Porada przez internet .Czy jest tu jakiś lekarz ?

1. Data: 2001-03-04 12:59:17

Temat: Porada przez internet .Czy jest tu jakiś lekarz ?
Od: "MDK" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Lekarza który nam pomoże jest bardzo trudno znaleźć.
Przyczyn jest klika:

- W 80% przypadków nie można liczyć na fachową pomoc.
Jak się pacjent w końcu dostanie do specjalisty to się okazuje
że ten albo wygłasza prawdy oczywiste ,albo ja wiem więcej na
temat własnej przypadłości ponieważ przed poradą intensywnie
się swoją choroba interesowałem
Do tej grupy należą również medycy wyznający zasadę :
"co ma wisieć nie utonie" ,a więc cokolwiek powiedzą i tak jakoś będzie
a dobry Bóg znajdzie najlepsze rozwiązanie
-Z pozostałych 20% dobrych specjalistów połowa to ludzie
z którymi się ciężko rozmawia.
Albo chcą żeby sie pacjent całkowicie podporządkował ich
decyzjom ,albo są w inny sposób niekontaktowi.
Do takich ludzi nie można mieć zaufania.
Najczęściej używają agumentu że gdyby się przejmowali
każdym pacjentem to by po prostu zwariowali. (czy to prawda ??)
-Pozostaje ok 10% lekarzy całkowicie kompetentnych.
Dla nich dobro pacjenta jest najważniejsze.

Pomijam sprawy ceny.
Uważam że w przypadku dobrej , fachowej porady
koszt to sprawa do pominięcia.

Powiedzcie gdzie ich szukać ?

Przecież w większości przypadków potrzebna jest
zwykła porada ,skierowanie, recepta .
Jeżeli zidentyfikujemy dostatecznie dokładnie problem zdrowotny
zostaną zrobione tylko potrzebne badania
i udamy się do konkretnego ,uprzednio zweryfikowanego specjalisty
To szanse na prawidłową kurację wzrastają ogromnie.

Moja żona od dłuższego czasu "lata po lekarzach".
(tzw sprawy kobiece)
i :
albo diagnozy są złe ,albo się trudno dostać do specjalisty ,
albo lekarz nie chce dokładnie wysłuchać tylko przepisuje
to sam uważa za stosowne.Do dzisiaj nie bardzo wiadomo
jakie badania należało by wykonać.
Wynik jest taki że nikt nic nie wie ,tyklo frustracja wzrasta.
O kolejnej wizycie nie chce słyszeć.

Przecież tą cała rozmowę z pacjentem można przenieść
do kontaktu telefonicznego lub internetowego.
Zeby wymienić dolegliwości wcale nie jest potrzebny
fizyczny kontakt z lekarzem.
Mało tego w przypadku potrzeby konsultacji nie ma potrzeby
fizycznego przemieszczania się i pukania od gabinetu do gabinetu.
Ostatnio nawet rachunki za takie porady można zapłacić
przez internet nie ruszając się z domu.

Czy mam rację ?
Czy jest tu jakiś lekarz ?
Pomóżcie człowiekowi.
A może są już jakieś wirtualne kliniki .

Pozdrowienia
Karol

k...@o...gda.osk.pl

2. Data: 2001-03-04 13:05:28

Temat: Re: Porada przez internet .Czy jest tu jakiś lekarz ?
Od: 11 <h...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 4 Mar 2001 13:59:17 +0100
MDK wrote:

> - W 80% przypadków nie można liczyć na fachową pomoc.

[...]

> -Z pozostałych 20% dobrych specjalistów połowa to ludzie

[...]

> -Pozostaje ok 10% lekarzy całkowicie kompetentnych.

Ludzie narzekaja na sluzbe zdrowia, a tu prosze bardzo - mamy
110% lekarzy w kraju.

--
guess I will always hate tomorrow...
well, until it is far away.

3. Data: 2001-03-04 13:14:52

Temat: Odp: Porada przez internet .Czy jest tu jakiś lekarz ?
Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jest niejeden doktorek

doctore
Użytkownik 11 <h...@g...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@g...net...

4. Data: 2001-03-04 13:23:31

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecie? t? ca?a rozmow? z pacjentem mo?na przenie?ae
> do kontaktu telefonicznego lub internetowego.
rozmowe mozna

> Zeby wymieniae dolegliwo?ci wcale nie jest potrzebny
> fizyczny kontakt z lekarzem.
teoretycznie tak

> Ma?o tego w przypadku potrzeby konsultacji nie ma potrzeby
> fizycznego przemieszczania si? i pukania od gabinetu do gabinetu.
???
> Ostatnio nawet rachunki za takie porady mo?na zap?aciae
> przez internet nie ruszaj?c si? z domu.
mozna

> Czy mam racj? ?
???
masz telefon i to dzwon po lekarzach,

> Czy jest tu jaki? lekarz ?
> Pomó?cie cz?owiekowi.
> A mo?e s? ju? jakie? wirtualne kliniki .
naturalnej medycyny pewnie jest wiele

ale kontakt osobisty wynika pewnie z dlugoletniej praktyki, kodeksu
etyki, przepisow wewnetrznych o wykonywaniu zawodu lekarza
i zwyklej potrzeby identyfikacji pacjenta
i odroznienia symulanta od prawdziwego chorego.

Pamietam dawniej korzystalem z porad pogotowia,
dyzurny sie pytal jakie objawy i zawsze cos doradzil i byl dostepny 24
godziny na dobe.

