Poziom parkiet/terakota - jak zamaskować rożnice

1. Data: 2005-02-11 16:10:23

Temat: Poziom parkiet/terakota - jak zamaskować rożnice
Od: "bober" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam dylemat odbieram nowe mieszkanie i zastanawiam sie nad wykończeniem
podłogi. Wymyśliłem że zrobię parkiet w pokojach i terakotę w przedpokoju,
kuchni. No i mam problem z wysokością podłogi. Wylewka jest zrobiona na tym
samym poziomie we wszystkich pomieszczeniach, parkiet mam 22 mm wysokości a
gres/terakota 8 mm max 10. Przy założeniu że cyklinowanie zdejmie mi około
3 mm to zostaje mi 19 mm (+klej) w pokojach i terakota na poziomie 8mm+2mm
kleju w przedpokoju i kuchni.
Co z tym robić jak zamaskować tą różnicę 8mm-10mm:
- zrobić dodatkową wylewkę pod terakotę ?
- szukać grubszej terakoty ?
- zeszlifować parkiet do poziomu terakoty ?
- zastosować progi w drzwiach ?
- a może jakieś sprytne listy korygujące wysokości ?
- olać sprawę i nic nie robić - jakoś to będzie

Podejrzewam że ktoś już przerabiał taki dylemat i może się podzieli swoimi
doświadczeniami.

Z góry dzięki za każda wypowiedź !

pzdr
Bober

2. Data: 2005-02-11 16:12:35

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Feb 2005, bober wrote:

> [...]
> kleju w przedpokoju i kuchni.
> Co z tym robić jak zamaskować tą różnicę 8mm-10mm:
> - zrobić dodatkową wylewkę pod terakotę ?

Dokładnie tak.

> - szukać grubszej terakoty ?

Ja mam bardzo grubą terakotę, a i tak jeszcze musiałem robić wylewkę.

> - zeszlifować parkiet do poziomu terakoty ?

Nigdy w życiu. Znaczy może kiedyś w przyszłości, przy kolejnym
cyklinowaniu... :-)

Pozdrawiam,

Alojzy

3. Data: 2005-02-11 19:48:15

Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najtaniej - zrobić dwa uskoki po 5mm na progach - praktycznie nieodczuwalne
Najładniej - nadlać wylewkę o 10mm

4. Data: 2005-02-11 23:00:59

Od: "miszka_" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zrobić dodatkową wylewkę.
--
pzdr. miszka_
===========

5. Data: 2005-02-12 19:52:41

Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-11 17:10,Użytkownik bober uraczył nas tekstem:
> [...]
> - zastosować progi w drzwiach ?
> - a może jakieś sprytne listy korygujące wysokości ?
> - olać sprawę i nic nie robić - jakoś to będzie

Nic nie robic - ale z konkretnego powodu. W razie jakiejkolwiek awarii
wodnej w kuchni lub lazience, wyzszy poziom dla parkietu bedzie powodowac
ze do pewnej granicy woda nie bedzie lala sie z glazury na parkiet. Zas
podmokniety parkiet nadaje sie tylko do przelozenia! Bedzie maly prog ale
mozna to wykonczyc metalowa listwa.

Michał
Człowiek rodzi sie zmęczony i żyje aby odpocząć

6. Data: 2005-02-14 18:25:35

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejrzewam że ktoś już przerabiał taki dylemat i może się podzieli swoimi

Ja wybrałem mozaikę parkietową - grubość 8 mm.

--
Marek

Ktora kolejnosc agd jest bardziej funkcjonalna?
[spam] żaluzje i rolety
Gdzie kupić lustro do łazienki? Np. Castorama?
Marmur - czym wyczyścić
Do posiadaczy AEG Favorit