Prawa Podstawowe.

31. Data: 2016-05-07 22:07:54

Temat: Re: Prawa Podstawowe.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 7 maja 2016 18:12:27 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> No i ? To anatema i ochrona przed złym. Obowiązuje do dziś. Tak Cię
> zabolało? Więc jakie imię Twoje?

Goj Tubylcewicz Indoaryjski ;)
Do tego złego należały również wierzenia autochtonów. "Ciemnych" bo
reprezentowali inną, starszą warstwę kultury.

To co robi dziś kontrkultura, to jest "spruwanie" tej wierzchniej warstwy łaciny
i sięganie do calizny ;)

32. Data: 2016-05-07 22:31:44

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 7 maja 2016 18:12:27 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> Naprawdękup si proszę na tym, co odpowiedzieć na_temat rozmówcy, a nie jak
> wiele wiesz na dany temat. To uwala KAŻDĄ dyskusję. Pisałem o czymś innym.
> Otóż stawiam tezę, że nawet ilościowo- w ówczesnej Polsce było więcej ludzi
> przygotowanych do dyskusji na wysokim poziomie- mającym w jednym palcu
> retorykę, niż dziś- w 38 milionowym narodzie. ROZUMIESZ??? A łacina to dziś
> angielski- tyle, że dyskutanci znali ją perfect

No mieli tę retorykę w małym palcu. Też prawda. Tylko że retoryka w sensie
cyceroniańskim jest czymś specyficznym dla kultury łacińskiej. Nie mówimy tu
o sile argumentacji merytorycznej tylko o szykanach formalnych, które służyły
takiemu wykręcaniu przedmiotu dyskusji, że można było ją wygrać przy słabszych
przesłankach merytorycznych. Taka retoryka, jaką znamy z dzieł Rzymian, nie jest
bynajmniej dobrodziejstwem, o czym każdy wie, kto zna prawników prowadzących
obecnie procesy w sądach, których to procesów formalności wywodzą się z prawa
i retoryki rzymskiej. A jak jeszcze ta procedura dostaje się w ręce biegłych
w Biblii i talmudzie "długochujnych" jak ich rubadsznie nazywa niejaki Fatso
na scp - semitów, to niech wszystkie bogi Grecji i Rzymu bronią ofiary
przedmiotowych retorów. Nie ma nic trudniejszego do zwalczenia jak potpourri
kultury łacińskiej z semicką tj. lingua latina lexque Romana in servitute IHVH
w różnych proporcjach. Germanie, Słowianie, Celtowie Turańczycy etc. się o tym
nader boleśnie przekonali.Jak również ludy pozaeuropejskie, które miały jako
argument bardzo materialny i merytoryczny ziemie, bogactwa natury i kultury
materialnej przeciwko słowu kolonistów.

33. Data: 2016-05-08 11:01:35

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako
> argument bardzo materialny i merytoryczny ziemie, bogactwa natury i

Proszę Cię- skup się. Masz dużą wiedzę, jesteś bardzo inteligentny, ale
często skupiasz się IMO na pokazaniu tego, zamiast na szukaniu prawdy.
Bardzo proszę, żebyś przeczytał poniższe i się odniósł- ok?

MYLISZ i mieszasz pewne rzeczy. Postaram się przedstawić swój pogląd na
sytuację- a Ty proszę napisz, z czym się nie zgadzasz.

1. Kultura Średniowiecza

Po upadku Imperium Romanum Kościół podniósł koronę cesarską. W sposób
naturalny zaczęła się tworzyć nowa kultura. Doszło do połączenia
- greckiego stosunku do prawdy i piękna,
- zasad retoryki oraz rzymskiego prawa
- etyki chrześcijańskiej,

