Poszukuję Ekspertów

11. Data: 2005-11-27 10:26:29

Temat: Re: Poszukuję Ekspertów
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Podstawowe informacje odnośnie projektu znajdują na stronie
> www.infostolica.pl .
> Wynagrodzenie dla Ekspertów będzie uzależnione od ilości rozmów
> przeprowadzonych z Klientami oraz od ocen wystawionych przez Klientów po
> zakończeniu rozmowy. Eksperci sami określają "stawkę" za rozmowę oraz
> kiedy są dostępni ( w jakie dni i o jakich godzinach).
>
> Wszystkie rozmowy są przeprowadzane głosowo poprzez komunikator Skype.
>
> Planowane otwarcie serwisu początek stycznia 2006.

> [...]

Faktycznie, na stronie sa tylko podstawowe informacje, dosc lakoniczne.
Natomiast mnie osobiscie ciekawi: zasady umowy cywilno - prawnej, konkretne
stawki, sposob udokumentowania rozmow i jakosci porad, sposob weryfikacji
osob wspolpracujacych, gwarancje fakturowania i zaplaty, wymogi
kwalifikacyjne i kto i w jaki sposob oceniac bedzie jakosc swiadczenia
uslug. Nie zauwazylem tez na stronie, czy owa dzialalnosc jest rejestrowana:
jej regonu, NIPu, nr wpisu dzialanosci gospodarczej, nie zostalo tez
okreslone, w jaki sposob chcesz rozwiazac problem umowy zlecenia
(odprowadzenie skladki zdrowotnej), czy tez o dzielo. Nie rozumiem tez
stwierdzenia, ze eksperci sami okreslaja stawke za rozmowe. Czy oznacza to,
ze akceptujecie kazda stawke? Oznacza to, ze rozmowca ma zaakceptowac
stawke? A kto placi za usluge - rozmowca, czy infostolica? A w jaki sposob
ekspert ma ocenic przed rozmowa, czy wymaga ona stawki takiej a nie innej i
kto to ma zaakceptowac i na jakich warunkach????

Moze jednak poprosimy konkrety.

pozdr.

casus

12. Data: 2005-11-27 11:20:12

Od: IgorP <bez@bez_spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ekspert ma ocenic przed rozmowa, czy wymaga ona stawki takiej a nie innej i
> kto to ma zaakceptowac i na jakich warunkach????

Tak jak napisałem Ekspert sam określa stawki. Klient akceptuje je
zamawiając rozmowę. Po rozmowie Klient ocenia Eksperta a ocena wyrażona
w procentach przekłada się na końcową stawkę za rozmowę. Stawki mogą
wynosić od kilku do kilkunastu punktów za rozmowę do 5 min. Jeden punkt
odpowiada 1zł netto.
Wypłata wynagrodzenie jest co miesiąc na podstawie sumy wszystkich
punktów uzyskanych przez konkretnego Eksperta w danym miesiącu (Ekspert
wystawia rachunek i przesyła go do InfoStolica.pl).

Jeżeli chodzi o weryfikację Ekspertów to taka weryfikacja będzie
przeprowadzana na podstawie przesłanych przez Eksperta dokumentów przed
podpisaniem umowy (umowa zlecenie).

Chciałbym zaznaczyć że rozmowy pomiędzy Ekspertami a Klientami nie są
"poradami", "ekspertyzami" czy "konsultacjami". Wszystkie rozmowy można
traktować jedynie jako "rozmowy" informacyjno - edukacyjne.

Pozdrawiam
Igor

13. Data: 2005-11-27 12:14:50

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzyskanych przez konkretnego Eksperta w danym miesiącu (Ekspert wystawia
> rachunek i przesyła go do InfoStolica.pl).

Czyli klient, pomimo tego, ze otrzyma wszystkie wyczerpujace informacje,
ktore go interesuja moze ocenic mnie na 0% i tak moge wogole nie zarobic. Bo
tylko tak mozna rozumiec Twoje stwierdzenie, ze to sie "przeklada na koncowa
stawke za rozmowe". Sorry, ale to nie jest logiczne.
Nie odpowiedziales, w jaki sposob ma wygladac weryfikacja tematow rozmow i
zapisow faktycznych (potwierdzenia, ze ona sie odbyla).
Czy przyjeliscie jakas granice ilosci punktow za rozmowe? I wogole, dlaczego
to liczycie w punktach, skoro 1 pkt = 1 zl netto, to nie latwiej to liczyc w
zlotowkach od razu? Aha - dalej nie wiem, w jaki sposob klient ma placic za
rozmowe z ekspertem?

