Problem piec Beretta + centralne na gaz

1. Data: 2002-12-12 08:28:08

Temat: Problem piec Beretta + centralne na gaz
Od: "Axel D." <a...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiatm!
mam taki problem:
od pewnego czasu centralne mi slabo grzeje.
zagrzewa sie tylko pierwszy kaloryfer - i to nie az tak bardzo -
nastepne juz sa zimne lub prawie zimne (oczywiscie sa odkrecone).
piec zalancza sie zawsze w takich samych odstepach - okolo co 3 minuty i
grzeje przez 5 sekund. niezaleznie czy mam ustawione minimalne grzanie
czy "na maxa".

gdzie moze byc problem? pompka? czujnik powracajacej wody?

instalacja raczej nie jest zapowietrzona.
acha - jeszcze takie uwagi - kiedys, jak grzalo dobrze to cala
instalacja sobie cichutko szumiala, teraz jest absolutna cisza.
i druga uwaga - woda w kranach zagrzewa sie ok.

facet w serwisie berety powiedzial, ze to nie jest problem pieca, a mi
sie jednak wydaje ze jest.
co mam zrobic? zna ktos fachowca z okolic Bytomia (slaskie).

dzieki z gory za pomoc

adam

ps. zadalem to pytanie tez na .budowanie, wiec sorry jesli ktos czyta
obydwie te grupy i uwaza to za spam, ale jestem zdesperowany i zimno mi
:)

1. Data: 2002-12-12 09:08:36

Temat: Re: Problem piec Beretta + centralne na gaz
Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może padła pompa wody c.o. zmontowana w piecu. Zejmij przednią obudowe i
zobacz czy chodzi. Jak ją dotchniesz to wyczujesz. (taka okragława z przodu
:-)

1. Data: 2002-12-12 09:34:08

Od: "Efo" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie mam doswiadczenia w piecach ale kumpel kupil Berete i nie mogl jej
wlaczyc
objawialo sie tak ze zalaczal sie po kilku sekundach wylaczal - tryb pracy
na ogrzewanie domu i wode
na sama wode chyba bylo ok
problem zniknal gdy zmienilem polaryzacje fazy i zera w gniazdku elktrycznym
zasilajacym piec
czy nie zmieniales ostatnio nic w instalacji elektrycznej?

Efo

1. Data: 2002-12-12 09:45:14

Od: "Axel D." <a...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Efo wrote:

> problem zniknal gdy zmienilem polaryzacje fazy i zera w gniazdku elktrycznym
> zasilajacym piec
> czy nie zmieniales ostatnio nic w instalacji elektrycznej?

od zeszlego roku nic nie zmienialem, a bylo ok.
wtyczke mam z bolcem wiec odwrotnie nie moglem wsadzic.

ale dzieki za porade.

adam

1. Data: 2002-12-13 11:44:12

Od: "Michal K" <m...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> problem zniknal gdy zmienilem polaryzacje fazy i zera w gniazdku
elktrycznym
> zasilajacym piec
> czy nie zmieniales ostatnio nic w instalacji elektrycznej?

Potwierdzam - Beretta jest czula na to " w ktora strone plynie prad"
Mialem to samo gdy zmienialem wtyczke robiac przedluzacz.

1. Data: 2002-12-14 08:04:04

Od: "Aldona" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Axel D." <a...@f...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zagrzewa sie tylko pierwszy kaloryfer - i to nie az tak bardzo -
> nastepne juz sa zimne lub prawie zimne (oczywiscie sa odkrecone).

U mnie było podobnie z tym ,że to pierwszy nie grzał , drugi grzał, trzeci
nie , czwarty i piaty ledwo co. Facet mi przeczyścił filtr . podregulował
swieczke i okazało się jednak,że mam zapchany obieg. Piec włączal się co
chwila bo przeciez termostat wskazywał temperature - a skoro grzejniki były
ledwo co to ciepłe to temperatura w domu była wiadomo jaka....Teraz czekam
na hydraulika ktory wykona mi brudną robotę :-))
Pozdrawiam
Aldona

Szafy, Meble kuchenne
Czy jest sens zadawac tu pytanie...