Teraz podobno mial tak dzialac lekarz domowy ???

sa juz wirtualne kliniki, dziesiatki lekarzy w internecie,
musisz poszukac w wyszukiwarce yahoo/altavista

Dariusz

5. Data: 2001-03-04 16:51:20

Temat: Re: Porada przez internet .Czy jest tu jakis´ lekarz ?
Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 97te4q$t2i$...@n...tpi.pl, MDK at m...@m...com.pl wrote on 3/4/01
6:59 AM:

Nie nie masz racji.
Brak dobrego kontaktu z lekarzem i ograniczona wiedza tego lekarza to jedna
sprawa, a niebezpieczenstwo niewlasciwej porady udzielonej nawet przez
najlepszego specjaliste, ale bez bezposredniego kontaktu z pacjentem i
odpowiednich badan to inny problem .

Cien

6. Data: 2001-03-04 17:06:31

Od: "MDK" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę że miałem rację.
U 80% lekarzy (czyli 20 na 100 gdyby były wątpliwości)
nie można liczyc na prawidłowe podejście do pacjenta.
Karol
-------------------

7. Data: 2001-03-04 17:13:47

Od: "MDK" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

masz telefon i to dzwon po lekarzach,

> naturalnej medycyny pewnie jest wiele
Nie naturalne tylko wirtualne.
------
> ale kontakt osobisty wynika pewnie z dlugoletniej praktyki, kodeksu
> etyki, przepisow wewnetrznych o wykonywaniu zawodu lekarza
> i zwyklej potrzeby identyfikacji pacjenta
> i odroznienia symulanta od prawdziwego chorego.
Czy jezeli pacjent chce uzyskac porade
(nie dostac zwolnienie z pracy)
ma jakiekolwiek znaczenie czy to symulant czy nie ?
-----------
> Pamietam dawniej korzystalem z porad pogotowia,
> dyzurny sie pytal jakie objawy i zawsze cos doradzil i byl dostepny 24
> godziny na dobe.
-------
W przypadku grypki rzeczywiscie
ale gdy naprawde trzeba trafic do specjalisty
dobrze by bylo sie przygotowac do rozmowy zawczasu.
Zweryfikowac wstepnie specjaliste tez by sie przydalo.
Zaoszczedzi to nam pacjentom stresu a lekarzom czasu.
---------

> Teraz podobno mial tak dzialac lekarz domowy ???
Kieruja przede wszystkim do swoich znajomych.
Wolal bym bardziej obiektywny wybór.
---------

> sa juz wirtualne kliniki, dziesiatki lekarzy w internecie,
> musisz poszukac w wyszukiwarce yahoo/altavista
Hm , wlasnie szukam .
Nic ciekawego nie znalazlem.

Karol

8. Data: 2001-03-04 17:21:35

Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ci na prawde dobrzy lekarze... maja na peczki "real" pacjentow... a sa to
osoby ktore w dodatku palca za wizyte...

Chyba cos w tym jest?

LiBi -student med; tech. ekonomista
Cytaty zostaly pociete tendencyjnie, a odpowiedzi nie
uwzgledniaja innego niz moj punkt widzenia:)

9. Data: 2001-03-04 17:38:46

Od: "MDK" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie nie masz racji.
> Brak dobrego kontaktu z lekarzem i ograniczona wiedza tego lekarza to
jedna
> sprawa,
To jest jasne
--------
> a niebezpieczenstwo niewlasciwej porady udzielonej nawet przez
> najlepszego specjaliste,
>ale bez bezposredniego kontaktu z pacjentem i
> odpowiednich badan to inny problem .
No tak .W przypadku przewleklych dolegliwosci,
gdy nie ma potrzeby badania pacjenta.
Po co kontakt osobisty ?
Jezeli chodzi o wynagrodzenie to mozna
zaplacic karta kredytowa.
Jakie sa przeslanki przemawiajace za
bezposrednim kontaktem z pacjentem w kazdym przypadku ?

Zadalna porada
Jest tak:
Panie Doktorze od 3 lat chodze po róznych lekarzach i nie potrafia mi pomóc
Mam zawroty glowy ,itp itd
Lekarz z rególy odpowiada :skontaktowac sie z odpowiednim specjalista w
swoim rejonie
Nie takiej porady oczekuje , wyraznie powiedzialem ze juz wielokrotnie
sie kontaktowalem z róznymi specjalistami i oczekuje innego spojrzenia na
mój przypadek .

Ja bym chcial tak:
Pytanie jw.
Odpowiedz :
Jakie badania byly wykonane ? --- Takie to a takie
Czy kontaktowal sie ze specjalista x ---TAK lub NIE
Czy ma Pan dolegliwosci takie takie i takie ----odpowiednia odpowiedz
i dochodzimy do (wspólnie z lekarzem) do wniosków co do dalszego
postepowania.
Czy jest potrzeba bezposredniej porady.
Jakie badania rozsadnie by bylo zrobic itd.
Mozna skonsultowac to z innym wirtualnym lekarzem.

Czy dobrze mysle ?
Karol

10. Data: 2001-03-04 17:40:18

Od: "MDK" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę że miałem rację.
U 80% lekarzy (czyli 80 na 100 gdyby były wątpliwości)
> [...]
>
> [...]
>
> [...]
>
> Ludzie narzekaja na sluzbe zdrowia, a tu prosze bardzo - mamy

Zapalenie pluc
Pot
Pryszczyca juz w Belgii, zarznieto 323 swinie, w Anglii juz 43 przypadki choroby, we Francji,Niemczech i Holandii wybito tysiace zwierzat zaimportowanych z Anglii
Zapalenie tarczycy
Czym jest skazone salami ?