Połysk parkietu

1. Data: 2001-08-01 12:14:42

Temat: Połysk parkietu
Od: "Piotr Juniewicz" <p...@g...softbank.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
W tamtym roku miałem cyklinowany i lakierowany parkiet (Lakier
jednoskładnikowy DURAL DECKORTHEME 1000 ). Oczywiście na wysoki połysk.
Wszystko było ok do momentu, gdy żona zaczęła używać Sidoluxu ( czy jakoś
się to nazywa ) do konserwacji parkietu, połysk znikł - nie jest taki sam
jak po malowaniu.
Może ktoś z was ma domowe sposoby aby ponownie przywrócić "blask" parkietowi
?

--
Bye
Piotr Juniewicz

1. Data: 2001-08-02 07:38:05

Temat: Re: Połysk parkietu
Od: "c_apitan" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Juniewicz <p...@g...softbank.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9k8rsd$38m$...@n...tpi.pl...
> [...]
> się to nazywa ) do konserwacji parkietu, połysk znikł - nie jest taki sam

Witam !
Zapomniales podac ile razy malowany i jaki to parkiet.
Ja zrobilem to tak:
- po cylkinowaniu (parkiet bukowy) pomalowalem Caponem (konserwuje klepke);
- po jednej dobie pomalowalem lakierem (Domalux - polysk, nitro) pierwsza
warstwe (cienka);
- po nastepnej dobie przeszlifowalem drobnym papierem sciernym i pomalowalem
druga warstwe (cienka);
i tak zostawilem na ok. 1 rok (co mialo odpasc odpadlo, zbladlo, zmatowialo
itp.)
- po roku przeszlifowalem papierem i polozylem trzecia warstwe ale dosc
grubo (bez przesady).
Po wyschnieciu jest piekny polysk, b. twarda powloka i nie trzeba niczym
konserwowac. Jest odporna na uderzenia i zrysowania (bez przesady).

> Może ktoś z was ma domowe sposoby aby ponownie przywrócić "blask"
parkietowi
> ?

Proponuje przeszlifowac (delikatnie) pomalowac dosc grubo (bez przesady) no
i cieszyc sie efektem pracy i polyskiem.

P o z d r a w i a m !!!
*********************************
MINISTERSTWO INTERNETU RADZI:
"Powazne inwestycje wymagaja natychmiastowych dzialan"

c...@w...pl
c...@p...onet.pl

1. Data: 2001-08-02 10:52:55

Od: "Piotr Juniewicz" <p...@g...softbank.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Łącznie z podkładem - 4 warstwy lakieru polimerowego ( to samo do Domalux -
lecz mniej śmierdzący ) - parkiet dębowy-klepka.
Przynajmniej na czas dzisiejszy ponowne malowanie nie wchodzi w grę - powód
: 8 miesięczne dziecko.
Co ciekawe u rodziny parkiet dębowy był malowany 3 lata temu tym samym
lakierem i tą sama metodą - i tam błyszczy jak psu j.... :-). Jedyna
różnica, że nikt nie używał jakiegoś tam Sidoluxu, a moja żona wymyśliła
sobie, iż aby parkiet się za bardzo nie niszczył będzie go konserwowała tym
subtytutem. Pobieżnie sprawdziłem, że parkiet na powierzchni teraz jest
pokryty jakby warstwą pseudo wosku ( efekt wyschnięcia Sidoluxu ), która nie
daje połysku.
Dlatego też szukam sposobu jak to zmyć . Ktoś ze znajomych podpowiedział,
aby użyć wody z octem - muszę to sprawdzić .

--
Bye
Piotr Juniewicz

1. Data: 2001-08-02 11:15:20

Od: "Monika" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Juniewicz" <p...@g...softbank.pl> napisał w
wiadomości news:9kbbfd$nfr$1@news.tpi.pl...
> [...]
> lecz mniej śmierdzący ) - parkiet dębowy-klepka.
> Przynajmniej na czas dzisiejszy ponowne malowanie nie wchodzi w grę -

Ja bym się na Twoim miejscu aż tak nie przemowała zmatowieniem parkietu. To
nic w porównaniu z tym co zrobi Ci z podłogą dziecko jak zacznie chodzić. My
też chuchaliśmy i dmuchaliśmy na podłogę do momentu pojawienia się dziecka.
Teraz wiemy, że i tak czeka nas niebawem cyklinowanie i już nie rozpaczamy
nad każdą kolejną rysą:)
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-08-02 11:26:50

Od: "Barbet" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dlatego też szukam sposobu jak to zmyć . Ktoś ze znajomych podpowiedział,
> aby użyć wody z octem - muszę to sprawdzić .

Producent Sidoluxu robi tez "Plyn do usuwania sidoluxu".
Widzialam w jakims sklepie AGD obok Sidoluxu, nie pamietam gdzie...

Barbet

1. Data: 2001-08-02 12:22:36

Od: "Piotr Juniewicz" <p...@g...softbank.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki

--
Bye
Piotr Juniewicz

1. Data: 2001-08-02 12:26:49

Od: "Jarek Zwiech" <j...@p...igo.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Producent Sidoluxu robi tez "Plyn do usuwania sidoluxu".
> Widzialam w jakims sklepie AGD obok Sidoluxu, nie pamietam gdzie...

He, he... . Zupełnie nowa strategia marketingowa z tym Sido... i antySido...
:-)))))))))))))))))))))))))

A może zapuścić polerkę (taką jak w warsztatach samochodowych do polerowania
lakieru na samochodach)? Może jakiś znajomy akurat posiada, itp.?

Pozdrawiam Jarek

1. Data: 2001-08-02 13:38:33

Od: "Piotr Juniewicz" <p...@g...softbank.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Przypomniało mi się, że kiedyś używało się takiej dużej froterki - być może
coś takiego by zadziałało ? :-)

--
Bye
Piotr Juniewicz

1. Data: 2001-08-05 17:25:21

Od: "Szardi" <s...@m...cst.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
|
| Producent Sidoluxu robi tez "Plyn do usuwania sidoluxu".
| Widzialam w jakims sklepie AGD obok Sidoluxu, nie pamietam gdzie...

Plyn ten nazywa sie CLEANLUX
Paskudna sprawa, trzena sie naczyscic, ale zefekt zostanie osiagniety.
J.S.

1. Data: 2001-08-05 18:56:30

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Juniewicz wystukał w wiadomości <9kbbfd$nfr$1@news.tpi.pl>:

> [...]
> Dlatego też szukam sposobu jak to zmyć . Ktoś ze znajomych podpowiedział,
> aby użyć wody z octem - muszę to sprawdzić .

W zasadzie, to wystarczyło _na początku_ przeczytać informację na
opakowaniu Sidoluksu, gdzie m.in. napisane jest:

"UWAGA: po nałożeniu 5-6 warstw SIDOLUX(R)-u należy je usunąć CLEANLUX-em
naszej produkcji."

oraz

"LAKMA S.A. nie odpowiada za jakośc powłoki w przypadku nie przestrzegania
zaleceń."

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

jak pozbyć się os?
[SPAM] Głowice termostatyczne COMAP SENSO i 6803P do sprzedania
Drzwi Witex Super Lock
Piekarnik, zmywarka - ZANUSSI czy nie ZANUSSI?
o instalacjach alarmowych i nie tylko