Ta "sklejka" stała się potężnym fundamentem naszej cywilizacji- czy komuś
się to podoba, czy nie. Co to oznaczało- między innymi? Ano to, że prawda
leży tam, gdzie leży. My jej możemy poszukiwać. Możemy się do niej zbliżać.
Mamy do tego narzędzia: retorykę rzymską- tak doskonale sformalizowaną np
przez Seneków. Jednak- to ważne- narzędzia tego nie można oderwać od
pozostałych! To niby oczywiste- jednak od Rewolucji Francuskiej w sposób
CELOWY był ten fundament "podmywany" przez (między innymi) wspomnianych tu
różokrzyżowców. I był to już świński galop w tym podmywaniu, bo przecież
podwaliny tej antykultury dała rewolucja protestancka, prawda? Oczywiście-
kultura nasza od początku pozostawała w jawnej opozycji np do kultury
islamskiej i judaistycznej. Kultur, gdzie nie istnieje prawda. Istnieją
hagady w miejsce prawdy- Sądy zaś orzekają dla dobra danej społeczności-
mając w du...e skodyfikowane prawa. Przecież tak działają do dziś w Izraelu
sądy- nawet nikt tego nie ukrywa, że nie są one świeckie, tylko rabinackie.
Nie istnieje więc coś takiego, jak suflowany nam ostatnio ryt
"judeochrześcijaństwa". Wystarczy znać Ewangelię- choćby tylko to wystarczy:
"Odrzekł mu Jezus: Jeżeli źle powiedziałem, udowodnij, co było złego. A
jeżeli dobrze, to dlaczego Mnie bijesz?"

To, co tak obrazowo opisałeś- posługiwanie się retoryką przez judejczyków-
to właśnie starcie ich kultury z naszą. To przecież musi doprowadzić do
dominacji jednej z kultur. Nie ma możliwości istnienia 2 kultur na jednym
terytorium bez wyraźnego określenia dominacji.

Ty użyłeś pojęcia "Średniowiecze" w pejoratywnym, negatywnym znaczeniu. Ja
Ci odparowałem, że to kłamstwo- bo Średniowiecze po zapaści cywilizacyjnej
posklejało nas do kupy. Owszem- nie była to idealna epoka. Jednak nie
wyjmujmy jej z ram czasowych. Wtedy zobaczymy np średniowieczne szkolnictwo.
Ludzi, którzy (gdyby ich dziś wpuścic do TV)- nie mieliby sobie równych w
sposobie prowadzenia dyskusji, dochodzenia do prawdy. Ludzi, którzy w
dyskusji z judeiczykami np spokojnie by argumentowali, gdyby tamci zaczęli
swoim zwyczajem używać retoryki do swoich oszustw- że nie ma to nic
wspólnego z poszukiwaniem prawdy. Gdyby któryś z judeiczyków np sprytnie
argumentował, że oto prawda jest względna lub jej nie ma- średniowieczny
dyskutant by zauważył, że przecież (posługując się logiką wynikłą z
greckiego umiłowania prawdy i piękna!) skoro prawda nie istnieje- to żeby
dyskusja miała sens- należy przyjąć, że chociaż to jedno jedyne zdanie jest
prawdziwe. Jednak to wywraca całą tezę o nieistnieniu prawdy. Itd, itp.
No cóż- nie było w Średniowieczu wielu ludzi wykształconych. Oczywiście-
rozumiemy to w ramach czasowych, ale czy tylko? Ilu jest dziś ludzi
wykształconych (procentowo) a ilu po prostu zwykłych absolwentów różnych
uczelni- czasem świetnie wyuczonych swojego rzemiosła- informatyki czy innej
medycyny? A może nawet to nie tylko procentowo- ale i liczbach
bezwzględnych? Warto by się pokusić o takie wyliczenia. Może wtedy chociaż
Ty przestałbyś z pogardą mówić o Średniowieczu. A może nawet- idąc dalej-
zrozumiałbyś, że kontrkultura to w rzczywistości antykultura- i nie dokonuje
ona niczego na naszej świadomości- jak gwałtu i destrukcji.

--
Chiron

34. Data: 2016-05-08 11:19:44

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież o to (mu) chodzi. Na egzaminach to chyba jednak nie dawało
> pożądanego efektu 3333-]]]
Myślę, że ma sporo do powiedzenia, ale trzeba tę wiedzę z niego "wyciągnąć".
Jak trafil na odpowiedniego egzaminatora, oczywiście

--
Chiron

35. Data: 2016-05-08 11:23:08

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ps.com...

