Prezenty dla babć

1. Data: 2002-09-20 07:17:40

Temat: Prezenty dla babć
Od: "Magda Zalewska" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

niedawno obchodziliśmy 80-te urodziny mojej babci. Babcia mieszka w
innym mieście, bardzo rzadko ją odwiedzam. Zależało mi żeby taką okazję
uczcić jakimś odpowiednim prezentem. Ponieważ nie wiedziałam co kupić
zrobiłam wywiad w rodzinie. Efekt był dla mnie zaskakujący. Wszyscy
zgodnie twierdzili że babcia to już nic nie potrzebuje, że najważniejsze
że my przyjedziemy. Nawet moja mama, która ma wiele szacunku do ludzi
wogóle. Po niej się tego nie spodziewałam. Dokładnie te same teksty
słyszę kiedy usiłuję uczcić jakieś święto babci mojego TŻ, kobiety 84
letniej. Co gorsza obie babcie same o sobie tak mówią. Jak to jest, czy
starszy człowiek już naprawdę nic oprócz Biovitalu nie potrzebuje?
Przeraża mnie takie podejście do starszych ludzi i nie chodzi o te
prezenty, one są tylko przejawem. Czy w wieku 80-u lat (jeśli dożyję)
zapomnę o swoich zainteresowaniach i hobby, o rzeczach które lubię i są
dla mnie ważne i tylko będę schodzić z drogi młodszym? A może to że
teraz mam te zainteresowania uchroni mnie przed losem moich babć w
przyszłości? Co o tym myślicie?

Pozdrawiam
Magda

2. Data: 2002-09-20 08:30:41

Temat: Re: Prezenty dla babć
Od: Alex Jańczak <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda Zalewska <m...@s...pl> w artykule news:ameia5$h3$1@news.onet.pl napisał...
> [...]
> dla mnie ważne i tylko będę schodzić z drogi młodszym? A może to że
> teraz mam te zainteresowania uchroni mnie przed losem moich babć w

Nie wiem... ale fakt, że moja Babcia dostała na swoje urodziny też
biovital, masę mydełek, kremów, płynów do kąpieli (aż się zaczęliśmy
śmiać czy to przypadkiem nie jakaś aluzja) i tym podobne pierdoły...
Dziwnie mi się to ogladało...

Olka(co dała Babci 30-centymetrowej wysokości figurkę aniołka z
Veritasu ale też chętnie by wybrała coś bardziej indywidualnego)
--
**/|_/|**********************************
*( oo_ Olka(głupia[TM]) }:->[=3 *

3. Data: 2002-09-20 08:37:11

Od: "Ania K." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda Zalewska" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> niedawno obchodziliśmy 80-te urodziny mojej babci. Babcia mieszka w
> innym mieście, bardzo rzadko ją odwiedzam.
(ciach)

Myślę, że ludzie starsi są często samotni, jeżli nie mają już swoich
"połówek". Zwykle mało kto do nich zagląda, zwłaszcza z rodziny. Wiąże się
to z zabieganiem, pracą, rodziną itp.
Dlatego też dla Nich jest taką wielką radością sam przyjazd dzieci/ wnuków,
że to liczy się najbardziej.

--
Pozdrawiam serdeczniasto
Ania >:-)<-<

4. Data: 2002-09-20 08:50:34

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biovital, masę mydełek, kremów, płynów do kąpieli (aż się zaczęliśmy
> śmiać czy to przypadkiem nie jakaś aluzja) i tym podobne pierdoły...

Ja mojej kochanej, niestety już nieżyjącej teściowej dawałam zwykle
apaszkę, lub coś z robnej galanterii (np. ładne rajstopy).
Kiedyś dostałam okazyjnie niewieki komplet kosmetyków vichy z
kosmetyczką i dałam jej w prezencie. Ten prezent bardzo ją ucieszył.
Oprócz tego - od innych dostawała np. małe radio, ciekawą ksiażkę (też
bym kupiła, ale ja nie znałam jej gustu).
Po prostu dokładnie takie same prezenty, jakie ja sama chciałbym
dostać.
I wiek nie ma tu nic do rzeczy. czy ja w wieku 80 lat (jak dozyję) nie
chciałabym dostać po prostu coś ładnego ?

Pozdrowienia.

Basia

5. Data: 2002-09-20 09:12:21

Od: "Magda Zalewska" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Zygmańska" <j...@s...gliwice.pl> wrote in message

> Po prostu dokładnie takie same prezenty, jakie ja sama chciałbym
> dostać.
> I wiek nie ma tu nic do rzeczy. czy ja w wieku 80 lat (jak dozyję) nie
> chciałabym dostać po prostu coś ładnego ?

Też tak uważam. Ale co z tego. Na ostatnią gwiazdkę babcia męża dostała
ode mnie srebrną broszkę z bursztynem. Minę miała dziwną i nie widziałam
żeby broszkę kiedykolwiek nosiła. Odniosłam wrażenie że prezent był "nie
na miejscu", choć nikt nic takiego nie powiedział. Oczywiście mogła jej
się nie podobać ale skąd mam wiedzieć co mogło by sprawić jej
przyjemność jeżeli na tak postawione pytanie pada odpowiedź "ja już nic
nie potrzebuję", a jej najbliźsi też nie umieją wskazać takiej rzeczy.

