Pomozcie zbudowac ogrod skalny!

1. Data: 2003-12-10 18:57:01

Temat: Pomozcie zbudowac ogrod skalny!
Od: "Abakus" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie:)
Juz kiedys szukalem wiadomosci i materialow o budowaniu skalniakow ale
najlepiej to nie poszlo.
POmozcie mi w utworzeniu ogrodu skalnego, juz jedna czesc zrobilem i jest
dosc okazala:) i tak mi sie to spodobalo ze chce powiekszyc teren pod
rosliny skalne. Moze znacie strony gdzie mozna podpatrzec jak inni maja
takie ogrody jak je zaklkadali.Moze Wy macie fajne fotki swoich ogrodow
skalnych, bede bardzo wdzieczny za pomoc a po utworzeniu calosci przesle w
podziekowaniu fotki!
Jak narazie zworze kamienie, dzis udalo mi sie przywiesc dosc okazalego
krzemienia. Mysle o polaczeniu kamieni z drewnem ale potrzebuje podpowiedzi
jak to zaczac.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Abakus

2. Data: 2003-12-11 06:32:04

Temat: Odp: Pomozcie zbudowac ogrod skalny!
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Abakus <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:br7qac$sdi$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
> skalnych, bede bardzo wdzieczny za pomoc a po utworzeniu calosci przesle w

Jedyną osobą z grupy, która może poszczycić się pięknymi skalniakami jest
Bogusław :)

http://www.ogrod-botaniczny.pl/

No i jeszcze dwa linki:

http://www.boldis.cz/j/skal/index.php

http://www.rotsplantenvereniging.nl/Tuinen/tuinene.h
tm

--
Pozdrawiam, Kaśka

3. Data: 2003-12-11 07:33:32

Temat: Re: Pomozcie zbudowac ogrod skalny!
Od: "Jerzy Nowak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> napisał(a):
> [...]

Napisz z czego je robisz. Bo chyba nie z otoczaków?

> Jedyną osobą z grupy, która może poszczycić się pięknymi skalniakami jest

Przesada, jest jeszcze kilka innych pięknych skalniaków, ale nikt nie ma TAK
pięknych skalniaków i roślin takich jakie ma Bogusław.
:-)
Pozdrawiam Jerzy

4. Data: 2003-12-11 07:53:52

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Tak wedlug mnie:

Widzialem raz jeden zdjecie takiego skalniaka, ktory mi sie
podobal - dlatego, ze naprawde przypominal to, co np. mozna
ogladac w gorach. Gosc wysypal po prostu z gorki ciezarowke
pokruszonych kamieni, zostawil to tak, jak sie samo ulozylo,
popodsypywal tu i owdzie ziemi i ponasadzal skalnic, traw, etc.
Efekt fantastyczny - prawdziwe stare piarzysko.

Druga metoda - bardzo trudna - to proba odtworzenia naturalnego
ukladu jakiegos skalnego odsloniecia - pare fotografii
i cierpliwe dopasowywanie fragmentow skal - najlepiej plaskich
lupkow - tu maly przyklad, ktory mi sie z podanych wyzej liknkow
spodobal: http://www.boldis.cz/j/skal/Praha-skalka250.jpg

Trzecia metoda - fatalna i najczestsza - usypanie gory ziemi
i poutykanie w niej kamieni - przyklad:
http://www.boldis.cz/j/skal/Plzen-skalka250.jpg
- naprawde w naturze niczego takiego sie nie oglada
i mnie to sie nie podoba

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2003-12-11 11:55:49

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisz z czego je robisz. Bo chyba nie z otoczaków?

> Pozdrawiam Jerzy

:-))))))))))))))))))

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-12-11 11:59:20

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i poutykanie w niej kamieni - przyklad:
> http://www.boldis.cz/j/skal/Plzen-skalka250.jpg
> - naprawde w naturze niczego takiego sie nie oglada

Faktycznie - wygląda, jak zakamuflowany krasnal:-)

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-12-11 14:41:15

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:br9m7h$4sc$1@atlantis.news.tpi.pl,
boletus napisał(a):

> Faktycznie - wygląda, jak zakamuflowany krasnal:-)
>
> Pozdrawia boletus

Zapraszam na pokaz filmów, będzie między innymi ponoć niejpiękniejszy ogród
sklany w Europie - pana Grulicha w Czechach.

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

8. Data: 2003-12-11 15:23:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dziadek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> W news:br9m7h$4sc$1@atlantis.news.tpi.pl,

> Zapraszam na pokaz filmów, będzie między innymi ponoć niejpiękniejszy
ogród
> sklany w Europie - pana Grulicha w Czechach.

No to daję głos na ten film od razu:-)
A z okolic Świdnicy też może masz jakieś filmy?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-12-11 16:46:08

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisal:
>     Faktycznie - wygląda, jak zakamuflowany krasnal:-)

Jak mawial pewien goral sondecki:
- Huc mi ta huc... Jo tam swoje wiym!

Pozdrawiam calvi

10. Data: 2003-12-11 17:35:08

Od: "Abakus" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim bardzo goraco:)
Nie spodziewalem sie takiego odzewu, tym bardziej sie ciesze:)
Poogladalem teraz strony z kompozycjami skalnymi i juz calkowicie jestem
zakrecony;)
Widze ze przedemna jeszcze duzo pracy w targaniu glazow. A musze dodac ze
nie mam samochodu i kamienie woze wozkiem z dosc duzych odleglosci. Ale mam
pomoc ze strony swojego psa, pomaga ciagnac wozek i jest ok. Dzieki jeszcze
raz, o postepach bede informowac:)
Abakus

kwiaciarnia
new free usenet server