Polystichum setiferum

1. Data: 2003-01-16 10:15:36

Temat: Polystichum setiferum
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z szacownych grupowiczow probowal rozmnazac Polystichum setiferum
(mam nadzieje, ze dobrze nazwe pamietam :-)) z rozmnozek lisciowych? Tyle
tego ma, tyle dobra sie marnuje, a podoba mi sie i chcem go. To warto? I
jak najlepiej = najskuteczniej?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

2. Data: 2003-01-16 13:11:35

Temat: Re: Polystichum setiferum
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...
> [...]
> tego ma, tyle dobra sie marnuje, a podoba mi sie i chcem go. To warto? I

Z tego co piszesz wywnioskowałam, że na jego liścich tworzą się rozmnóżki.
Ja mam P. setiferum "Congestum" ciekawa jestem czy ta odmiana tez je
wytwarza. A po drugie to jestem zaskoczona, mój paprotnik rosnie sobie w
ogrodzie a tymczasem na stronie www.kwiaty.home.pl/polystichum.htm P.
setiferum jest przedstawiony joko roslina doniczkowa.
Pozdrawiam, Kaśka

3. Data: 2003-01-16 18:06:00

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in

> [...]
> www.kwiaty.home.pl/polystichum.htm P. setiferum jest przedstawiony
> joko roslina doniczkowa. Pozdrawiam, Kaśka

Polystichow jest sporo roznych, my mamy w Polszcze trzy rodzime, albo
cztery? Nie pamietam, ale wszystkie sa bardzo ladne.
A P. setiferum (odmiane sprawdze jutro - jesli bedzie podana :-)tworzy
rozmnozki na ogonkach, u nasady kazdego listka. Liscie wygladaja swietnie,
bo masz 2 rzedy normalnych listkow, a u ich nasady nastepne 2 rzedy
malutkich paprotniczkow. No i te malutkie chce ukorzenic. Myslalam, ze juz
ktos to przeeksperymentowal, bo az sie prosi, a tu nic...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

4. Data: 2003-01-18 14:46:20

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A wogole to mnie zazyl strategicznie, bo rozmnozki potraktowalam tak, jak
> zwykle, gdy nie wiem, co dalej i musze sie doksztalcic - czyli na
> styropianowa tacke z mokrym recznikiem kuchennym i do przezroczystego
wora.
> Sadzonki pobralam w czwartek, nikt sie w piatek nie przyznal, ze cos z nim
> robil, w sobote zajrzalam do wora i polowa z ok. 40 rozmnozek miala juz
> korzenie. Jak to pojdzie w takim tempie, to nie bede miala gdzie ich
> przetrzymac do wiosny...
> Pozdrowienia - Ewa Sz., potencjalnie zapaprotnikowana szczecinkowato

No i widzę, że poradziłaś sobie bez żadnych rad. Teraaz inni bedą uczyć się
od ciebie. Coś mi się zdaje, że już wiem czym będziesz miała zawalone na
wiosnę parapety.
Pozdrawiam, Kaśka

5. Data: 2003-01-20 07:05:59

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przetrzymac do wiosny...
Pozdrowienia - Ewa Sz., potencjalnie zapaprotnikowana szczecinkowato

Spirytystycznie będzie!
IV FESTIWAL SZTUKI OGRODÓW - Wystawa w Pszczynie: 5-8.06.2003 r.
nie jest źle
Gdze kupic w Łodzi nasiona ....
czy bluszcz odrośnie?