Gałązki wierzby

1. Data: 2016-04-03 21:18:12

Temat: Gałązki wierzby
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno tutaj było o wsadzaniu kijka, z którego coś wyrasta. Mam
pytanie - czy to dotyczy także wierzby?
Od Wielkiejnocy mam w wazonie gałązki wierzby (takiej pokręconej, nie
wiem, jak nazywa się ta odmiana). Te gałązki nie dość, że już mają
listki, to jeszcze puściły pędy w wodzie. Czy jest szansa, że jak wsadzę
w ziemię, to będzie rosło dalej? Poczekać aż pędy będą dłuższe? Na
razie mają ok. 10cm.

Ewa

2. Data: 2016-04-03 21:27:21

Temat: Re: Gałązki wierzby
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 3 Apr 2016 21:18:12 +0200, FEniks napisał(a):

> [...]
> listki, to jeszcze puściły pędy w wodzie. Czy jest szansa, że jak wsadzę
> w ziemię, to będzie rosło dalej? Poczekać aż pędy będą dłuższe? Na

Pędy czy korzenie?

3. Data: 2016-04-03 21:38:11

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Niedawno tutaj było o wsadzaniu kijka, z którego coś wyrasta.
> Mam pytanie - czy to dotyczy także wierzby?

To, że można takie kijki, dajmy na to z jabłoni, wtykać do ziemi
przy okazji wytyczania grządek na buraki, a one prędzej uschną,
niż listki wypuszczą i się ukorzenią? Nie -- to w najmniejszym
stopniu nie dotyczy wierzby!

> Od Wielkiejnocy mam w wazonie gałązki wierzby (takiej pokręconej,
> nie wiem, jak nazywa się ta odmiana).

Dzisiaj taką widziałem w Biedronce. Za piętnaście złotych. Już dobrze
ukształtowaną, tak z półtora metra wysoką.

> Te gałązki nie dość, że już mają listki, to jeszcze puściły pędy
> w wodzie. Czy jest szansa, że jak wsadzę w ziemię, to będzie
> rosło dalej? Poczekać aż pędy będą dłuższe? Na razie mają ok. 10cm.

Wierzba znana jest z tego, że jak się kołek przy robieniu płotu
wbije w ziemię, to on listki wypuści. Gdy kto chce, by tego nie
robił, wbija go "zielonym do dołu". Z powtykanych w ziemię witek
wirzbowych, posplatanych ze sobą, można łatwo zrobić zielony płot

http://gospodarstwo.net/gospodarstwo_agroturystyczne
/wp-content/uploads/2012/01/Wierzba_Plot21-224x300.j
pg

albo co innego:

http://images68.fotosik.pl/5/7508246a31cb60cfmed.jpg

Bardziej trzeba się starać, by gałązka wierzbowa wsadzona w ziemię
nie rosła dalej, niż by rosła.

Jarek

--
Ktoś na niebie owce wypasa, hej
Popatrz zakwitł już twój parasol, hej

4. Data: 2016-04-03 21:45:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 3 Apr 2016 21:27:21 +0200, Ikselka napisał(a):

> Pędy czy korzenie?

Tia...

5. Data: 2016-04-03 21:52:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> To, że można takie kijki, dajmy na to z jabłoni, wtykać do ziemi
> przy okazji wytyczania grządek na buraki, a one prędzej uschną,
> niż listki wypuszczą i się ukorzenią?

Ja pamiętam dyskusję o takich, co puszczą.

> Dzisiaj taką widziałem w Biedronce. Za piętnaście złotych. Już dobrze
> ukształtowaną, tak z półtora metra wysoką.

No to te moje gałązki mają około metra. Jak by je tak rozprostować, to
może i półtora by wyciągnęły.

> [...]
>
> http://gospodarstwo.net/gospodarstwo_agroturystyczne
/wp-content/uploads/2012/01/Wierzba_Plot21-224x300.j

Fajne, ale to z innego typu wierzby. Te moje są chyba z wierzby
mandżurskiej. Pewnie też ma takie właściwości, bo sporo jej wokół widuję.

Ewa

6. Data: 2016-04-04 00:13:51

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ja pamiętam dyskusję o takich, co puszczą.

Puszczą te wierzby może nie zostaną, ale pustyni też być nie powinno.

> No to te moje gałązki mają około metra. Jak by je tak rozprostować,
> to może i półtora by wyciągnęły.

To może one z Biedronki? Różne wierzby tam mieli, w tym i mandżurską.

> [...]
>
> Fajne, ale to z innego typu wierzby. Te moje są chyba z wierzby
> mandżurskiej. Pewnie też ma takie właściwości, bo sporo jej wokół

Jeśli chodzi o coś, co można nazwać żywotnością, to wszystkie one
jednakie pod tym względem. Radzę toto wsadzić, powinno dać sobie radę.
U mnie okolica wybitnie niewierzbowa, widać je głównie w Biedronce --
tam trafiają pewie według rozdzielnika. A ja lubię wierzby, sympatyczne
drzewo. Można siąść pod, na fujarce zagrać. A jak kto ma trochę więcej
talentu, to mu czasem jaki mazurek przyjdzie do głowy.

Jarek

--
A gdyby nawet poszły, to gdzieżby?
Gdzieżby poszły, powiedzmy, wierzby?

7. Data: 2016-04-04 14:15:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Apr 2016 00:13:51 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Jeśli chodzi o coś, co można nazwać żywotnością, to wszystkie one
> jednakie pod tym względem. Radzę toto wsadzić, powinno dać sobie radę.

"Pędami" podwodnymi do góry, czy na dół?
3-]

8. Data: 2016-04-04 20:01:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Apr 2016 14:15:56 +0200, Ikselka napisał(a):

> "Pędami" podwodnymi do góry, czy na dół?
> 3-]

Hmmm, milczenie jak w grobie 3-]]]

Wiosna usankcjonowana! :-)
Dzika róża
Re: jaka to odmiana Magnolii (Park Oliwski)
Cięcie wiśni ozdobnej
Odp: jaka to odmiana Magnolii (Park Oliwski)