> Jeżeli chodzi o weryfikację Ekspertów to taka weryfikacja będzie
> przeprowadzana na podstawie przesłanych przez Eksperta dokumentów przed
> podpisaniem umowy (umowa zlecenie).

umowa zlecenie wymaga oplacenia skladki na ubezpieczenie zdrowotne i
rozumiem, ze te stawke InfoStolica bierze na siebie, niezaleznie od ilosci
zdobytych tech punktow. Czyli nie pomniejszy kwoty wystawionej faktury.

> [...]
> "poradami", "ekspertyzami" czy "konsultacjami". Wszystkie rozmowy można
> traktować jedynie jako "rozmowy" informacyjno - edukacyjne.

Jasne, a co z tym regonem i wpisem do rejestru dzialalnosci gospodarczej? Bo
warto to zweryfikowac.

pozdr.

casus

14. Data: 2005-11-27 12:58:57

Od: IgorP <bez@bez_spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):
> [...]
> tylko tak mozna rozumiec Twoje stwierdzenie, ze to sie "przeklada na koncowa
> stawke za rozmowe". Sorry, ale to nie jest logiczne.

Nie ma możliwości żeby "jakość świadczonej usługi" została niezależnie
oceniona. Jest to subiektywna ocena Klienta i rzeczywiście Klient może
ocenić rozmowę na 0%. Ekspert natomiast ma dostęp do historii
wystawianych ocen przez Klienta i przed rozmową z Klientem może z niej
zrezygnować, jeżeli uzna że Klient wystawiał cały czas oceny 0% innym
Ekspertom.

> Nie odpowiedziales, w jaki sposob ma wygladac weryfikacja tematow rozmow i
> zapisow faktycznych (potwierdzenia, ze ona sie odbyla).

Każdy Ekspert opisuje w katalogu na jakie konkretnie tematy chce
rozmawiać. Na podstawie tych opisów Klient może wybrać konkretnego Eksperta.

> [...]
> zlotowkach od razu? Aha - dalej nie wiem, w jaki sposob klient ma placic za

Klient zasila swoje konto w Infostolica.pl wpłacając odpowiednią kwotę,
kwota ta jest zamieniana na punkty dzięki którym może zamówić rozmowę z
> [...]

> zdobytych tech punktow. Czyli nie pomniejszy kwoty wystawionej faktury.

Wypłacona stawka zostanie odpowiednio pomniejszona.

> Jasne, a co z tym regonem i wpisem do rejestru dzialalnosci gospodarczej? Bo
> warto to zweryfikowac.
> pozdr.
> casus

Dodatkowe dane zostaną udostępnione po rozpoczęciu działalności serwisu.

Pozdrawiam
Igor

15. Data: 2005-11-27 14:44:39

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ocen przez Klienta i przed rozmową z Klientem może z niej zrezygnować,
> jeżeli uzna że Klient wystawiał cały czas oceny 0% innym Ekspertom.

skoro nie zabezpieczacie jednoznacznie swoim ekspertom obiektywnosci, nie
wydaje mi sie, aby propozycja byla powazna. Biznes polega na tym, ze sie
chroni swoich wspolpracownikow a nie naraza. No chyba, ze zakladacie, ze im
mniejsze notowania ekspertow, tym wieksze zyski dla Was, ale wtedy nie wiem,
czy znajdziecie jakiegokolwiek do wspolpracy.

> Każdy Ekspert opisuje w katalogu na jakie konkretnie tematy chce
> rozmawiać. Na podstawie tych opisów Klient może wybrać konkretnego
> Eksperta.

Nie zrozumiales pytania - w jaki sposob macie kontrole nad faktem
przeprowadzenia rozmowy. Pomijam to, ze nie okreslacie co sie stanie, jesli
klient zboczy na inny temat.

> Klient zasila swoje konto w Infostolica.pl wpłacając odpowiednią kwotę,
> kwota ta jest zamieniana na punkty dzięki którym może zamówić rozmowę z
> Ekspertem.

to gdzie macie zysk????

> Wypłacona stawka zostanie odpowiednio pomniejszona.

hehe....sorry. Moja faktura moze opiewac na konkretna stawke, i ja MUSICIE
wyplacic. Wtedy ja powinienem oplacic sobie zdrowotne. Ale ja nie chce.
Jesli zawrzesz w umowie zleceniu to co napisales, to niestety nie wydaje mi
sie, aby ekspertom sie oplacalo u Was pracowac.

