Poncz

1. Data: 2002-04-29 12:03:09

Temat: Poncz
Od: monika <m...@h...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedlugo mam imieniny chcialabym przygotowac dobry poncz na wieksza
ilosc osob nie wiem z czego i jak sie go robi (wydaje mi sie ze powinien
byc z owocami). Czy podaje sie go w szklanej kuli?

1. Data: 2002-04-29 21:02:41

Temat: Re: Poncz ala mechcia mloda
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "monika" <m...@h...umcs.lublin.pl> napisal w wiadomosci
> Niedlugo mam imieniny chcialabym przygotowac dobry poncz na wieksza
> ilosc osob nie wiem z czego i jak sie go robi (wydaje mi sie ze powinien
> byc z owocami). Czy podaje sie go w szklanej kuli?

prawdziwego przepisu na poncz nie znam. ale przypomnialo mi sie jak w
zamierzchlych czasach studenckich na swoje urodziny podalalm taki "poncz"
dla dziewczyn:

poniewaz to pazdziernik wiec nie bylo truskawek i innych tam "wymyslow" a
wiec do michy:
-puszka ananasow w kostce
-puszka pokrojonych brzoskwin
- 2 obrane i pokrojone w plastry kiwi
- iles tam mandarynek podzielonych na czastki
-cos kolo 2 cytryn pokrojonych w plastry-ze skora (spatrzona)

to wszystko zalalam:
- cwiartka spirytusu( odczekalam godzine) a dalej:
- 1 wermutem
-1 winem jakims polslodkim bialym bodajze
1 l soku pomaranczowego
1 l. soku z grejfruta
potem do lodowy na ok. 2 h.

pammietam, ze...
no wlasnie, malo pamietamy.
ale najlepsze to byly te slodziutkie owocki, jakos dpo glowy nam nie
przyszlo, ze one w tym spirytusiku...

Mechcia

1. Data: 2002-04-29 22:29:04

Temat: Re: Poncz
Od: Mikie <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

monika wrote:
> Niedlugo mam imieniny chcialabym przygotowac dobry poncz na wieksza
> ilosc osob nie wiem z czego i jak sie go robi (wydaje mi sie ze powinien
> byc z owocami).

www.btsnet.com.pl/majkowscy/kuchnia/polska/a31.html
www.kulinaria.pl/przepis.php?nr=178&p=20
kuchnia.3miasto.pl/4498.htm
kuchnia.3miasto.pl/2687.htm
kuchnia.3miasto.pl/2686.htm
Poncz herbaciany:
www.kulinaria.pl/przepis.php?nr=956&p=20

>Czy podaje sie go w szklanej kuli?

Sa specjalne wazy do ponczu, ze szkla wlasnie, ze szklana chochelka.
Ale chyba wystarczy duuza szklana misa, do ktorej jeszcze mozna wrzucic
plastry pomaranczy czy innych owocow.

Pozdrawiam

Mikie

1. Data: 2002-04-30 06:14:05

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mikie" <m...@g...de> napisał w wiadomości news:>
> [...]

> Pozdrawiam
> Mikie

> Wielu z nas pamięta czasy, kiedy ponczem nazywano piorunującą
mieszaninę z dostępnych na rynku napojów w latach 70 - 80 , jakiś
wermut +
"ptyś" + wódka + "portwein" + owoce spod lady i mieszano w
...plastikowej misce służącej na codzień do... innych celów.
pozdr.Alex

1. Data: 2002-04-30 06:30:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>mieszanin? z dost?pnych na rynku napojów w latach 70 - 80 , jaki?
>wermut +
>"pty?" + wódka + "portwein" + owoce spod lady i mieszano w
>...plastikowej misce s?u??cej na codzie? do... innych celów.
>pozdr.Alex

taki wlasnie plyn polaczyl mnie z moim mezem, ktory tylko
dolewal, dolewal... (w 10 dni pozniej sie oswiadzcyl, ale przy
tym plynie do mnie zagadywal...ja nie mialam sily odpowiadac, bo
szczeka, po 3 szklankach, calkiem mi zesztywniala)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----