jagodzianki - kilka pytań

1. Data: 2004-07-07 11:52:21

Temat: jagodzianki - kilka pytań
Od: "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazłem w archiwum taki oto przepis:
Ciasto:
50 dag przesianej maki pszennej
2 jajka
1/2 szkl. cukru
czubata łyzka masla lub margaryny
5 dag drozdzy
1 szkl. mleka
szczypta soli

Nadzienie:
50 dag jagod
2 lyzki bulki tartej
3 lyzki cukru
2 paczki cukru waniliowego
1 jajko i troche mleka do posmarowania buleczek

Z drozdzy, lyzki cukru, lyzki mąki i szklanki cieplego mleka zrobic
rozczyn i odstawic go do wyrosniecia w cieple miejsce. Jajka ubic z
cukrem.Przesiac mąke do miski i wlac do niej wyrosniety rozczyn,
wymieszac,dodac jajka z cukrem i roztopione letnie maslo. Wyrabiac tak
dlugo az ciasto zacznie odstawac od reki. Wyrobione ciasto odstawic w cieple
miejsce do wyrosniecia.
Teraz jagody wsypac do jakiegos naczynia (miseczka) i wymieszac z
cukrem,cukrem waniliowym i tarta bulka.
Kiedy juz wyrosnie ciasto, odrywa z niego kawalki rozplaszczac na
dloni,lyzka nalozyc farsz jagodowy, zlepic dokladnie, zeby nie wyplynelo i
formowac buleczki. Ulozyc je na wysmarowanej tluszczem blasze (odstepy
miedzy niemi musza byc spore) i znow odstawic w cieple miejce do
wyrosniecia. Kiedy urosna posmarowac je jajkiem zoztrzepanym z mlekiem i
wstawic do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st. C (mozna troche mniej)
i piec do momentu az sie slicznie zrumienia.
Smacznego!!!! To naprawde sprawdzony przepis. Moja rodzina katowala mnie
domaganiem sie jagodzianek kilka tygodni temu, kiedy byl najwiekszy
wysyp jagod u nas.

i mam kilka pytań... podgrzałem mleko, zrobiłem zaczyn. Ile mam czekać? to
ma urosnąć?:) jedyne ciasto drożdzowe jakie robiłem to pizza.. i nei wiem
ile mam czekać.. bo narazie to poziom mleka nie podniósł sie ani o 1mm:/.
Kucharz ze mnie marny.. więc wole sie spytać(oczywiście przykryłem)

pewnie w międzyczasie zadam jeszcze kilka pytań.. ooo przypomnialo mi sie...
mam jagody.. ale tylko mrożone... wczoraj zbierane.. pół kilo to ile będzie
szklanek? bo niestety nie dysponuje wagą.

1. Data: 2004-07-07 13:06:12

Temat: Re: jagodzianki - kilka pytań
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ile mam czekać.. bo narazie to poziom mleka nie podniósł sie ani o 1mm:/.
> Kucharz ze mnie marny.. więc wole sie spytać(oczywiście przykryłem)

Cukier dodałeś? Mam nadzieję, że nie podgrzałeś mleka za bardzo, wtedy
drożdże padną - powinno być ciepłe, nie gorące.
10 minut powinno wystarczyć, żeby zapracowały.

> [...]
będzie
> szklanek? bo niestety nie dysponuje wagą.

rób na oko, mnie i tak zostało jagód z wypychania bułeczek. Zawsze możesz
dorobić, przecie żaden problem :)
Powodzenia

ciasto do pizzy
gdzie fajne jedzonko - świnujście (okolice)
Szukam Zduna - może troszkę OT
Francuskie sery - walka z zapachem
test