Pomysł na ciasto urodzinowe i pytanie

1. Data: 2004-07-07 13:05:05

Temat: Pomysł na ciasto urodzinowe i pytanie
Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Wymyśliłam dla mojego chłopaka ciasto na urodziny :)
Myślało mi się ciężko bo J nie lubi tortów, a chciałam żeby to było
coś "odświętnego", najlepiej w kształcie serca i z czerwonym topem. Więc
wymyśliłam sernik z owocami (malinami albo truskawkami) z którego wykroję
serce - na górze poukładam malinki a boki oblepię białą czekoladą z wiórkami
kokosowymi.

No i mam jedno podstawowe pytanie - nie wiem jak z tym sernikiem - czy ja moge
na niego wrzucic te maliny bez problemu? Nic mu sie nie stanie? No i jeszcze
jedno pytanie - mam je wrzucać i piec razem z tym sernikiem, czy ułożyć już po
wszystkim?

Pomóżcie proszę - bardzo mi zależy żeby fajnie wyszedł ten pseudotorcik :)

ewa

1. Data: 2004-07-07 17:35:55

Temat: Re: Pomysł na ciasto urodzinowe i pytanie
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystkim?
>
> Pomóżcie proszę - bardzo mi zależy żeby fajnie wyszedł ten pseudotorcik :)

Ja zrobiłabym to w ten sposób. Napierw upiekłabym sam sernik. Jak ostygnie, to
wycinam serducho , masz szablon ?;-))) Później nakładam truskawki, malutkie,
calutkie. Zalewam galaretką truskawkową. Gdy galaretka się zetnie boki ozdabiam
na biało, i jeszcze trochę wiórek kokos. sypię na górę, na galaretkę, tak ok. 1
cm od brzegu. Już.......to widzę. Smacznego. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-08 05:24:49

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wycinam serducho , masz szablon ?;-))) Później nakładam truskawki,
malutkie,
> calutkie. Zalewam galaretką truskawkową.

Może najpierw zalać galaretą a potem wykroić serce, bo tak jak piszesz
musiałaby być forma do pieczenia w kształcie serca, bo inaczej galaretka
nie utrzyma się.
Pozdrawiam z Lublina - Gośka

1. Data: 2004-07-08 05:49:29

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może najpierw zalać galaretą a potem wykroić serce

Gosiu! Nawet na pewno trzeba zrobić jak piszesz. Pozdrawiam

1. Data: 2004-07-09 07:30:13

Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

No dziewczyny kupilam wszystkie produkty, dzisiaj sie zwalniam wczesniej z
pracy i w "tajemnicy" (wyrzucilam chłopa z domu na 2 godziny) bede działać.

Nie kupilam co prawda galaretki bo ja z kolei jej nie cierpie. Jak myslicie -
bez galaretki ujdzie? czy bedzie za suchy ten wierzch? Najwyzej dokupie i
zaleję - przyda mi sie niejedzenie tego "tortu"... ;)

Dam znac oczywiscie jak wszystko sie udalo :)

Dzieki
Ewa

1. Data: 2004-07-09 08:01:38

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bez galaretki ujdzie? czy bedzie za suchy ten wierzch? Najwyzej dokupie i
> zaleję - przyda mi sie niejedzenie tego "tortu"... ;)

Bez galaretki nie będzie efektu :-(
Nie wiem czy Ci dwie godziny wystarczą, sernik na który wylejesz galaretkę musi
byc zimny, a galaretka tez potrzebuje czasu żeby stężeć. Jeśli nie cierpisz
galaretki, to najwyżej ją zostawisz na swoim talerzyku:-)
> Dam znac oczywiscie jak wszystko sie udalo :)

Musi się udać ! Powodzenia.:-)

Areta-

1. Data: 2004-07-12 14:25:34

Temat: Pomysł na ciasto urodzinowe i pytanie - raport
Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawozdanie:

Tort byl bez galaretki, co wiecej - bez malin na wierzchu tylko z truskawkami w
srodku. Malin nie bylo, wiec wrzucilam truskawy - sernik slicznie popekał ale
tak z wdziekiem i fajnie mu wystawaly te truskawki :)

wycielam serce, oblepilam biala czekolada z wiorkami, na galaretke nie
starczylo czasu (pomijam juz nawet kwestie suszenia truskawek suszarką zeby
bylo szybciej), ale wszyscy sie zajadali a moj J to mi pomoczyl czyms
kolnierzyk rano jak mu ciasto przynioslam i sie potem przytulił ... :)

Dzieki wam bardzo
Ewa

1. Data: 2004-07-12 15:25:32

Temat: Re: Pomysł na ciasto urodzinowe i pytanie - raport
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moj J to mi pomoczyl czyms
> kolnierzyk rano jak mu ciasto przynioslam i sie potem przytulił ... :)
>
> Dzieki wam bardzo
> Ewa

Joj, cóż więcej trzeba...........:-))) Pozdrawiam Areta

Jagodzianki -czemu pękają?
jagodzianki - kilka pytań
ciasto do pizzy
gdzie fajne jedzonko - świnujście (okolice)
Szukam Zduna - może troszkę OT