Pomidory :-)

1. Data: 2016-04-06 16:09:03

Temat: Pomidory :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak tam Wasze pomidory się mają? Moje za chwilę będę pikować. Trochę
później w tym roku je wysiałam, bo Wielkanoc wczesna była i przed nią byłam
zbyt zajęta.
Żeby się podbudować psychicznie na przednówku, zdjęcia z ubiegłego sezonu
służą mi zawsze jako reminiscencja, niezłe narzędzie do wizualizacji
tegorocznych oczekiwanych ogrodniczych sukcesów. Jest za czym tęsknić, oj,
jest...

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/944eba7212682866
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/4b4af55285655d75
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/66f5b1996f1d51cc
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/cf935d0086e34c9b
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/0fc108a7c400173e
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/5afc19d20ad839d1
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/944eba7212682866
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/428f267f69b343ea

Suszenie koktajlowych na "rodzynki":
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/6125eca15acbe210
Zebrane chwilę przed:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d5c366a3c5a02c09

Polecam cały album - mały miszmasz zdjęciowy ogrodniczo-kulinarno-domowy:
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/2315244

PS.
Zauważcie, jakie zdrowe owoce! - ani krzty zielonej, twardej pięty,
zajmującej całą górną połowę owocu lub więcej, na co narzekałam niegdyś. Te
pomidory na zdjęciach były wysiewane tradycyjnie, tj do skrzyneczek - i
tradycyjnie pikowane. Nigdy więcej pęczniejacych krażków torfowych! Brrr,
ładnych parę lat zmarnowane, bo nie mogłam ustalić przyczyny moich strat,
pomimo należytego nawożenia, pracy i dbałości o rośliny! :-(

2. Data: 2016-04-08 10:39:42

Temat: Re: Pomidory :-)
Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-06 o 16:09, Ikselka pisze:
> [...]
> ładnych parę lat zmarnowane, bo nie mogłam ustalić przyczyny moich strat,
> pomimo należytego nawożenia, pracy i dbałości o rośliny! :-(

Moje jeszcze nie wzeszły (nieogrzewany inspekt). W zeszłym roku
zupełnie przypadkiem trafiłem na bardzo dobry gatunek pomidora. Od
praktycznie zawsze uprawiam odmiany tzw wysokie. A w zeszłym roku przez
pomyłkę kupiłem odmianę niską. Owoce stosunkowo małe, niezbyt duży zbiór
z krzaka, ale ten smak.. że o jakości owoców nie wspomnę.

3. Data: 2016-04-08 11:46:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 8 Apr 2016 10:39:42 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> pomyłkę kupiłem odmianę niską. Owoce stosunkowo małe, niezbyt duży zbiór
> z krzaka, ale ten smak.. że o jakości owoców nie wspomnę.

Zgaduję - Betalux vel Beta?
:-)

4. Data: 2016-04-10 17:17:59

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-08 o 11:46, Ikselka pisze:

> Zgaduję - Betalux vel Beta?
> :-)

Niestety, nie wiedziałem że będą tak dobre, to i nie zapisałem nazwy, a
puste opakowanie wyrzuciłem. :-(

5. Data: 2016-04-11 00:16:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Apr 2016 17:17:59 +0200, Trybun napisał(a):

> Niestety, nie wiedziałem że będą tak dobre, to i nie zapisałem nazwy, a
> puste opakowanie wyrzuciłem. :-(

Błąd :-(((
Ja ZAWSZE zachowuję opakowania do następnego sezonu...
Przypuszczam, że to były Betaluxy.

6. Data: 2016-05-01 12:18:28

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-11 o 00:16, Ikselka pisze:

> Błąd :-(((
> Ja ZAWSZE zachowuję opakowania do następnego sezonu...
> Przypuszczam, że to były Betaluxy.

Tak, teraz to wiem. Ale kto mógł przypuszczać że to taka dobra odmiana.
W momencie wysiewania byłem tylko wnerwiony że przez pomyłkę kupiłem
właśnie je. Wcześniej wysiewałem tylko odmiany wysokie.

Skoro piszesz że Betaluxy takie smaczne, to być może o nie mi chodzi.
Niestety, w tym roku już z nimi nie za eksperymentuję.

7. Data: 2016-05-02 03:44:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 May 2016 12:18:28 +0200, Trybun napisał(a):

> Tak, teraz to wiem. Ale kto mógł przypuszczać że to taka dobra odmiana.

Ano, cóż, doświadczenie uczy. Teraz będziesz na pewno zapisywał, co siejesz
- albo te opakowania odkładał.
Ja mam takie pudełko (po butach), w którym sukcesywnie gromadzę wszystkie
dawniej i aktualnie kupione nasiona, a po wysiewie odkładam tam puste już
torebki - a kiedy je wyjmuję następnej wiosny, to od razu wiem, co warto
było wysiewać, a czego nie, no i po odrzuceniu niepożądanych opakowań mam
zaktualizowaną, gotową "listę" zakupów. Coś tam zawsze nowego oczywiście
dopisuję od czasu do czasu.
Na przykład w tym roku, po kilku latach przerwy, znów wysiałam nasiona
pomidorów Varsovia - czarna odmiana, najsmaczniejsza gdy uprawiana w
gruncie. Spod folii mi nie smakują, bo są wtedy (w smaku i konsystencji)
jak gotowane ziemniaki, natomiast w gruncie zyskują bardzo szczególną,
słodko-winną wyrazistość, niemal ostrość, którą uwielbiam, i jędrność.
Ogromna różnica. Boskie!

8. Data: 2016-05-16 14:56:29

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-02 o 03:44, Ikselka pisze:

> [...]
> jak gotowane ziemniaki, natomiast w gruncie zyskują bardzo szczególną,
> słodko-winną wyrazistość, niemal ostrość, którą uwielbiam, i jędrność.

Czarna odmiana pomidora?? A jak u nich z podatnością na choroby?

skorupki z jajek? - na kompost?
Mączka z krwi.
Zobaczyłem oststnio w stawie małą rybę czy się wybarwi?
Gałązki wierzby
Wiosna usankcjonowana! :-)