Preparaty Tołpy - co się stało z tą sprawą?

1. Data: 2000-10-08 03:39:19

Temat: Preparaty Tołpy - co się stało z tą sprawą?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś głośno było wokół preparatów torfowych Tołpy... pamiętacie?
Co się z tym stało? Czy ludzie to używają? Potwierdziły się oczekiwania?
Czy może to był tylko blef, jakaś fikcja paranaukowa... napiszcie coś.

2. Data: 2000-10-08 20:00:57

Temat: Re: Preparaty Tołpy - co się stało z tą sprawą?
Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

In article <8...@p...net>,
"Pszemol" <P...@B...com> wrote:
> Kiedyś g3ośno by3o wokó3 preparatów torfowych To3py... pamiętacie?
> Co się z tym sta3o? Czy ludzie to używają? Potwierdzi3y się oczekiwania?
> Czy może to by3 tylko blef, jakaś fikcja paranaukowa... napiszcie coś.

Stalo sie to co ze wszystkimi podobnymi naturalnymi preparatami kiedy sa
rejestrowane i trafiaja do szerokiego obiegu, na polki aptek i sklepow.
Znika wtedy ich mitologiczne dzialanie. Okazuja sie takimi samymi
naturalnymi lekami jak mieta i rumianek, czasem pomoga jako preparat
wspomagajacy, zazwyczaj nie zaszkodza, ale w momencie gdy trafiaja do
aptek z jakis tajemniczych powodow przestaja leczyc powazne choroby.
Walkowana tutaj ostatnio Vilcacora jest w mojej okolicy na pokach kazdego
sklepu spozywczego, obok aspiryny i witaminy C. Ludzie czesciej kupuja
aspiryne, chociaz Vilcacora jest tansza :).

Cien

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

3. Data: 2000-10-09 15:08:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@l...ptkardio.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> sklepu spozywczego, obok aspiryny i witaminy C. Ludzie czesciej kupuja
> aspiryne, chociaz Vilcacora jest tansza :).

to prawda - o preparatach Tolpy wszyscy zapomnieli - zdaje sie, ze
czeka to samo vilcacore, przez jakis czas pojawi sie nowy "cudowny"
preparat potem to "panaceum" okaze sie byc "pacaneum" i tak dalej ...

P.K.

--
Piotr Kasztelowicz <P...@l...ptkardio.pl>

4. Data: 2000-10-10 16:36:17

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol napisał(a) w wiadomości: <8...@p...net>...
>Kiedyś głośno było wokół preparatów torfowych Tołpy... pamiętacie?
>Co się z tym stało? Czy ludzie to używają? Potwierdziły się oczekiwania?
>Czy może to był tylko blef, jakaś fikcja paranaukowa... napiszcie coś.

Wielkie gowno. I tyle.

Adam B.

5. Data: 2000-10-15 21:52:05

Od: "Diomedesa" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy może to był tylko blef, jakaś fikcja paranaukowa... napiszcie coś.

Witam! Jestem tutaj nowy ,mam na imię Bartek. Kilka lat temu zetknąłem sie
z preparatem Pana Tołpy(na szczęście nie osobiście). Mój sąsiad chorował na
nowotwór języka(lub raka, wtedy tego nie rozróżniałem i nie pamiętam
dokładnie).Wśród wielu lekarstw jakie zażywał był również i ten preparat.
Niestety nie można powiedzieć żeby się sprawdził. Jego zażywanie nie
przyniosło wyzdrowienia.Mimo wielkich nadziei związanych z "preparatem
torfowym" przyszło facetowi umrzeć. Wiem że na podstawie jednego przypadku
nie można wyrokować, ale gdyby ten preparat rzeczywiście był skuteczny ,
czy zniknałby tak bez echa ?

Rdest ptasi
Do Slawka (Duży i mały problem)
Podwyżki dla pielęgniarek .