Pomidorasy :-)

1. Data: 2014-03-22 13:38:28

Temat: Pomidorasy :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

18 odmian. Jak szaleć to szaleć.
333333-)

2. Data: 2014-05-08 18:49:39

Temat: Re: Pomidorasy :-)
Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-03-22 13:38, Ikselka pisze:
> 18 odmian. Jak szaleć to szaleć.
> 333333-)

Obiecałem sobie poeksperymentować z "pomidorasami" w tym roku. Jednak
nie znalazłem czasu i pozostałem przy "Malinowych Ożarowskich". Właśnie
sie przymierzam do wysadzania, do gruntu, z inspektu. "Zimni Ogrodnicy"
już chyba nam nie grozą w tym roku...;-)
A Ty jakie odmiany planujesz w tym roku uprawiać?

3. Data: 2014-05-08 19:32:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 May 2014 18:49:39 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> sie przymierzam do wysadzania, do gruntu, z inspektu. "Zimni Ogrodnicy"
> już chyba nam nie grozą w tym roku...;-)

Nie byłabym taka pewna... Ja na razie przesadziłam pomidory z malutkich do
sporych doniczek i trzymam nadal w szklarence. Dopiero po połowie maja
pójdą pod folię, teraz byłoby za wcześnie. Mam smutne doświadczenia z
mikroklimatem u nas - m(iew)amy późne przymrozki, zdarzają się nawet na
pocz. czerwca.

> A Ty jakie odmiany planujesz w tym roku uprawiać?

Typu pasta:
San Marzano
Roma

Duże czerwone befsztykowe:
Baron
Chapman

Pomarańczowe duże:
Mountain Gold
Goldie

Winogronowe - podłużne drobnoowocowe:
Sprite //czerwone
Solid Gold //pomarańczowe
Black Cherry //czarne

Żółte:
Sakharnyi Zeltyi

Arbuznyj //nie mam opisu, pewnie czerwony :-)
Ace 55 VF //niskokwasowy - pewnie słodki :-)
German Giant //malinowy, duuuży
Pink King // malinowy
Tigerella //smugi czerwone i pomar.
Cornabel //podłużny czerwony

I jeszcze jednej czy dwóch nazw teraz nie pomnę.

Poza ww. mam do wysadzenia do gruntu, w terminie póżniejszym (z nasion
pobranych osobiście, nie wiem czy powtórzy cechy, zaryzykuję) odmianę "na
przetwory", z owoców kupionych zeszłego lata na bazarku - pod nazwą Lima.
Może ona i Lima, ale nie wierzę, bo sprzedawcy teraz wszystko co podłużne
nazywają "lima", a jak kupowałam różne te ich "limy", to większość do
niczego się nie nadaje, a ta jedna odmiana była przecudowna: zero piętki i
włókien w owocu, piękny ciemnoczerwony i słodki, aromatyczny miąższ,
wspaniały na przeciery i na konserwę z całych owoców w przecierze. Dlatego
postanowiłam zaryzykować, doprowadziłam kilka owoców do stanu przejrzenia i
zebrałam mnóstwo nasion na zapas - nasiona pomidorów zachowują zdolność
kiełkowania kilka lat.

4. Data: 2014-05-08 20:29:12

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-08 19:32, Ikselka pisze:

> [...]
> pójdą pod folię, teraz byłoby za wcześnie. Mam smutne doświadczenia z
> mikroklimatem u nas - m(iew)amy późne przymrozki, zdarzają się nawet na

No ja niestety nie mogę czekać. Ten mój inspekt jest wręcz
mikroskopijny, i sadzonki pomidorków dotykają już jego dachu. A poza tym
długoterminowa prognoza pogody dla centralnej Wielkopolski nie
przewiduje przymrozków.;-)

> [...]
> zebrałam mnóstwo nasion na zapas - nasiona pomidorów zachowują zdolność

Przynajmniej w teorii wygląda to wspaniale, ale skoro masz szklarnię to
zbiory raczej pewne. U mnie pomidory tylko w gruncie, a to zawsze trochę
loteria.
To super, taką Limą i ja bym był bardzo zainteresowany, czy to jest
oryginalna nazwa tej odmiany czy tylko taka regionalna?

5. Data: 2014-05-09 10:28:19

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 maja 2014 20:29:12 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> To super, taką Limą i ja bym był bardzo zainteresowany, czy to jest
> oryginalna nazwa tej odmiany czy tylko taka regionalna?

Oryginalna.

http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=441

Ania

6. Data: 2014-05-09 17:22:52

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 maja 2014 19:32:31 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

nasiona pomidorów zachowują zdolność

> kiełkowania kilka lat.

to super, bo nasionka sobie zostawiłam, ale zapomniałam w odpowiednim czasie coś z
nimi zrobić.

Powiedz mi proszę kiedy i od czego zaczynasz

kiwiko

7. Data: 2014-05-09 17:24:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 May 2014 08:22:52 -0700 (PDT), k...@o...pl napisał(a):

> [...]
nimi zrobić.

> Powiedz mi proszę kiedy i od czego zaczynasz

Ale co?

8. Data: 2014-05-09 17:34:15

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 9 maja 2014 17:24:55 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Ale co?
hihi, ale szybka

kiedy i jak należy zacząć sadzić, jak mam tylko nasionka z pomidora
a nie ze sklepu z torebki ;)

kiwiko

9. Data: 2014-05-09 20:41:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 May 2014 08:34:15 -0700 (PDT), k...@o...pl napisał(a):

> hihi, ale szybka

Zbieg okoliczności - akurat zajrzałam, bo miałam przerwę w sianiu ogórków i
melonów do doniczek.

> kiedy i jak należy zacząć sadzić, jak mam tylko nasionka z pomidora
> a nie ze sklepu z torebki ;)

W tym roku już za późno, więc posiej w przyszłym - ok. 20 marca, jeśli
rośliny mają być potem sadzone w gruncie lub nieogrzewanym foliwoym
namiocie. Tylko pamiętaj, że z nasion pobranych z owocu, który Ci się
podobał, niekoniecznie otrzymasz to samo, więc na początek posiej niewiele,
bo się możesz napracować na próżno - efekt może Cię zaskoczyć niemile.
Ale mile też może :-)

10. Data: 2014-05-10 09:22:33

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 9 maja 2014 20:41:44 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> bo się możesz napracować na próżno - efekt może Cię zaskoczyć niemile.

no, więc właśnie. Zostawiłam raczej bez przekonania, że coś z tym zrobię. Przede
wszystkim dlatego, że nigdy się tym nie interesowałam, a teraz to nawet nie miałam
kogo wypytać. Generalnie nie nastawiam się na wielkie plony, bo i tak z tym co rośnie
w moim ogródku mam sporo pracy.
Ale wszystko się zmienia i może już w przyszłym roku będę miała czas na doglądanie
pomidorów :)

kiwiko

Pomidor "Arbuznyj"?
Powitanie