Pomidorowo - cd.

1. Data: 2012-10-04 17:56:15

Temat: Pomidorowo - cd.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomidorki do jajecznicy lub na leczo czy zupę - na zimę:
Mocno dojrzałe, i ciemno wybarwione (do samego środka) pomidory sparzyć,
ściągnąć skórę, wykroić piętki wraz z włóknistym "głąbiem" (jeśli je mają),
przekroić w poprzek ("równikowo"), delikatnie wycisnąć płyn z nasionami,
płyn i nasiona odrzucić lub wypić, pomidory pokroić na kawałki, niezbyt
małe.
Upchnąć ciasno w słoikach (porcje na jeden raz), zakręcić słoiki,
pasteryzować małe słoiki 15 minut od zawrzenia, większe 20 minut.

Zimą podduszamy pomidory na oliwie lub maśle klarowanym, z zeszkloną
wczesniej cebulką, rozsmażamy na miazgę aż do całkowitego odparowania
wodnistego soku, wrzucamy jajka... albo dusimy j.p. i wrzucamy do zupy :-)

(by XL)

2. Data: 2012-10-05 16:19:32

Temat: Re: Pomidorowo - cd.
Od: "jerzy.n" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomidorki do jajecznicy lub na leczo czy zupę - na zimę:

Właśnie kolejny raz zrobiłem pomidorówkę z kiszonych pomidorów, fantastyczny
smak, polecam.

3. Data: 2012-10-05 16:34:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Oct 2012 18:19:32 +0200, jerzy.n napisał(a):

> Właśnie kolejny raz zrobiłem pomidorówkę z kiszonych pomidorów, fantastyczny
> smak, polecam.

Moze zdążę jeszcze zakisić, bo ho ho, dawno nie kisiłam pomidorów, więc
chyba czas sobie przypomnieć. A tak na marginesie - mam taki pomysł:
spróbuję zakisić przecier pomidorowy z surowych pomidorów. Mam przystawkę
Mesko, którą polecałam tu niedawno, a która pięknie (ba, pięknie -
rewelacyjnie) przeciera surowe pomidory, nawet takie ze skórą. No więc
zrobię surowy przecier, osolę i zaszczepię tym białym osadem z dna słoja z
ogórkami kiszonymi, dodam czosnek. Myślę, że da radę. No i kiedy sobie
podkiśnie w garnku, dam do butelek po "Kubusiu" np :-)

(by XL)

4. Data: 2012-10-05 17:19:27

Od: "jerzy.n" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze zdążę jeszcze zakisić, bo ho ho, dawno nie kisiłam pomidorów, więc
> chyba czas sobie przypomnieć. A tak na marginesie - mam taki pomysł:
> spróbuję zakisić przecier pomidorowy z surowych pomidorów.
Przecier zakisić , to nowość .daj żnąc jak to wyjdzie .Rosjanie i Ukraińcy
wszystko zakiszają. Przeginają jednak chyba Szwedzi , nawet śledzie tez
zakiszają lub jak kto woli kiszą ...

5. Data: 2012-10-05 17:42:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Oct 2012 19:19:27 +0200, jerzy.n napisał(a):

> Przecier zakisić , to nowość .daj żnąc jak to wyjdzie .Rosjanie i Ukraińcy
> wszystko zakiszają. Przeginają jednak chyba Szwedzi , nawet śledzie tez
> zakiszają lub jak kto woli kiszą ...

Powinno wyjść ok, poniewaz jak do tej pory świetnie mi wyszła kiszona
sałatka z pomidorów, ogórków, cebuli, papryki, marchewki plus czosnek
oczywiście. Zostało mi po "procesie technologicznym" sporo kiszonego soku z
ww warzyw, który wlałam do wielkiej butelki po Pepsi i trzymam w lodówce -
co jakiś czas popijam, jest to mocno ukwaszone, nic się temu złego nie
dzieje i jest pyszne :-)

Tylko jedna uwaga - trzeba ostrożnie otwierać butelkę, bo ma sporo gazu z
kiszenia. Jeszcze musujący sok wlewałam, więc pewnie proces kiszenia był
niezakończony, ale teraz już mało gazu, jednak na tyle, że butelka twarda
jest, czyli coś się nadal wydziela.
Generalnie - bardzo smaczne toto, bardzo. I jakie zdrowe! Przyprawiam sobie
pieprzem itp, albo wcale, bo sam naturalny smak jest świetny. W przyszłym
sezonie zrobię ten sam sok w sokowirówce, tj zestaw warzywny j.w. - i
zakiszę w butelkach z zakrętkami twist - te po "Kubusiu" i podobne są
najlepsze, ze wzgl. na zakrętki.
(by XL)

6. Data: 2012-10-05 20:29:09

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-05 19:42, Ikselka pisze:
> zakiszę w butelkach z zakrętkami twist - te po "Kubusiu" i podobne są
> najlepsze, ze wzgl. na zakrętki.

Hm, a skąd u wzorowej gospodyni butelki po Kubusiu?

Ewa

7. Data: 2012-10-05 20:41:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Oct 2012 22:29:09 +0200, medea napisał(a):

> Hm, a skąd u wzorowej gospodyni butelki po Kubusiu?

A Ty jak zwykle... Inaczej już nie umiesz zwrócić na siebie uwagi?

Zbieram po znajomych. Oni nie są wzorowi :->

(by XL)

8. Data: 2012-10-06 06:55:24

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-05 22:41, Ikselka pisze:

> A Ty jak zwykle... Inaczej już nie umiesz zwrócić na siebie uwagi?

Aż tak Cię dziwi, że kogoś to może dziwić? Nie przypominam sobie, żebym
w ostatniej pięciolatce kupiła choćby jednego "kubusia".

> Zbieram po znajomych. Oni nie są wzorowi :->

I pewnie dlatego nie mogłabym należeć do Twoich znajomych, eh. ;)

Ewa

9. Data: 2012-10-06 15:27:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Oct 2012 08:55:24 +0200, medea napisał(a):

> Aż tak Cię dziwi, że kogoś to może dziwić? Nie przypominam sobie, żebym
> w ostatniej pięciolatce kupiła choćby jednego "kubusia".

> I pewnie dlatego nie mogłabym należeć do Twoich znajomych, eh. ;)

Mam różnych, "kubusie" nie wszyscy piją.

(by XL)

10. Data: 2012-10-06 15:33:00

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-06 17:27, Ikselka pisze:

> Mam różnych, "kubusie" nie wszyscy piją.

Żartu nie złapałaś.

Ewa

Kuchnia... od kuchni :-/
Nie-lukier.