Problem?? pytanie. pompka do CO na powrocie??

1. Data: 2006-11-07 18:55:16

Temat: Problem?? pytanie. pompka do CO na powrocie??
Od: "Szczery" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest tak. Już myślałem ze jest miejsce nad piecem na wstawienie
pompki w obieg ale zonk.
:(
Niestety sama pompkę by się wstawiło na styk, ale potrzebny jest
przecież jeszcze ten zawór zwrotny równolegle do pompki
poprowadzony.
Do tej pory instalacja grawitacyjna się sprawdzała ale bojler
umieszczony niewiele ponad piecem nieco obok niego bardzo wolno się
nagrzewał. Bojler padł.
Teraz przy okazji wymiany bojlera można by odraz pompkę wstawić.
I teraz.
Gdy już przyjedzie pan który się tym zająć miał będzie i
stwierdzi ze można pompkę na powrocie zakładać to wierzyć mu czy
koleś chce zarobić.
miejsce jest dosłownie obok pieca na pionowej rurze powrotu. odcinek
około 70cm.

co tym sądzicie??

Niestety nie mam jak fotki pieca z gąszczem rur wokół zrobić.

2. Data: 2006-11-07 20:11:05

Temat: Re: Problem?? pytanie. pompka do CO na powrocie??
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Szczery napisał(a):
> Jest tak. Już myślałem ze jest miejsce nad piecem na wstawienie
> pompki w obieg ale zonk.
W zasadzie to nie wiem o co ci chodzi ;) ale sproboje sie domyslec.
Pompa obiegowa (w obiegu wody CO) powinna byc na powrocie z boilera -
bedzie pracowala przy nizszej temperaturze wody, czyli bedzie jej
przyjemniej. Pozatym przy zapowietrzeniu zbiornika - nie bedzie miala
ryzyka pracy na sucho oraz uderzen cisnienia gdy bedzie babel powietrza
- boilery uwielbiaja sie zapowietrzac (jako dosc duzy pojemnik wody z
ktorej gazy sie wytracaja), radze powiesic lekko pod skosem tak by
powietrze moglo uciec do gornego przylacza i zaraz _nad_ nim odpowietrznik.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2006-11-07 22:55:55

Od: "Szczery" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

BartekK napisał

no wyjaśniam. teraz jest tak.
z pieca jest wyjście i za pomocą zaworów można zamykać bojler,
grzejniki w dowolnej kolejności. Poprostu jeden zawór przed bojlerem
a drugi na wyjściu na grzejniki.
przed zaworami trójnik.

W tej instalacji jedna pompa będzie napędzała wódę w obydwu
obiegach.
ja domyślam się ze pompa na powrocie będzie miała fajniej ale wiem
ze równolegle z pompa sie instaluje jakiś ta kiś zawór zwrotny ze
gdy pompa nie pracuje zawór nie blokuje przepływu i woda nie przez
pompę tylko przez ten zawór się pcha (pewnie lżej jej tak) a gdy
pompa się włącza to żeby woda sobie w "kółko" nie pływała to
kulka blokuje wodę która ewentualnie chciała by sobie z wyjścia do
wejścia pompy przez zawór ten powrocie.

o taki zawór mi biega. Czy można go strzałka do dołu
zainstalować?? skoro pompa na powrocie to i przepływ w dół być
musi.
http://allegro.pl/item138126474_zawor_wodny_roznicow
y_zwrotny_1_cal.htm

kurde. i tak pokręciłem.
wiem że fajnie i przyjemnie jest gdy w instalacji są dwie pompy
zainstalowane osobno do każdego z obiegów ale tu sie niestety tak nie
da.

4. Data: 2006-11-07 23:15:53

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Szczery napisał(a):
> [...]
> o taki zawór mi biega. Czy można go strzałka do dołu
> zainstalować?? skoro pompa na powrocie to i przepływ w dół być
No to tylko pytanie w kwestii zaworu - spytaj producenta/montera/w
sklepie czy jest istotny kierunek zamontowania. Zawsze mozesz zrobic
"puzon" z rurek - takie N - aby zawor byl w dobrym kierunku, a mimo
wszystko na powrocie... Zreszta kazdy instalator inteligentniejszy od
mojego kota dalby sobie z tym rade, niech glowkuje, jak bierze za cos
kase :)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

Docieplanie budynkow - fundusze unijne
Biuro projektowe_Lublin
miska Koło - Varius - montaż
jak konserwowac uszczelke bebna w pralce
przewód elastyczny gazowy jaki?