Prawdzie i ludziom, pamięci ofiar ...

1. Data: 2010-04-16 00:08:35

Temat: Prawdzie i ludziom, pamięci ofiar ...
Od: zażółty <r_e_dart@tnij_.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Apr 2010 20:40:47 +0200, Paulinka napisał(a):

> Nie miałam udziału w szerzeniu bzdur i negatywnego wizerunku przez
> media. Co więcej całe otoczenie prezydenta średnio radziło sobie z

Wpadamy w skrajności ... Miotamy się między skrajnymi
ocenami ...

Trzeba jednak dążyć do prawdy.

Kaczyńscy to naprawdę bardzo inteligentni ludzie,
zaprawieni w bojach z SB i MO. Ludzie, którzy niegdyś
ruszali do boju ramię w ramię z Wałęsą, także
razem z takimi postaciami, jak Kuroń czy Niesiołowski.
To były naprawdę ciężkie czasy, a walka bezpardonowa
i na wskroś brudna - często po obu stronach.
Zerknijcie choćby do wspomnień Jacka Kurskiego o Lechu Kaczyńskim.
Czy z tych wspomnień wyłania się pokrzywdzony przez
media, dobroduszny i prostolinijny człowiek ? Nie !
Kurski wprost mówi, że był w Kaczyńskich zapatrzony
jako w mistrzów od sztuki WALKI. Od Lecha Kaczyńskiego
uczył się co to jest taktyka, co to znaczy zdobywać
przyczółki, co to znaczy uprzedzać ruchy wroga, paraliżować
go itp itd. Uczył się przede wszystkim technik
wyrafinowanej walki polityczno-prawnej, nie wartości
chrześcijańskich, humanistycznych czy reguł demokracji.
Nazwa partii, Prawo i Sprawiedliwość też nie jest
przypadkowa - to nazwa obiecująca rządy silnej ręki
i ostrych granic, nie obiecuje porozumienia,
kompromisu, dialogu.

W tej sytuacji nie dziwi też zupełnie skrajna niechęć
braci Kaczyńskich i ich najbliższego otoczenia do Rosji
reprezentowanej przez premiera wywodzącego
się ze Służb Specjalnych. Z góry było wiadomo, że
skojarzenia z przeszłymi rolami są tu zbyt silne.
Putin był dla Kaczyńskich egzemplifikacją wciąż
żyjacego, śmiertelnego wroga.

Gdzieś padło twierdzenie o 'nienawiści'. Jeśli
można powiedzieć, że pewne środowiska nienawidziły
Kaczyńskich, to naiwnością jest myślenie, że ta
nienawiść była wykreowana li tylko przez
postkomunistów chcących wylądować miękko w nowym ustroju
czy przez inne grupy interesu 'spoza kraju'.
Nienawiść, głęboka niechęć wzięła się także stąd,
a może właśnie przede wszystkim stąd, że Kaczyńscy
aktywnie przenosili metody walki z ustrojem
komunistycznym na grunt ustroju demokratycznego,
- ogłaszając IV RP. Uderzając bezpardonowo
w przeciwników politycznych w taki sposób, jakby walili
ciągle w UBecję - z użyciem najgorszych brudów i manipulacji.
Używając innych, słabszych partii jako sojuszników,
wobec których łatwo było zastosować szantaż.
W szczególności nie oszczędzali nawet dawnych
towarzyszy broni - jak np. Wałęsa czy Niesiołowski.
Wielu ludzi teraz, w tych trudnych chwilach zaczyna eksponować
dawane 'poniżej pasa' żarty Palikota itp jako jakiś
synonim wyjątkowego zła. Nie wybielając Palikota, trzeba
podkreślić, że tego typu ataki, stosunkowo łatwo rozpoznawalne,
łatwe do zdemaskowania - są jednak pestką w porównaniu
z piekłem, jakie się zaczyna, kiedy inteligentni ludzie
zaczynają się bić na teczki, używać całkiem serio demonów
z poprzedniej epoki.
A Kaczyńscy, jeszcze raz podkreślę, ludzie bardzo inteligentni,
specjaliści od prawa i historii, zaprawieni w brudnej walce
- aktywnie przesuwali płaszczyznę walki politycznej właśnie
w kierunku tych teczek, w kierunku osiągania celów przez
szantaż.
I za te 'żarty' z pełnymi manipulacji i półprawd dokumentami SB,
ostrzonymi w kierunku dawnych towarzyszy - zostali przez
wielu skreśleni, jako niedojrzali do demokracji, a wręcz po
prostu niebezpieczni.
Nie dający nadziei na budowę atmosfery zaufania, czegoś nowego
bez konieczności spalenia połowy narodu na stosie.

