Polamana miednica i lokciec

1. Data: 2008-01-21 20:26:25

Temat: Polamana miednica i lokciec
Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Bliska mi osoba miala wypadek - potracil ja samochod przy
przechodzeniu przez ulice. Polamany lokciec i miednica oraz solidnie
obite kolano. Lokciec w gipsie, miednica nie, kolano rowniez nie. Jak
mozna pomoc takiej osobie?

Czy sa moze jakies leki czy substancje witaminopodobne, ktore
przyspieszaja zrastanie sie kosci?

Najbardziej meczace jest lezenie w lozku niemal bez ruchu (by zrosla
sie miednica). Wykancza to zarowno fizycznie jak i psychicznie. Czy
mozna probowac choc w jakis sposob zlagodzic to? Jak?

Okropnie boli ja tez to obite kolano? Co jest dobre? Jakies oklady?

Moze ktos byl w podobnej sytuacji i moglby cos doradzic. Jak pomoc
takiej osobie? Czesc zalecen otrzymalismy od lekarzy, ale niewiele,
wiadomo jakie sa czasy, a dwa ze czlowiek chcialby pomoc jak najwiecej
moze.

I juz na koniec - choc moze to nie do konca pytanie na te grupe - na
co zwrocic uwage od strony prawnej? Jakie odszkodowanie mozna
ewentualnie dostac (chodzi o osobe uczaca sie w liceum, nie
pracujaca)? W gre pewnie wchodzi ubezpieczenie szkolen ale
symboliczne. Czy mozna probowac dostac cos z OC kierowcy? Czy ZUS
wyplaca moze w takich sytuacjach jakies pieniadze? Jak sie do tego
zabrac?

2. Data: 2008-01-23 16:30:57

Temat: Re: Polamana miednica i lokciec
Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Sty, 21:26, z...@w...pl wrote:
> [...]
> symboliczne. Czy mozna probowac dostac cos z OC kierowcy? Czy ZUS
> wyplaca moze w takich sytuacjach jakies pieniadze? Jak sie do tego

Bóle z czasem będą coraz mniejsze, pownie lekarz zapisał srodki p-
bólowe.
Na kolano okłady z Alacetu , lub zimne - sa takie ładunki oziębijace
- wkłada sie je do lodówki i potem na kolano [ nie odmrozić] do
nabycia w aptekach i sklepach ze sprzętem med - brać rachunek!
Nie ma cudownych leków przyśpieszających zrost kosci. Pic dużo mleka i
jeść sery białe.
To jest cięzkie uszkodzenie ciala , trzeba się dowiedzieć ,czy policja
to zgłosiła do prokuratora, jak nie zgłosić samemu.
Czy może przyczynił się do wypadku? np wszedł na czerwonym świetle.
Jak nie płacił składek ZUS - to z ZUS nic.
Odszkodowanie z OC kierowcy jak najbardziej- to dośc długotrwałe,
mozna samemu sie starać [ nr polisy, protokół wypadku, jaka firma
ubezp.- tam zgłosić.
Jeżeli odszkodowanie odległe - częto firma czeka na wyrok sądu - zadac
przedpłaty. Dokumentować wszystkie wydatki dot, wypadku r-ki na leki,
wizyty np lekarza, czy rehabilitanta, sprzet rehabil itp,
Są firmy pośredniczące w tej sprawie - ogłaszają się zwykle w
szpitalach, ale biorą 0k 30-40 % odszkodowania - do decyzji.

Kamienie w pęcherzyku żółciowym
skutki zawału - kiedy groźniejsze?
Płytki krwi
czyrak i opuchlizna