Zokcor a Medargin

1. Data: 2009-07-04 08:33:40

Temat: Zokcor a Medargin
Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podczas przebytego zawalu 6 miesiecy temu lekarz w szpitalu przepisal mi
miedzy innymi Zocor. Cholesterolu zbyt duzego nigdy w zyciu nie mialem i
nadal nie mam.
Przez cale zycie jestem chudy jak patyk. Po 5 miesiacach zazywania Zocoru
cholesterol calkowity mam 133 mg/dl, stosuje rowniez diete niskotluszczowa.
Lekarz rodzinny nie wypowiada sie na temat tych lekow a do kardiologa mam
wyznaczony termin dopiero na wrzesien (jestem emerytem i nie stac mnie na
prywatne wizyty u kardiologa) Chcialbym odstawic ten Zocor ze wzgledu na
dobre wyniki cholesterolu ale nie wiem na co jeszcze wplywa ten lek.
Jesli chodzi o dzialanie przeciwmiazdzycowe to chcialbym moze uzywac
Medargin ale nie wiem jak on wspoldziala z branym przeze mnie Sintrom (2mg
dziennie)
Czy moze mi ktos poradzic czy odstawienie Zocoru a przyjmowanie Medagrinu
przy jednoczesnym zazywaniu Sintromu nie jest zbyt ryzykowne?

--
Arek

2. Data: 2009-07-04 10:59:17

Temat: Re: Zokcor a Medargin
Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy moze mi ktos poradzic czy odstawienie Zocoru a przyjmowanie Medagrinu
> przy jednoczesnym zazywaniu Sintromu nie jest zbyt ryzykowne?

Wynik całkowitego cholesterolu mówi za mało. Musisz mięć frakcje. Poza tym
uwaza sie, statyny (Zocor) maja działanie plejotropowe. czyli w prewencji
wtornej zawalu nie chodzi tylko o dzialanie obnizajace cholesterol ale takze
o np. stabilizacje blszki miazdzycowej. Dlatego powinno stosowac sie w
takiej sytuacji statyny do konca zycia niezaleznie od wyjsciowego stezenia
cholesterolu. Nie ma wielu takich pacjentow jak TY wiec oficjalnie sa tylko
takie zalecenia. Oczywiscie każdego pacjenta nalezy traktowac podmiotowo i
moze byc sytuacja kiedy w takim przypadku jak Twoj moze byc odstawiona.
powiedzmy po pelnym poinformowaniu pacjenta o za i przeciw i wyrazeniu przez
niego pisemnej zgody umieszczonej w dokumentacji lekarskiej.
medagrin to nie lek. nie ma go w zaleceniach dotyczacych choroby
niedokrwiennej a patrzac na sklad domyslam sie, ze to kolejne cudo wciskana
przez zadnych kasiory producentow. Wg mnie odstawieni ZOcoru, właczenie
Medagrinu przy jednoczesnym przyjmowaniu Sintromu jezeli zaordynowane przez
lekarza jest błedem w sztuce. Pacjent oczywiscie moze robić co chce, tylko
prosze poiformowac lekarza prowadzacego. ja w takiej sytuacji odmawiam
dalszego leczenia.

PS.
1. zawał nie zawsze jest zwiazany z miazdzyca.
2. jak chcesz oszczedzic pieniadze kupuj lek generyczny zmiast Zocoru. Ew
popros o zamiane simvastatyny na atorvastatyne. porownujac cene i siłe
dzialania sa bardziej korzystne. Po kilku miesiacach takich oszczednosci
bedziesz mial na wizyte u prywatnego kardiologa.

3. Data: 2009-07-04 13:17:44

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" napisał:

> [...]
> cholesterol ale takze o np. stabilizacje blszki miazdzycowej. Dlatego
> powinno stosowac sie w takiej sytuacji statyny do konca zycia niezaleznie

A czy to prawda, że statyny "niszczą" koenzym Q10 i w ten sposób osłabiają
mięśnie, w tym mięsień sercowy?
Pozdr.
A.

4. Data: 2009-07-04 15:02:45

Od: Cosa <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Sat, 4 Jul 2009 15:17:44 +0200, "ffiona"
<f...@p...onet.pl> napisał coś takiego:

>A czy to prawda, że statyny "niszczą" koenzym Q10 i w ten sposób osłabiają
>mięśnie, w tym mięsień sercowy?
>Pozdr.
>A.
Zdarza się, szczególnie przy stosowaniu z innymi lekami stosowanymi w
leczeniu zaburzeń lipidowych że dochodzi do uszkodzenia mięśni
szkieletowych. Na mięsień sercowy to nie działa.

