Pomiar temperatury pod pachą

1. Data: 2009-07-04 16:40:30

Temat: Pomiar temperatury pod pachą
Od: "Adam" <a...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam taka watpliwosc dotyczaca pomiaru temperatury pod pacha.
Procedura mowi zwykle o trzymaniu termometru rteciowego przez
kilka minut, a w przypadku elektronicznego do czasu uslyszenia sygnalu.
Wiem tez, ze pomiar z ust powinien miec o kilka kreseczek wiecej.

I teraz tak. Jak robie pomiar elektronicznym to po m/w minucie
mam sygnal i pokazuje mi np. 36.7. Ale jak ten sam termometr
potrzymam przez 5 minut, to dojdzie do 37.0, a jak przez 10 minut
to i nawet 37.2. Jak rozumiem, trzymajac czujnik zacisniety przez
dluzszy czas, temperatura jego otoczenia zwieksza sie w kierunku
tej wewnatrz ciala, ktora jest ponoc zwykle wyzsza od tej "referencyjnej".
No ale teraz pytanie. Jak mnie lekarz zapyta jaka mam temperature pod
pacha, to co mam odpowiedziec? 36.7 czy 37.2 ? Rteciowy daje
takie same pomiary w okreslonych przedzialach czasowych, wiec
termometry sa sprawne.

2. Data: 2009-07-07 06:19:19

Temat: Re: Pomiar temperatury pod pachą
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Też kiedyś bawiłam się dwoma .
Elektroniczne ewidentnie zaniżają.
Czy zauważyłeś uwagę na instrukcji do elektronicznego:
"Tylko do użytku domowego.", czy coś w tym stylu?
A może celem zakazu handlu termometrami rtęciowymi
jest wyleczenie mas ?

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

3. Data: 2009-07-07 21:07:35

Od: Czesław <c...@n...noip.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2009 18:40, Adam pisze:
> [...]
> pacha, to co mam odpowiedziec? 36.7 czy 37.2 ? Rteciowy daje
> takie same pomiary w okreslonych przedzialach czasowych, wiec

Nikt o zdrowych zmysłach nie mierzy temeratury termomemtrem
elektronicznym. No, chyba że ci z Brukseli, ale to jest wytłumaczalne...

Pozdro.,
Jan

4. Data: 2009-07-09 16:51:38

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pacha, to co mam odpowiedziec? 36.7 czy 37.2 ? Rteciowy daje
> takie same pomiary w okreslonych przedzialach czasowych, wiec

Termometry elektroniczne, napewno te dostepne w sklepie, to zabawki. Coś tam
pokazuja ale czy to jest akurat ciepłota ciała?

Zokcor a Medargin
krople do oczu
mleko
niezły gość....