Problem po laserowej korekcji wady wzroku

1. Data: 2005-02-20 18:37:32

Temat: Problem po laserowej korekcji wady wzroku
Od: "Aro" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow
Po zabiegu korekcji wady wzroku (krótkowzrocznosc+astygmatyzm) laserem
excimerowym pojawił mi sie dziwny problem uwidaczniajacy sie szczegolnie w
ciemnosci. Wokol zrodel swiatla pojawiaja sie promienie tak jakby swiatlo
sie rozszczepialo. Bardzo przeszkadza mi to np. w prowadzeniu samochodu w
nocy. W klinice powiedzieli, że wada wymaga rekorekcji.
Czy moze ktos mial podobny problem i co mozna z tym zrobic ????
Aro

2. Data: 2005-02-20 21:10:56

Temat: Re: Problem po laserowej korekcji wady wzroku
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nocy. W klinice powiedzieli, że wada wymaga rekorekcji.
> Czy moze ktos mial podobny problem i co mozna z tym zrobic ????

sa to typowe objawy po takim zabiegu, ktory powinny do 1/2 roku od wykonanej
operacji ustapic lub conajmniej bardzo sie zmiejszyc. O istenieniu tego
rodzaju wrazen powinienes byl otrzymac informacje przed zabiegiem. Fakt
rekorekcji nie ma bezposredniego zwiazku z opisywanymi fenomenami
wzrokowymi.

pozdr.

casus

3. Data: 2005-02-20 22:09:47

Od: "Aro" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rodzaju wrazen powinienes byl otrzymac informacje przed zabiegiem. Fakt
> rekorekcji nie ma bezposredniego zwiazku z opisywanymi fenomenami

I wszystko byloby w porzadku, tylko od zabiegu minelo 9 lat !
Kolejnym "fenomenem" jest oslabienie widzenia barwnego (nie potrafie teraz
odczytac tych cyferek w koleczkach), a przed zabiegiem mialem wszystko ok
(robilem badania dla kierowcow zawodowych).
A o tym juz nie informowali ...
Aro

4. Data: 2005-02-20 22:15:27

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cvb22q$8pm$...@n...news.tpi.pl,
Aro <a...@w...pl>:

> I wszystko byloby w porzadku, tylko od zabiegu minelo 9 lat !

I teraz Ci sie to pojawilo, czy bezposrednio po zabiegu?

A jakie byly parametry wady i korekcji i jaka technika?

To nie musi miec zwiazku z zabiegiem.

--
Robert

5. Data: 2005-02-20 22:52:12

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I teraz Ci sie to pojawilo, czy bezposrednio po zabiegu?
>
> A jakie byly parametry wady i korekcji i jaka technika?

> [...]

dokladnie, jezeli nie miales problemow wczesniej, a teraz sie pojawily (
zarowno te nocne jak i w widzeniach barw ) to nie powinno miec zadnego
zwiazku z laserowa korekcja wady. A co do techniki - przed 9 laty tylko PRK.
Zastanawiam sie, dlaczego musi byc robiona rekorekta, czyzby za wczesnie byl
zakwalifikowany? No chyba, ze nie dokorygowano z przyczyn technicznych
(grubosc rogowki), a teraz wyglada na to, ze mozna sprobowac...ale...za malo
wiemy....

pozdr.

casus

6. Data: 2005-02-21 07:09:35

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cvb4aq$edn$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> miec zadnego zwiazku z laserowa korekcja wady. A co do techniki -
> przed 9 laty tylko PRK

Nie pisal, ze w Polsce. O ile pamietam, pierwszy LASIK to 1991 (w USA), a w
1995 (czyli 9 lat temu) juz chyba sporo robiono w Europie Zach.?

> [...]
> dokorygowano z przyczyn technicznych (grubosc rogowki), a teraz
> wyglada na to, ze mozna sprobowac...ale...za malo wiemy....

Trudno zgadnac. Moze tez chodzic np. o skorygowanie wyspy centralnej ze
"starego" lasera.

--
Robert

7. Data: 2005-02-21 17:58:50

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trudno zgadnac. Moze tez chodzic np. o skorygowanie wyspy centralnej ze
> "starego" lasera.
> Robert

bedzie ciezko
casus

8. Data: 2005-02-21 18:18:06

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cvd7gt$6jk$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> bedzie ciezko
> casus

A to:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11237909
?

--
Robert

9. Data: 2005-02-21 19:13:06

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to:

> [...]

troche malo przekonywujace
casus

10. Data: 2005-02-21 20:55:43

Od: "Aro" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Bezpośrednio po zabiegu

6 dioptrii w minusie i jakies -1,5 cylinder w obu oczach

> [...]
> zakwalifikowany? No chyba, ze nie dokorygowano z przyczyn technicznych
> (grubosc rogowki), a teraz wyglada na to, ze mozna sprobowac...ale...za

zabieg mialem robiony w wieku 24 lat w klinice w Katowicach, metoda EXIMER
(LASIK i TOSCA weszly troche pozniej). Rekorekcje mialem miec robiona 4 lata
pozniej (grubosc rogowki na to pozwalala), ale ....
na stole operacyjnym stwierdzono gradowke na powiece i najpierw nalezalo ja
usunac bo bylo ryzyko zakazenia oka po operacji. Wszystko sie przeciagnelo,
potem urodzilo mi sie dziecko i do dzis rekorekcji nie zrobilem.
Podobno te objawy spowodowane sa przymgleniem rogowki, zalecono mi
stosowanie tzw. "sztucznych lez".
Jeszcze dodam, ze wada skorygowana byla do zera, lecz w ciagu tych 10 lat
sukcesywnie powraca, teraz mam znowu -4 (OL i OP).
Aro

TK zamiast Gasrtoskopii? (pytanie do lekarzy)
Czkawka u 14 dniowego bobasa
KRZEM a nowotwory
Pigulki antykoncepcyjne, a dziurawiec zwyczajny
dematolog