Pomidorasy :-)

11. Data: 2014-05-11 08:36:12

Temat: Re: Pomidorasy :-)
Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-09 10:28, czeremcha pisze:

> Oryginalna.
>
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=441
>
> Ania

No faktycznie, i ma sporo zalet, jak dla mnie, choćby ta odporność na
pękanie. Tylko nie wiadomo jak wyglądają pod względem smaku, jeszcze nie
spotkałem się z dobrym smakiem holenderskich pomidorów..

12. Data: 2014-05-11 08:46:33

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-10 09:22, k...@o...pl pisze:

> no, więc właśnie. Zostawiłam raczej bez przekonania, że coś z tym zrobię. Przede
wszystkim dlatego, że nigdy się tym nie interesowałam, a teraz to nawet nie miałam
kogo wypytać. Generalnie nie nastawiam się na wielkie plony, bo i tak z tym co rośnie
w moim ogródku mam sporo pracy.
> Ale wszystko się zmienia i może już w przyszłym roku będę miała czas na doglądanie
pomidorów :)

> kiwiko

Wcześniejsza emeryturka? Do rzeczy - można tak jak pisze Ikselka, a
można i tak jak ja to robie od kilku juz lat. Zrobić sobie mały inspekt
(ramka z drewna, bądź blachy i na wierzch okno), ew. można mały inspekt
kupić w sklepie np w Lidlu są i to za niewielkie pieniądze. Pomidorki do
inspektu wysiewam zawsze w imieniny Ryszarda (03.04), później sadzonki
wysadzam do gruntu, w zależności od pogody - od początku do połowy maja.

13. Data: 2014-05-11 14:20:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 May 2014 08:36:12 +0200, Trybun napisał(a):

> No faktycznie, i ma sporo zalet, jak dla mnie, choćby ta odporność na
> pękanie. Tylko nie wiadomo jak wyglądają pod względem smaku, jeszcze nie
> spotkałem się z dobrym smakiem holenderskich pomidorów..

Lima (ta prawdziwa!) to bardzo stara świetna do domowego przerobu odmiana,
mająca zupełnie przeciwne cechy do odmian tzw przemysłowych - a
podejrzewam, że to, co obecnie się pod tą nazwą sprzedaje, to już tzw
odmiana udoskonalona, czyli do przerobu przemysłowego. Niestety owe
"udoskonalenia" jakoś mało się sprawdzają jeśli chodzi o cechy pożądane dla
mnie (a pożądam w pomidorze: cieniutkiej skórki, mało drewna i włókien,
miąższu ciemnoczerwonego i szybko mięknącego po dojrzeniu). Tymczasem
odmiany przemysłowe mają akurat przeciwnie, stąd trudno trafić na tę
legendarną, na którą (mam pewność) ja trafiłam. Byle tylko powtórzyła
cechy, bo mam jednak obawy. Cóż, ryzyk-fizyk, napiszę o rezultatach, kiedy
dojrzeje.

14. Data: 2014-05-11 16:25:20

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 11 maja 2014 08:46:33 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Wcze�niejsza emeryturka? Do rzeczy - mo�na tak jak pisze Ikselka, a
>
> mo�na i tak jak ja to robie od kilku juz lat. Zrobi� sobie ma�y inspekt
>
> (ramka z drewna, b�d� blachy i na wierzch okno), ew. mo�na ma�y inspekt
>
> kupi� w sklepie np w Lidlu s� i to za niewielkie pieni�dze. Pomidorki do
>
> inspektu wysiewam zawsze w imieniny Ryszarda (03.04), p�niej sadzonki
>
> wysadzam do gruntu, w zale�no�ci od pogody - od pocz�tku do po�owy maja.

w przyszłym roku to ja w lutym pomyślę o tych pomidorach. W tym roku raczej skupię
się na otoczeniu mojej działki. Interesują mnie krzaczki i drzewka nie wymagające ode
mnie tak wielkiej uwagi jak hodowla od nasionka

kiwiko

Pomidor "Arbuznyj"?
Powitanie
Jak to dawniej pszczoły hodowano