Wielu znów mi zarzuci, że gadam jak media. Że jestem wyuczony
propagandą. Chciałbym więc dodać, że powyższą wiedzę
uzyskałem m.in. od ojca, który także miał swój udział
w życiu Solidarności i podlegał represjom. W moim domu
'od zawsze' było wiadomo, co to jest Katyń, od młodego
wieku byłem uczony, że Rosja jest obecnie naszym
najniebezpieczniejszym wrogiem - jako twór, który,
w przeciwieństwie do Niemiec, nigdy nie został rozliczony
ani sam się nie rozliczył ze zbrodni II Wojny Światowej,
czy tych późniejszych, czy tych wcześniejszych.

***

Ale oto właśnie mamy przełom - bezcenny dla całego świata ...

***

Moja świadomość tego, o czym wyżej piszę, nie
jest doskonała, idealna, pełna. Ale na dzień dzisiejszy to
jest to, co mam, co uzyskałem od moich ojców - i dużo
więcej zaoferować nie mogę - poza wolą dalszych poszukiwań
prawdy.

***

Dlatego SKŁADAM GŁĘBOKI POKŁON prezydentowi Kaczyńskiemu,
oraz jego żonie, tak potrzebnej szczególnie w czasach
walki z ciemnym, mglistym, śliskim ustrojem, kiedy
nawet twardzi dawali się złamać i gubili kierunek.
Składam najwyższy hołd wszystkim którzy zginęli w katastrofie,
złączeni wspólnotą celu służby dla narodu polskiego
- i nie tylko.
Wszystkim, którzy walczyli o taką Polskę i taką Europę,
jaką mamy dzisiaj - kiedy nie musimy się obawiać,
że nasze dzieci powiedzą w szkole za dużo i nieświadomie
skażą swoich rodziców na represje. Za Polskę, w której farba
do malowania ławek w parkach, huśtawek, karuzel, zjeżdżalni
stoi w każdym sklepie i mieni się wszystkimi kolorami tęczy.
Dziękuję wszystkim tym, którzy walczyli i nie raz poświęcili
rzeczy najcenniejsze, by wytrwać na posterunku. Niech pamięć
o nich, pamięć pełna, zawierajaca także wiedzę o ich
słabościach - będzie dla potomnych świadectwem
prawdziwej walki - pełnej trudów i pułapek - ale koniecznej
w trudnej misji bycia człowiekiem.

--
Redart

2. Data: 2010-04-16 00:24:01

Temat: Re: Prawdzie i ludziom, pamięci ofiar ...
Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółty pisze:

> [...]
>
> Trzeba jednak dążyć do prawdy.
>
> Kaczyńscy to naprawdę bardzo inteligentni ludzie,
> zaprawieni w bojach z SB i MO. Ludzie, którzy niegdyś

Mnie zastanawia, co im ten Wałęsa zrobil, ze sie od niego odcieli. Po
tych wszystkich wspolnych przejsciach.

> [...]
> wyrafinowanej walki polityczno-prawnej, nie wartości
> chrześcijańskich, humanistycznych czy reguł demokracji.

Kto wszedzie widzi wroga, ten sie musi szkolic w takich dzialaniach.

> Putin był dla Kaczyńskich egzemplifikacją wciąż
> żyjacego, śmiertelnego wroga.

Nie tylko on. Zgodnie z haslem: "Kto nie z nami, ten przeciwko nam.",
calkiem sporo wrogow mieli na polu politycznej walki.

> [...]
> nienawiść była wykreowana li tylko przez
> postkomunistów chcących wylądować miękko w nowym ustroju
> czy przez inne grupy interesu 'spoza kraju'.

Akcja tworzy reakcje.

> [...]
> z piekłem, jakie się zaczyna, kiedy inteligentni ludzie
> zaczynają się bić na teczki, używać całkiem serio demonów

Zamiast sie wziac do roboty, czyli do rzadzenia krajem, gdzie sporo jest
jeszcze ugoru.

A dalej to poleciales nieznosnym patosem.
Czy to na pewno jest grupa, majaca w nazwie slowo "psychologia"?
I.

3. Data: 2010-04-16 00:37:54

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółty" <r_e_dart@tnij_.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> słabościach - będzie dla potomnych świadectwem
> prawdziwej walki - pełnej trudów i pułapek - ale koniecznej

Hmmm, co Ci przeszkadza widzieć? Po prostu- nie zasłaniać oczu- to wszystko.
Ja wiem- na początku to działa jakby Ci ktoś 150W żarówą po oczach
dawał...Na początku. Potem jednak człowiek uczy się patrzyć. Bez względu na
to- co myśli- wycisza to, i wtedy widzi świat taki, jakim jest. Dokładnie.
Na ten przykład- to zdanie:
" Polskę i taką Europę, jaką mamy dzisiaj - kiedy nie musimy się obawiać,
że nasze dzieci powiedzą w szkole za dużo i nieświadomie skażą swoich
rodziców na represje."