Natomiast statyny są lekami o udowodnionym działaniu i to na coś co w
świecie badań klinicznych nazywa się "twarde" punkty końcowe - czyli
śmierć lub poważny incydent wieńcowy - innymi słowy: zmniejszają
częstość zawałów i wydłużają życie.

--
MK
"Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy

5. Data: 2009-07-04 16:24:36

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał
> [...]
> dzialania sa bardziej korzystne. Po kilku miesiacach takich oszczednosci
> bedziesz mial na wizyte u prywatnego kardiologa.
Dzieki za wyczerpujaca informacje na temat dzialania statyn .
Przy najblizszej wizycie u kardiologa (jednak prywatnie) poprosze o zamiane
simvastatyny na atorvastatyne, chyba ze moze to podmienic farmaceuta na
podstawie recepty na Zocor?

--
Arek

6. Data: 2009-07-04 19:50:29

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A czy to prawda, że statyny "niszczą" koenzym Q10 i w ten sposób osłabiają
> mięśnie, w tym mięsień sercowy?
> Pozdr.
> A.

Nie to nie prawda. Moga uszkadzać mięsnie w innym mechanizmie. Co nie
zmienia ich roli w leczeniu chorob sercowo-naczyniowych.

7. Data: 2009-07-04 22:18:05

Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
(...)
> Przy najblizszej wizycie u kardiologa (jednak prywatnie) poprosze o
> zamiane simvastatyny na atorvastatyne, chyba ze moze to podmienic
> farmaceuta na podstawie recepty na Zocor?

OIDW farmaceuta może zamienic zocor (najdroższy ze simvastyn) na tańszy lek
generyczny. Natomiast nie może zamienić go na jakikolwiek lek zawierający
atorvastynę, bo to co innego.

p47

8. Data: 2009-07-05 10:56:13

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" napisał
> Użytkownik "ffiona" napisał

> Nie to nie prawda. Moga uszkadzać mięsnie w innym mechanizmie. Co nie
> zmienia ich roli w leczeniu chorob sercowo-naczyniowych.
Nie zaprzeczam ich roli w leczeniu chorób sercowo-naczyniowych. Pytam o
skutki uboczne. Wiem o miopatii i znacznym obciążeniu wątroby, bo o tym
piszą w ulotce. Ale czytałam gdzieś, że właśnie jeszcze niszczą koenzym Q10,
który w jakiś tam sposób wykazuje działanie przeciwmiażdżycowe i zwiększa
wykorzystanie energii w komórkach mięśnia sercowego i mięśni szkieletowych.
Czy można bezkarnie latami przyjmować statyny? No i jeszcze czytałam, że
przyjmowanie statyn przez kobiety nie ma sensu.
Pozdr.
A.

9. Data: 2009-07-05 15:02:48

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Q10, który w jakiś tam sposób wykazuje działanie przeciwmiażdżycowe i
> zwiększa wykorzystanie energii w komórkach mięśnia sercowego i mięśni

MOze i poprawia wykorzystanie energii. Teoretycznie. Ale nie spotkałem się,
żeby miał korzystne działanie w Chorobach sercowonaczyniowych. Koenzym Q to
jedna z tych urban legends, które krążą na obrzeżach medycyny.

> Czy można bezkarnie latami przyjmować statyny?

Co to znaczy bezkarnie? Ryzyko powikłań jest dość dobrze oszacowane. Uwaza
się, ze iloraz korzysci/straty jest bardzo korzystny w przypadku leków z tej
grupy.

No i jeszcze czytałam, że
> przyjmowanie statyn przez kobiety nie ma sensu.

Za duzo powiedziane. Ale faktycznie spotkałem się kiedys z badaniem w którym
statyny u pań nie miały tak korzystnego działania jak u panów.
Ale jak wiadomo u pań na choroby sercowonaczyniowe duzy wpływ maja hormony.
Dlatego u pań 30-40 letnich to działanie statyn moze byc slabsze niz u 60
letnich. Jakby sie komus chciało to moze sobie zrobic takie badanie.

10. Data: 2009-07-06 22:28:58

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> się, ze iloraz korzysci/straty jest bardzo korzystny w przypadku leków z

Bezkarnie czyli bez skutków ubocznych. Bo co z tego, że pacjent nie umrze na
choroby sercowo-naczyniowe, skoro zejdzie na niewydolność wątroby lub dozna
poważnych uszkodzeń mięśni?
Pozdr.
A.

krople do oczu