Pralka - czyszczenie

1. Data: 2007-07-26 08:03:36

Temat: Pralka - czyszczenie
Od: "ls" <n...@s...pisac.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Mama pralkę ładowaną od góry.
O ile wnętrze bębna jest czyste, zewnętrzna jego strona po latach pokryła
się taką jakby mazią w zielonobrązowym kolorze.
Postanowiłem coś z tym zrobić.
Kolega radzi wsypać trzy worzeczki sody oczyszczonej i zapuścić cykl
prania.
Czy jest to dobry pomysł?
A może są jakieś specjalne środki, albo macie jakiś ciekawy patant na
czyszczenie takich brudów?
--
pozdr.
ls

2. Data: 2007-07-26 08:53:34

Temat: Re: Pralka - czyszczenie
Od: m <...@...org> szukaj wiadomości tego autora

Używasz calgon do prania?

3. Data: 2007-07-26 12:09:40

Od: "ls" <n...@s...pisac.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik m napisal(a):
> Używasz calgon do prania?

tak, a raczej jego odpowiednik
--
pozdr.
ls

4. Data: 2007-07-26 14:07:08

Od: "Anulka" <anulka26@@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m" <...@...org> napisał w wiadomości
> Używasz calgon do prania?

To ja sie podepnę pod wątek, bo też w kwestii czyszczenia i calgonu zarazem.
Co prawda moja pralka jeszcze sie zielono-brunatnych mazi nie dorobiła, ale
ślady osadu i kamienia owszem. Do tej pory nie używałam calgonu, a chyba
jednak trzeba było.

Pytanie: czy jeśli zaczne używać calgonu teraz to jest szansa, że zawalczy
on trochę z kamieniem, który już jest czy raczej tylko będzie
zapobiegał/spowalniał dalsze osadzanie?

Pozdrawiam
Anulka

5. Data: 2007-07-26 15:17:20

Od: m <...@...org> szukaj wiadomości tego autora

Calgon wpływa w pewnym stopniu na to że sole nierozpuszczalne stają się
rozpuszczalne. Jego działanie jest o wiele słabsze niż kwasów, więc na
efekt trzeba będzie poczekać pewnie co najmniej 20 prań, ale kamień,
który już jest, się zmniejszy.

6. Data: 2007-07-26 15:29:13

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f8aduk$b62$1@achot.icm.edu.pl
użytkownik *m* napisał(a):

> [...]
> się rozpuszczalne. Jego działanie jest o wiele słabsze niż kwasów,
> więc na efekt trzeba będzie poczekać pewnie co najmniej 20 prań, ale

A gdyby tak pralce zaaplikować kamix?

--
Big Jack
//////

7. Data: 2007-07-26 20:44:49

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ls" <n...@s...pisac.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prania.
> Czy jest to dobry pomysł?
> A może są jakieś specjalne środki, albo macie jakiś ciekawy patant na

Ja aplikuję 2 butelki octu raz na pół roku. I zwkłe pranie w 60 st. Pomaga.

Piotrek

8. Data: 2007-07-27 15:42:36

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jul 2007 17:29:13 +0200, "Big Jack" <a...@b...zz> wklepał(-a):

>A gdyby tak pralce zaaplikować kamix?

Producent środka twierdzi, że można - używałem, choć pralki nie rozkręcałem,
żeby sprawdzić efekty. Ale sądząc po tym co się dzieje z zakamienionymi
garnkami, to skuteczny jest.

9. Data: 2007-07-27 16:12:12

Od: "zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ls <n...@s...pisac.pl> napisał(a):

> Cześć,
> Mama pralkę ładowaną od góry.
> O ile wnętrze bębna jest czyste, zewnętrzna jego strona po latach pokryła
> się taką jakby mazią w zielonobrązowym kolorze.

Przede wszystkim zacznij prać w dobrych proszkach. Najgorsze są żele.
Proponuję Ariel, który bardzo dobrze pierze i skutecznie czyści pralkę.
Calgonu nie stosuj, bo jest za drogi. Raz na miesiąc-2miesiące 100g kamixu,
100g kwasu cytrynowego lub litr octu. Co jakiś czas puścić na max
temperaturze. Ale podstawa, to _DOBRY PROSZEK_
I uwaga, nie kupować Persilu, bo bardzo się zepsuł!!!

10. Data: 2007-07-29 07:05:32

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f8d5gs$rdr$1@inews.gazeta.pl
użytkownik *zayzayer* napisał(a):

> Calgonu nie stosuj, bo jest za drogi.

Gdzieś nawet obiła mi się o uszy opinia, że stosując przez jakis czas calgon
spłaca się nową pralkę :D

--
Big Jack
//////

Elektryk domowy Warszawa 24h - 0 504 812 446
sofa - miękka czy twarda
meble kuchenne
malowanie plyty laminowanej
Urządzenie do gotowania jaj - jakie i opinie