Pomysl na wypadek wypaku

21. Data: 2004-08-10 17:38:59

Temat: Re: Pomysl na wypadek wypaku
Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> nakibordził(a):

>Żadne laboratorium nie poświadczy czegoś, czego samo nie oznaczyło. Dla
>własnego bezpieczeństwa.

Aha - no właśnie tak myślałem. Dzięki :o/

--
Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@r...yupe.net>

22. Data: 2004-08-10 20:55:55

Od: "Rafał Rezler" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> IMHO jest to ak ważna sprawa, i tak duże ryzyko (przy podaniu złej
> grupy), że na zbadanie grupy zawsze będzie czas - po prostu nie zostanie
> podana krew przed zbadaniem grupy.

No dobra, rozumiem, ze to jest bardzo istotne. Interesuje mnie wiec jak to
jest z kierowcami rajdowymi? Z tego co wiem, kazdy z samochodow ma na
bocznych tylnych szybach grupy krwi i pilota. I co bedzie jak taki kierowca
trafi do szpitala. Karetka zabierze szybe jako dowod dla ordynatora?

23. Data: 2004-08-10 21:04:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Aug 2004 20:55:55 +0000 (UTC), Rafał Rezler wrote:

> [...]
> bocznych tylnych szybach grupy krwi i pilota. I co bedzie jak taki kierowca
> trafi do szpitala. Karetka zabierze szybe jako dowod dla ordynatora?

To jest szczególna sytuacja. Tym niemniej o ile wiem procedura
obowiązująca w Polsce nie czyni różnic między rajdowcem a zwykłym
człowiekiem. Innymi słowy przy przetoczeniach planowych / pilnych czeka
się na krzyżówkę, a w sytuacjach podbramkowych leje się zero minus.

Nie jestem medykiem ratunkowym, ale zaryzykuję stwierdzenie, że szyby z
grupą krwi robi się głównie dla szpanu:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

24. Data: 2004-08-10 22:01:09

Od: "Rafał Rezler" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> napisał(a):

> Nie jestem medykiem ratunkowym, ale zaryzykuję stwierdzenie, że szyby z
> grupą krwi robi się głównie dla szpanu:)
>
> m.

Chyba masz racje. Rajdowcy maja pewnie swoje papiery potwierdzone
laboratiryjnie. I wtedy sluzby ratunkowe od razu wiedza co podac.

25. Data: 2004-08-10 22:01:23

Od: "Bebok" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Chyba masz racje. Rajdowcy maja pewnie swoje papiery potwierdzone
laboratiryjnie. I wtedy sluzby ratunkowe od razu wiedza co podac.

poradnia diabetologiczna w wawie?
powiększona węzły chłonne?
skierowanie do szpitala
zwapnienia w obrębie krążków międzykręgowych
stopa: chirurg czy ortopeda?