****************

> Żyłby 100 lat, a i tak nie doczekałby się ukrzyżowania->Boskości. Takie
> rzeczy to tylko u Żydów - jak w banku 3-)

W "Quo Vadis" Sienkiewicz wykorzystał znane mu opowieści o na wpół
legendarnym narodzie Ligów- zamieszkującym rzekomo nasze ziemie przed
Słowianami. Protoplasta Polaków- dobroduszny, choć silny jak niedźwiedź- Lig
Ursus- dziwił się, że Jezus nie przyszedł do Ligów. Oni by go chronili w
tych ostępach leśnych, nie daliby go ukrzyżować :-)

--
Chiron

36. Data: 2016-05-08 12:13:49

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-05-08 11:23, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> [...]
> Lig Ursus- dziwił się, że Jezus nie przyszedł do Ligów. Oni by go
> chronili w tych ostępach leśnych, nie daliby go ukrzyżować :-)

Oj kiepsko nam Polakóm poszła ewolucja, z wielkich i dobrodusznych
niedźwiedziów w mikrych i wrednowatych kartoflów.

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

37. Data: 2016-05-08 13:16:42

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
pl...

Dnia 2016-05-08 11:23, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

>Oj kiepsko nam Polakóm poszła ewolucja, z wielkich i dobrodusznych
>niedźwiedziów w mikrych i wrednowatych kartoflów.

Kluczem jest ukrzyżowanie Boga, naród który tego dokona bierze wszystko.

38. Data: 2016-05-08 14:41:02

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj kiepsko nam Polakóm poszła ewolucja, z wielkich i dobrodusznych
> niedźwiedziów w mikrych i wrednowatych kartoflów.

Nie- tak nie poszło. Po prostu: nasi wrogowie przekonali wielu orłów, że są
kurami

"Orzeł
Pewien człowiek znalazł jajko orła. Zabrał je i włożył do gniazda kurzego w
zagrodzie. Orzełek wylągł się ze stadem kurcząt i wyrósł wraz z nimi.
Orzeł przez całe życie zachowywał się jak kury z podwórka, myśląc, że jest
podwórkowym kogutem. Drapał w ziemi szukając glist i robaków. Piał i gdakał.
Potrafił nawet trzepotać skrzydłami fruwać kilka metrów w powietrzu. No bo
przecież, czyż nie tak właśnie fruwają koguty?
Minęły lata i orzeł zestarzał się. Pewnego dnia zauważył wysoko nad sobą, na
czystym niebie wspaniałego ptaka. Płynął elegancko i majestatycznie wśród
prądów powietrza, ledwo poruszając potężnymi, złocistymi skrzydłami. Stary
orzeł patrzył w górę oszołomiony.
- Co to jest? - zapytał kurę stojącą obok.
- To jest orzeł, król ptaków - odrzekła kura. - Ale nie myśl o tym, ty i ja
jesteśmy inni niż on.
Tak więc orzeł więcej o tym nie myślał. I umarł, wierząc, że jest kogutem w
zagrodzie."

--
Chiron

39. Data: 2016-05-08 16:26:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 May 2016 13:07:54 -0700 (PDT), Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> [...]
> reprezentowali inną, starszą warstwę kultury.
>
> To co robi dziś kontrkultura, to jest "spruwanie" tej wierzchniej warstwy łaciny

Pytane, KTO "spruwa" - bo, jak widzę, prują ją muzułmanie, wcale nie
Tybylcewicze. Calizna nie ma szans się nawet na chwilkę pokazać :->

40. Data: 2016-05-08 16:31:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 May 2016 11:19:44 +0200, Chiron napisał(a):

> Myślę, że ma sporo do powiedzenia, ale trzeba tę wiedzę z niego "wyciągnąć".
> Jak trafil na odpowiedniego egzaminatora, oczywiście

Przypomina mi się pewien skecz kabaretowy - "A co pani umie? - A skąd mam
wiedieć? Próbujcie! Szukajcie!"

Pietrzak
No się żegnamy
Merkel
Dzieki PiS wnuk Bronka bedzie mial na szkole
Mocne