Pozdrawiam
Magda

6. Data: 2002-09-20 09:18:22

Od: "Magda Zalewska" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania K." <a...@w...pl> wrote in message

> [...]
się
> to z zabieganiem, pracą, rodziną itp.
> Dlatego też dla Nich jest taką wielką radością sam przyjazd dzieci/

Zgoda, że może liczyć się najbardziej. Ale oprócz tego nie ma już nic?

Pozdrawiam
Magda

7. Data: 2002-09-20 09:25:36

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyjemność jeżeli na tak postawione pytanie pada odpowiedź "ja już nic
> nie potrzebuję", a jej najbliźsi też nie umieją wskazać takiej rzeczy.

Takiż problem mamy z prababcią -bo co właściwie można jej dać? Nie lubię
dawać prezentów, o których wiem, że skończą w koszu lub na dnie szafy.
Więc od pewnego czasu dostaje ładnie oprawione ciekawe zdjęcia ukochanego
prawnuczka. Stawia je sobie na poczesnym miejscu i widać że jest szczęśliwa
i prezent sprawia jej radość.

pozdr.Joanna

8. Data: 2002-09-20 09:26:07

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania K." wrote:

> [...]
> to z zabieganiem, pracą, rodziną itp.
> Dlatego też dla Nich jest taką wielką radością sam przyjazd dzieci/ wnuków,

Aniu to nie tak. Mam wrazenie, ze tak sadzi ta mlodsza czesc rodziny a
tytulowa babcia nie ma wyboru poza usmiechaniem sie do zlej gry i
cieszeniem sie z wizyty skoro nikt nie pomysli o sprawieniu jej frajdy w
jakikolwiek inny sposób. No bo przeciez _powinna_ sie cieszyc, ze
rodzina o niej pamieta i kocha bo przyjechali :(
Zauwazylam, ze najczesciej takie traktowanie wynika z jednej rzeczy:
dziadkowie zwykle od momentu pojawienia sie wnuków przez lata daja z
siebie tyle, ze wszyscy dookola ( czasem lacznie z nimi ) zapominaja ze
oprócz tego ze jest to babcia/dziadek to jest to jeszcze _czlowiek_
Czlowiek o wlasnych upodobaniach, zainteresowaniach.
Co do prezentów- te plyny, mydelka kosmetyki- jesli nie ma czasu na
zastanowienie sie co ktos wlasciwie lubi ( a tak najczesciej jest w
przypadku starszych ludzi- nawet juz nei myslimy o ty, ze oni moga w
góle miec swoje zainteresowania ) - to naprosciej dac cos w tym stylu.
Cos co nie wymaga specjalnego zastanowienia a unika sie "gafy"
obdarowania totalnie nietrafionym prezentem. Takie pojscie na latwizne.
A wystarczyloby tylko czasem posluchac danej osoby, porozmawiac nie
tylko o wnukach, czasach, chorobach....
Ot taka mala smutna refleksja.
pzdr
agi

9. Data: 2002-09-20 09:28:41

Od: Alex Jańczak <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> w artykule
news:amemo4$2k2f$1@news2.ipartners.pl napisał...

> I wiek nie ma tu nic do rzeczy. czy ja w wieku 80 lat (jak dozyję) nie
> chciałabym dostać po prostu coś ładnego ?

Oczywiście, że tak. "Coś ładnego" wybrane specjalnie dla kogoś to zupełnie
inny prezent niż bezosobowe mydełka. Nie chodzi o to, że mam coś przeciwko
temu aby kupić Babci np. zestaw witamin, gdy wiemy że sama sobie na to
ze swej emerytury nie pozwoli. Tylko trochę przykro, gdy wszystkie
prezenty są takie "praktyczne". Powinien się chyba wśród nich znaleźć
jakiś indywidualny, ładny i niekoniecznie przydatny...? Co o tym sądzicie?

Olka
--
**/|_/|**********************************

10. Data: 2002-09-20 09:30:56

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magda Zalewska" <m...@s...pl> wrote in message
> Witam,

501 666 244
> [...]
> innym mieście, bardzo rzadko ją odwiedzam. Zależało mi żeby taką okazję
> uczcić jakimś odpowiednim prezentem. Ponieważ nie wiedziałam co kupić

My mamy podobny problem, babcia również nie umie cieszyć z prezentów ,
ciągle mówi że nic nie potrzebuje , prezenty chowa do szafy.
Ostatnio wpadlismy na pomysl, który okazał sie rzeczywiście dobry, kupilismy
babci zestaw do wyszywania, gotowy wzór + muliny. Nareszcie babcia jest
zadowolona z prezentu. No i nie trafił do szafy.

Pozdrawiam

Beata Jacek

Pomoc prawna!!!!!!!!!!
kolega-koleżanka?