube.com/watch?v=2oe-gEeUot8

Klip super, piosenka mniej, ale też fajna. Bardzo lubię głos Sebastiana.

9. Data: 2015-10-05 18:20:57

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
> Zakopower - Tak ma być https://www.youtube.com/watch?v=2oe-gEeUot8

Beczy jak łowiecka.

10. Data: 2015-10-05 18:27:26

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest wręcz niespotykane u dzisiejszych wykonawców...
>

> I sedno: ludzie to tańczą na imprezach, weselach. Brak (z)rozumienia?

Zapewne ci, co sobie do pierwszego tańca wybierają "Windą do nieba" 2+1.

Jak okradziono Belweder.
Rozdziobią go kruki i wrony...
Święci
ewolucja