Porażenie akomodacji - jak silne i jak długo trwa?

1. Data: 2006-03-22 22:24:06

Temat: Porażenie akomodacji - jak silne i jak długo trwa?
Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Okulistka chce wykonać badanie oka przy porażeniu (jak się domyślam)
akomodacji. Tzn zapowiedziała pięciokrotne wpuszczenie jakichś kropel w
odstępach 20-minutowych po których wystąpią problemy z ostrością
widzenia i nadwrażliwość na światło. Celem badania jest dokładne
określenie wady wzroku - wstępnie niewielka krótkowzroczność + niewielki
astygmatyzm.

Czy po tak skąpej informacji jesteście w stanie odgadnąć jakie krople
mają zostać użyte, a właściwie jak długie i jak silne jest ich działanie
(po jakim czasie będzie można pracować przy komputerze, po jakim czasie
prowadzić samochód)?

Temat nie wzbudzał u mnie większego zainteresowania (stąd skąpe
informacje powyżej), dopuki nie znalazłem w archiwum grupy informacji że
dzieciom wpuszcza się atropinę przez pięć dni a afekty utrzymują się
przez dwa tygodnie. Powyżej jednak nie chodzi o dziecko.

--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= m...@i...pw.edu.pl =--
--= PGP key: www.iem(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @volt.iem.pw.. =--

2. Data: 2006-03-22 22:41:45

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:dvsiq6$tht$1@julia.coi.pw.edu.pl tako rzecze Michal
Kochanowicz

> [...]
> ich działanie (po jakim czasie będzie można pracować przy
> komputerze, po jakim czasie prowadzić samochód)?

Tropicamid lub Atropina (jestem częstym pacjentem, nie okulistą)
Samochód - zapomnij tego dnia na 100%, komputer - jeśli tylko jedno oko
to zasłoń lub (patent pacjentów być może Casus mnie ochrzani) przesłona
z malutkim otworem. Dużo zależy od twojej wrażliwości, czasem muszę
brać przez mięsiąc (na jedno oko na szczęście). Czapka z daszkiem,
okulary przeciwsłoneczne (weź koniecznie !!!) i jakoś funkcjonuje.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

3. Data: 2006-03-23 00:15:12

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...BezSpamu.pl> napisał w
wiadomości news:dvsnbp.15k.1@to.robota.cypla.jest...
> [...]
> brać przez mięsiąc (na jedno oko na szczęście). Czapka z daszkiem,
> okulary przeciwsłoneczne (weź koniecznie !!!) i jakoś funkcjonuje.

Dodam, że jak masz prawdziwego pecha jak ja, to w dniu badania można
sobie wszystko darować, nie pomaga chodzenie w okularach
przeciwsłonecznych nawet w domu, przy zaciągniętych zasłonach a ból
głowy jaki temu towarzyszy, skłania tylko do spania.
Ale to chyba nieczęste reakcje:-)
--
Marek Li

4. Data: 2006-03-23 10:09:59

Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d...@t...robota.cypla.jest>, Robert Pyzel wrote:
> [...]
> brać przez mięsiąc (na jedno oko na szczęście). Czapka z daszkiem,
> okulary przeciwsłoneczne (weź koniecznie !!!) i jakoś funkcjonuje.

O ja p.....lę!! I to wszystko po to, żeby głupią krzywiznę rogówki
pomierzyć??? Byłem kilka razy u okulisty i nigdy czegoś takiego mi nie
próbowano robić. Przecież to brzmi jak średniowiecze.

5. Data: 2006-03-23 12:57:01

Od: "casus2" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brać przez mięsiąc (na jedno oko na szczęście). Czapka z daszkiem,
> okulary przeciwsłoneczne (weź koniecznie !!!) i jakoś funkcjonuje.

1. Tropidamid ma male wlasciwosci porazenne, Atropina natomiast duze,
najlepszy, bo dzialajacy krotko jest Cyclopentolat, nie do kupienia w
Polsce.
2. Jesli ma byc badanie to porzadne i zrenice trzeba poszerzyc, akomodacje
porazic.
3. Samochodem nie jezdzi sie po badaniu ok. 4-5 godzin, wtedy rowniez
swiatlowstret i zamazany obraz. Po 5 godzinach wszystko wraca do normy.
4. Za otwory w przeslonach oczywiscie ochrzaniam:-)))))
5. Przy slonecznym dniu koniecznie okulary przeciwsloneczne.
6. Kazda wade wzroku nalezy diagnozowac po akomodacji.

pozdr.

casus

6. Data: 2006-03-23 13:32:06

Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dvu5uv$n6m$1@inews.gazeta.pl>, casus2 wrote:
> 3. Samochodem nie jezdzi sie po badaniu ok. 4-5 godzin, wtedy rowniez
> swiatlowstret i zamazany obraz. Po 5 godzinach wszystko wraca do normy.

Dzięki, to brzmi lepiej niż cały dzień :) Czy jeszcze mógłbym prosić o
odpowiedź jaki jest stopień pogorszenia wzroku? Chodzi mi o to czy po
takim badaniu pacjent jest w stanie trafić w drzwi, odnaleźć kubek na
stole albo przejść przez ulicę nie ryzykując życiem?

> 5. Przy slonecznym dniu koniecznie okulary przeciwsloneczne.

Jedyne okulary jakie ja akceptuję - to pływackie, bo zasłaniają całe
pole widzenia. A skoro przyciemniają to mogą być, prawda? :]

7. Data: 2006-03-23 20:24:50

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Michal Kochanowicz pisze 23-03-2006 14:32:

> [...]
> takim badaniu pacjent jest w stanie trafić w drzwi, odnaleźć kubek na
> stole albo przejść przez ulicę nie ryzykując życiem?

Ja po atropinie miałem problemy z ostrością widzenia tylko na jakieś 50
cm od oczu, dalej było dobrze. Aczkolwiek nie wiem, czy nie miało na to
wpływu to, że noszę okulary (krótkowzroczność).

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

8. Data: 2006-03-26 20:26:31

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cm od oczu, dalej było dobrze. Aczkolwiek nie wiem, czy nie miało na to
> wpływu to, że noszę okulary (krótkowzroczność).

mialo, krotkowzroczni po porazeniu akomodacji widza z reguly dobrze do dali.

pozdr.
casus

9. Data: 2006-03-26 21:02:04

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

casus pisze 26-03-2006 22:26:

> mialo, krotkowzroczni po porazeniu akomodacji widza z reguly dobrze do dali.

To tłumaczy, czemu nie miałem problemów z prowadzeniem samochodu :-)

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

Guzek w męskiej piersi
Szukam opinii -> WHITELIGHT - BEZPIECZNE WYBIELANIE Zębów
Odpornosc na angine?
Zespół nadwrażliwego jelita
Wyniki krwi, anemia oraz FNH wątroby.