> Dodatkowe dane zostaną udostępnione po rozpoczęciu działalności serwisu.
>
> Pozdrawiam
> Igor

Aha - czyli po rozpoczeciu dzialalnosci serwisu zaczniecie chyba szukac
ekspertow, bo normalnie to jest tak, ze firma powinna sie pozwolic
sprawdzic. Tak wiec nie ma o czym rozmawiac na dzisiaj.

pozdr.

casus

16. Data: 2005-11-28 09:20:20

Od: IgorP <bez@bez_spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

casus napisał(a):
> [...]
> mniejsze notowania ekspertow, tym wieksze zyski dla Was, ale wtedy nie wiem,
> czy znajdziecie jakiegokolwiek do wspolpracy.

Nie ma żadnych notowań Ekspertów. Zarówno Klientom jak i Ekspertom
będzie zależeć aby "ocena" rozmowy była wysoka, Ekspertom ze względu na
to iż otrzymają wyższe wynagrodzenie, Klientom ze względu na to iż
jeżeli będą oceniać nieuczciwie to po kilku takich ocenach żaden Ekspert
nie będzie chciał z nimi rozmawiać. Klienci nie widzą ocen wystawionych
Ekspertowi przez innych Klientów, natomiast Eksperci mają dostęp do ocen
wystawionych przez Klientów innym Ekspertom (jest podana data rozmowy
oraz jej ocena bez tematu oraz danych Eksperta który został oceniony).

> Nie zrozumiales pytania - w jaki sposob macie kontrole nad faktem
> przeprowadzenia rozmowy.

Jeżeli chodzi o "kontrolę nad faktem przeprowadzenia rozmowy". Ocena
zamówionej rozmowy może zostać wystawiona w przeciągu 30 min od terminu
jej rozpoczęcia. Jeżeli upłynie 30 min a Klient nie wystawi oceny to
automatycznie jest wystawiana ocena 100%. Rozwiązuje to dwie sprawy.
Nieobecność Klienta oraz nieobecność Eksperta.

>Pomijam to, ze nie okreslacie co sie stanie, jesli
> klient zboczy na inny temat.

Klient wybierając konkretnego Eksperta wie w jakich tematach Ekspert
może z nim rozmawiać. Nie widzę więc powodu dla którego Klient będzie
pytał Eksperta o sprawy na których Ekspert się nie zna.

> to gdzie macie zysk????

Uzyskane punkty przez Eksperta są rozdzielane procentowo pomiędzy
Ekspertem a serwisem w stosunku 60% do 40%.

> [...]
> Jesli zawrzesz w umowie zleceniu to co napisales, to niestety nie wydaje mi
> sie, aby ekspertom sie oplacalo u Was pracowac.

Kwestia samej umowy i rozliczania zostanie oczywiście dopasowana do
sugestii Ekspertów. Wydaje mi się że współpraca z serwisem dla Ekspertów
będzie opłacalna.
Przykładowo:
Ekspert poświęca 1h dziennie 20 dni w miesiącu. Każda rozmowa (5 min)
jest warta np. 7 punktów. W ciągu 1h Ekspert wykonuje 10 takich rozmów,
czyli dziennie uzyskuje 70 punktów za 1h pracy. 70 punktów * 20 dni to
1400 punktów. Po odliczeniu prowizji serwisu Ekspert uzyskuje 840
punktów. 840 punktów = 840zł - myślę że jest to znaczna kwota nawet
jeżeli co druga rozmowa by została oceniona na 0% to i tak Ekspert
uzyskuje 420 zł za 1h pracy przez 20 dni.

> [...]
> ekspertow, bo normalnie to jest tak, ze firma powinna sie pozwolic
> sprawdzic. Tak wiec nie ma o czym rozmawiac na dzisiaj.

Będzie jeszcze czas na weryfikacje tych danych i z przyjemnością je
udostępnię w chwili rozpoczęcia podpisywania umów z Ekspertami.

Mam nadzieję że wyjaśniłem Twoje wątpliwości.
Pozdrawiam
Igor

Katar
Za duże?
TEST CIĄŻOWY interpretacja wyniku INSEMINACJA
"euthyrox" kontra "thyreotom forte"
zlamana reka