Pracownicze Ogrody Dzialkowe

1. Data: 2002-06-06 10:42:37

Temat: Pracownicze Ogrody Dzialkowe
Od: "Ryszard" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam mozliwosc dostac taka dzialke, w takich Pracowniczych
Ogrodach Dzialkowych Polskiego Zwiazku Dzialkowcow.
Mam pytanie : jak to jest z tym "odstepnym" ?
Czy jest przyjete ze nalezy sie cos ekstra za taka dzialke ?
Na dzialce w sumie nic nie ma oprocz trawy, a oplaty na
rzecz zwiazku i inne oplaty tez musze poniesc ...
Jak ma sie sprawa z wlasnosia tej nabytej ziemi, czy jakby co
bede mogl ta dodatkowa oplate otrzymac prawnie od nastepcy ?

2. Data: 2002-06-10 13:03:33

Temat: Re: Pracownicze Ogrody Dzialkowe
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryszard" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak ma sie sprawa z wlasnosia tej nabytej ziemi, czy jakby co
> bede mogl ta dodatkowa oplate otrzymac prawnie od nastepcy ?

Z mojej orientacji wynika, że poprzedniemu właścicielowi płaci się za
drzewa, krzewy, ogrodzenie, altanę, przyłącze wodne z kranami, przyłącze
elektryczne, oczko wodne, pergole i inne trwałe rzeczy, które zbudował i
wydał na nie pieniądze i pracę. Cena jest różna i uzgadniana między
zainteresowanymi. Opłaty na rzecz ogrodów, wpisowe i inne regulaminowe
płacisz do zarządu. Działka pozostaje własnością PZD, a Ty ją tylko
dzierżawisz. Nie ma możliwości kupienia jej na swoją własność. Przeczytaj
regulamin POD.
Majka

3. Data: 2002-06-10 14:03:54

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Działka pozostaje własnością PZD, a Ty ją tylko dzierżawisz.
Użytkujesz.

> Nie ma możliwości kupienia jej na swoją własność.
Formalnie jeśli ogród posiada notarialny akt własności gruntu nie ma
przeszkód aby przenieść tę własność na poszczególnych działkowców. Tyle,
że to kosztuje [kompleksowo - grosze] a indywidualnie [majątek] i przez to
się nie opłaca. Ale zmienia się wówczas również i status ogrodów [odpadają
ulgi].

> Przeczytaj regulamin POD.
Lepiej parę ustaw bo z regulaminu niewiele wynika.
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

Choroba świerka