świadczy o tym (takich kłamliwych, życzeniowych zdań jest co najmniej
kilka)- że nie chcesz widzieć kompletnie świata takim, jakim jest. No
niechby tylko rodzic dziecku powiedział, że Żydów podczas 2 Wojny zginęło o
wiele mniej, niż się mówi - a dziecko niechby chlapnęło nauczycielowi- już
by tam prokurator zatańczył odpowiednio z tatusiem, a w Europie zachodniej-
to już niech tylko spróbuje coś napomknąć, że tatuś brzydzi się
homoseksualistami- to z nim odpowiednio porozmawiają.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron
p.s.
prośba- czy mógłbyś wybrać sobie jeden nick i go nie zmieniać, bo
przeszkadza mi to w filtrowaniu?

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

4. Data: 2010-04-16 06:37:56

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:hq8and$rgk$1@inews.gazeta.pl...

> Mnie zastanawia, co im ten Wałęsa zrobil, ze sie od niego odcieli. Po tych
> wszystkich wspolnych przejsciach.

Chyba zartujesz? Przeciez wszyscy wiedza, ze im wladze odebral, a dla jarka
to najwazniejsza rzecz w zyciu.

5. Data: 2010-04-16 06:46:17

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> zachodniej- to już niech tylko spróbuje coś napomknąć, że tatuś brzydzi
> się homoseksualistami- to z nim odpowiednio porozmawiają.

... brakuje mi słów po takich wypowiedziach ...
Deklarujesz, iż jesteś zaciętym wrogiem socjalizmu. A skoro
socjalizmu, to chyba tym bardziej komunizmu. A skoro
zaciętym wrogiem - to chyba też znawcą. Mój mózg tworzy
tego typu związki przyczynowo-skutkowe, taką podąża logiką.

I, bazujac na powyższych przesłankach, przeżywam szok, ilekroć
obserwuję swobodę z jaką tworzysz podobne porównania i analogie,
jak łatwo Twój umysł zrównuje niektóre zagrożenia, zjawiska.

Nie wiem, polecam modlitwę nie tylko za ofiary, ale może także
za ks. Popiełuszkę ?

6. Data: 2010-04-16 07:02:06

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <z...@y...on.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jak łatwo Twój umysł zrównuje niektóre zagrożenia, zjawiska.
>
> Nie wiem, polecam modlitwę nie tylko za ofiary, ale może także

Redi- napisałeś, że dziś nie ma takiego problemu, że dziecko chlapnie w
szkole co rodzice mówią w domu i będą problemy. Podałem przykłady na to, że
nie masz racji. Dlaczego nie odpiszesz merytorycznie?

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

7. Data: 2010-04-16 07:03:02

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> Redi- napisałeś, że dziś nie ma takiego problemu, że dziecko chlapnie w
> szkole co rodzice mówią w domu i będą problemy. Podałem przykłady na to,
> że nie masz racji.

A autopsji?
I.

8. Data: 2010-04-16 07:03:46

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obserwuję swobodę z jaką tworzysz podobne porównania i analogie,
> jak łatwo Twój umysł zrównuje niektóre zagrożenia, zjawiska.

Nie zdziwilbym sie gdyby sie okazalo, ze jest kolega tego goscia co to
mowil, ze "to moglo sie zdarzyc w srode", jemu tez rozne parszywe
skojarzenia gladko wychodzily.

9. Data: 2010-04-16 07:12:42

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Redi- napisałeś, że dziś nie ma takiego problemu, że dziecko chlapnie w
> szkole co rodzice mówią w domu i będą problemy. Podałem przykłady na to,
> że nie masz racji. Dlaczego nie odpiszesz merytorycznie?
Moim zdaniem ten wątek nie jest miejscem na taką dyskusję.
Ew. proponuję Ci, byś np. spytał cbneta, czy jemu jacuś smutni, nie
zapowiedziani
panowie kręcili się ostatnio po mieszkaniu i szantażowali żonę. A może u
Ciebie
się już ktoś pojawił ?
Mam wrażenie, że Twoja wiedza o pewnych sprawach jest jak pamięć
o filmie sensacyjnym. Brak przełożenia na żywe doświadczenie - i stąd
to zagubienie. Porównujesz IMHO zupełnie różnej jakości fakty, jak
różne sceny w filmach, które wyzwoliły w Tobie podobne emocje.

10. Data: 2010-04-16 07:27:23

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to zagubienie. Porównujesz IMHO zupełnie różnej jakości fakty, jak
> różne sceny w filmach, które wyzwoliły w Tobie podobne emocje.

W kraju, gdzie skazano faceta za to, że rozwiesił w mieście treść modlitwy o
nawrócenie Żydów za antysemityzm (stara katolicka modlitwa, ani słowa obrazy
dla Żydów)- Ty chyba kpisz. A w Europie- historyk brytyjski tropiony i
skazany za to, że zakwestionował liczbę ofiar holokaustu. W Szwecji dzieci
pytane o to, co rodzice mówią o róności płci, małżeństwach homo...ech, Ty
naprawdę nie chcesz...

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron