Pomocy! - TRAWNIK SIĘ ŁUSZCZY :-O

1. Data: 2001-05-10 18:51:41

Temat: Pomocy! - TRAWNIK SIĘ ŁUSZCZY :-O
Od: "AnMi" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam poważny problem (przynajmniej tak mi się wydaje). Jestem na etapie
zakładania trawnika. Kupilem torf (pH 4) - prawdopodobnie najlepszy w
Szczecinie. Usunąłem gliniastą glebę, zasypałem 10 cm torfu z niewielką
domieszką piasku płukanego, zawałowałem, podlałem mocno.
Dzisiaj przeżyłem szok. Miałem zamiar wyaiać nasiona, zagrabić i zawałować,
ale cała powierzchnia przyszłego trawnika spękała i i utworzyły się suchę
łusk. Zgrabiłem te wszystkie suche śmiecie z wierzchu ale wydaje mi się, że
jutro będę miał dokładnie to samo.
Czy warto siać nasiona na takie podłoże? Jeżeli nie ma to sensu , to co
dalej z tym robić. Czy zrywać to wszystko i sypać nowe podłoże?
Dampast ze Szczecina.

2. Data: 2001-05-10 21:07:05

Temat: Re: Pomocy! - TRAWNIK SIĘ ŁUSZCZY :-O
Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnMi" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy warto siać nasiona na takie podłoże? Jeżeli nie ma to sensu , to co
> dalej z tym robić. Czy zrywać to wszystko i sypać nowe podłoże?

Na samym torfie raczej niewiele ci wyrosnie.
Torf nadaje sie owszem do poprawiania struktury gleby,
dobrze wiaze wode i zakwasza,
ale samej gleby ci nie zastapi - nie ma w nim zadnych skladnikow odzywczych
i mineralnych.
Tym bardziej na PH 4 - to jest mocno kwasne podloze (trawa lubi lekko
kwasne - kolo PH 5,5 - 6)

Jak chcesz sie bawic mieszankami z torfem pod trawnik, to zastosuj mieszanke
w proporcjach:
- dobra ziemie prochnicza (1/2)
- piasek (1/4)
- torf (1/4)
Na podloze piaszczyste (przepuszczalne) - mniej piasku, wiecej torfu
Na gliniaste (malo przepuszczalne) - wiecej piachu, mniej torfu.

Nie wiem jaka masz powierzchnie, ale ja bym nie "zrywal" tego co juz
rozsypales,
ale nawiozl reszty i przeoral plugiem kilka razy (mieszac lopata czy
szpadlem na 300 m2
to robota na caly sezon :-)

Pozdrawiam
IK

3. Data: 2001-05-11 05:19:32

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnMi" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
(...)
> Czy warto siać nasiona na takie podłoże? Jeżeli nie ma to sensu , to co
> dalej z tym robić. Czy zrywać to wszystko i sypać nowe podłoże?

Oczywiście nie ma sensu siać w to nasiona.
Na Twoim miejscu przekopałabym, tak aby torf pomieszał się z gliniastą ziemią.
Posiała łubin, lub inne rośliny na nawóz zielony. I cały ten sezon siała i
przekopywała nawozy zielone.
Przed zimą przekopała, a wiosną przyszłego roku wyrównywała, wałowała, oczyściła
z chwastów
(tak jak przy każdym przekopywaniu tego roku) i dopiero wtedy siała trawę.
Według mnie nie należy się spieszyć z sianiem trawy, ale najpierw dobrze
przygotować podłoże.
Pozdrawiam Krystyna.

4. Data: 2001-05-11 12:09:23

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message news:6qsfd9.14v.ln@orion.at.sky...

> [...]
> Według mnie nie należy się spieszyć z sianiem trawy, ale najpierw dobrze

Ja bym tez tak zrobil. Ale zakonczylbym po posianiu lubinu lub
innych roslin. Nic bym nie przekopywal i najwazniejsze - nie sial
bym wcale trawy :-) Ladniejsze to, kosic nie trzeba, trawa sie nie
rozplenia na grzadki ...

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2001-05-14 10:40:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rozsypales,
> ale nawiozl reszty i przeoral plugiem kilka razy (mieszac lopata czy

Tak jest, dodać ziemi, jeśli jest dostępna i piachu i przekopać. Czemu na
cały sezon, parę dni wystarczy. Jakoś Ireneusz własnych sił nie docenia:)

Pozdrawiam, Basia.

Iglak - przemarzl?
Żel utrzymujący stałą wilgotność w donicach balkonowych
schnące młode modrzewie
Misecznik cisowiec (?)
Odstraszacz gryzoni