Potrawa jednogarnkowa - co polecacie???

1. Data: 2005-07-06 17:52:48

Temat: Potrawa jednogarnkowa - co polecacie???
Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pytam.
W sobotę szykuje mi się impreza rodzinna i na kolację chciałbym podać
potrawę jednogarnkową. Czy macie może jakieś pomysły na taki posiłek??
Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię :)
Fasolkę, żurek już testowałem i niechciałbym się powtarzać :)))

Igor

2. Data: 2005-07-06 19:06:32

Temat: Re: Potrawa jednogarnkowa - co polecacie???
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Igor wrote:
> [...]
> Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię :)
> Fasolkę, żurek już testowałem i niechciałbym się powtarzać :)))

Polecam kurczaka z cebula w winie; latwo sie robi, mozna zrobic 1-2 dni
wczesniej.

Kurczaki pokroic w kawalki, natrzec mieszanka soli, pieprzu i herbes
fines*, i kazdy obsmazyc na zloto na oleju. Przelozyc do duzego garnka.
2 cebule na jednego kurczaka pokroic w plasterki i skarmelizowac, az
jasnozlote i dodac do garnka. Zalac patelnie woda, zeskrobac co
przywarte i przelac do garnka. Na jednego kurczaka dodac szklanke
bialego wina (1 butelka na 3 kurczaki) wytrawnego i pol szklanki rosolu,
i dusic pod przykryciem, od czasu do czasu mieszajac, ale nie za czesto,
zeby mieso nie oddzielilo sie od kosci, okolo 45 minut. Podac z chlebem,
albo ryzem, albo ziemniakami (pieczone dwa razy bardzo pasuja)

*herbes fines: tymianek, oregano, estragon, rozmaryn, pietruszka,
majeran, bazylia, czaber, szalwia

Mozna tez uzyc tylko sol, pieprz i majeranek jako przyprawe.

Magdalena Bassett

3. Data: 2005-07-07 07:34:13

Od: Korniejewowa <m...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Igor napisał(a) dnia Wed, 6 Jul 2005 19:52:48 +0200 na grupie pl.rec.kuchnia:

> [...]
> Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię :)
> Fasolkę, żurek już testowałem i niechciałbym się powtarzać :)))

Witam i polecam dania jednopatelniowe:
1.
piersi kurczacze pokrojone w kawałki 2x2 cm
seler naciowy pokrojony w kawałki 2x2(objętościowo - tyle samo co
kurczakowych kawałków lub więcej)
orzeszki ziemne solone zmiażdżone (pół szklanki lub więcej)
wino białe (pół szklanki)
olej (tyle tylko, żeby przykrył całe dno patelni)
łyżka masła
sól pieprz papryka w proszku

kawałki selera podgotuj we wrzącej osolonej wodzie (ok. 5 minut im
wystarczy). kawałki kurczaka posól, popieprz, popaprycz i wrzuć na dużą
głęboką patelnię, na której rozgrzałeś wcześniej olej. podsmaż na złoty
kolor z obu stron dodając w połowie smażenia łyżkę masła. jak kurczek
już będzie złotawy dodaj posiekane (zmiażdżone) orzeszki i podsmażaj
wszystko razem do czasu jak orzeszki zaczną się robić albo brązowawe
albo szkliste. dodaj odsączone kawałki selera, wymieszaj wszystko i
podsmaż chwilkę. na samym końcu wlej winko i na małym gazie czekaj aż
zacznie bulgotać, a wtedy duś, dopóki przynajmniej 1/3 winka nie
wyparuje. I smacznego.

2. Cząbrownica
piersi kurczacze pokrojone w kawałki 2x2 cm
makaron rurki (objętościowo - tyle samo co kurczakowych kawałków lub
więcej)
ser mozarella lub dowolny inny zółty (dużo)
czosnek
cząber
olej (tak żeby przykrył całe dno patelni na 1 cm)
łyżka masła
sól pieprz papryka w proszku

makaron ugotuj al dente. kawałki kurczaka posól, popieprz, popaprycz i
wrzuć na dużą głęboką patelnię, na której rozgrzałeś wcześniej olej.
podsmaż na złoty kolor z obu stron dodając w połowie smażenia łyżkę
masła. jak kurczek już będzie złotawy dodaj makaron i obsyp to wszystko
2-3 łyżkami (lub więcej - tak, żeby każdy kawałek kurczaka i makaronu
był ocząbrowany). podsmażaj tak długo, aż cząber zacznie puszczac aromat
i troszkę "rozpulchni" się w oleju. Wtedy wciśnij czosnek (w zależności
od upodobań - od 2 ząbków w górę) i chwilkę jeszcze podsmażaj. Wyłóż na
talerze i podaj gościom. Startym serem posypują sobie sami (lub w wersji
leniwej lub przy małej ilości sera dodaj również ser na patelnię pod
koniec smażenia:).

Robi się to wszystko na prawdę szybko, a smak jest na tyle nietypowy
żeby zaskoczyć gości:) Przetestowałam na dużej grupie ludzi (wszyscy
żyją) i wszystkim smakowało bardzo do tego stopnia, że ściągneli potrawy
do siebie.

Pozdrawiam i smacznego,

Korniejewowa

4. Data: 2005-07-07 08:07:07

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>                       Igor
>
> Zupę gulaszową-bogracz. Bardzo dobra jest wg przepisu Joli L-L. Co prawda,
doprawiać nalezy indywidualnie. :-) Kluseczki też mozna zmodyfikować wg gustu
gości.:-)Areta

5. Data: 2005-07-07 11:11:45

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> doprawiać nalezy indywidualnie. :-) Kluseczki też mozna zmodyfikować wg
gustu
> gości.:-)Areta

Też chciałem napisać o bograczu :-)
Ja robiłem z tego:
http://www.kuchnia.kisa.pl/przepis.php?nr=25&hm=niep
ol/we
Bardzo dobre.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

6. Data: 2005-07-07 12:45:40

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> prawda,
> [...]

Umiesz czytać w myslach, czy co?;-)))
Pisząc o kluseczkach, właśnie miałam na mysli kluski lane.
A o doprawieniu, to chodziło mi o chili lub paprykę ostrą mieloną.
W taki sposób robię najczęściej.:-) Pozdrowienia Areta

7. Data: 2005-07-07 13:15:38

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

leczo
zapiekanka

Kasia

8. Data: 2005-07-07 20:55:57

Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję uprzejmie za wszelkie sugestie. Aż wstyd się przyznać, ale
zapomniałem o gulaszu :) A posiadam pastę gulaszową wprost z Węgier :)
Dziękuję za naprowadzenie mnie na ten trop - vide bogracz. To roztargnienie
to chyba wynik ciężkich kilku ostatnich dni i imprez jakie organizuję żonie
w jej tygodniu urodzinowym. Ona uwielbia robić przyjęcia moimi rękami:)
Dobrze, że lubię przebywać w kuchni.
Mam nadzieję, że jak ochłonę, to będę mogł Wam służyć radą i pomocą w
Waszych kulinarnych przeprawach w najaważniejszym pomieszceniu w
mieszkaniu/domu jakim niewątpliwie jest kuchnia

Igor
Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> leczo
> zapiekanka