!Problem w Sercu!

1. Data: 2001-05-28 11:52:26

Temat: !Problem w Sercu!
Od: Bartosz Otwocki <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pięć lat temu pojawiły się u mnie występujące co pewien okres czasu
stany które można nazwać zasłabnięciami. Polega to mniej więcej na tym
iż w czasie wystąpienia tych dolegliwości patrząc na jakiś przedmiot,
nie obserwuję go w sposób normalny, ale jako nie ostry obraz na którym
widzę jakby przepływające faliście jakieś "rozbłyski" ( opis może być
nie dokładny bo trudno jest to opisać ). Po ustąpieniu tych
dolegliwości odczuwam przez pewien okres czasu dość silny ból głowy
oraz odrętwienie lewej ręki.
Zgłosiłem się z tymi dolegliwościami do mojego lekarza domowego, który
wysłał mnie na komputerowe prześwietlenie serca. Wynik był
następujący: "Zauważalne ugięcie przedniego płatka do lewego
przedsionka z tendencją do nieznacznego wypadania". Przepisał mi lek o
nazwie Propranolol. W okresie gdy zażywałem ten lek nie miałem takich
objawów. Nawet po stopniowym odstawieniu leku przez ok. 2 lata nie
miałem tych dolegliwości. Jakiś rok temu powróciły podobne
dolegliwości. Tym razem został mi przepisany również Propranolol oraz
krople Milocardin. ( Propranolol 40mg 2 razy dziennie po 1/2 tabletki,
Milocardin 10 kropli 2 razy dziennie ). Lekarz twierdzi, iż nie jest
to poważna wada, a leczenie sprowadza się do objawowego.
Chciałbym jednak dowiedzieć się kiedy mogą wystąpić takie
dolegliwości, czym są one spowodowane ( wahania ciśnienia czy inne
tego typu rzeczy ), jak wtedy zachowuje się ten płatek i dlaczego
pojawiają się takie objawy? Chciałbym również wiedzieć czy powinienem
zażywać Propranolol regularnie przez bardzo długi okres czasu, czy też
po np. pół roku mogę go odstawić? Jak działa ten lek? Chciałbym też
wiedzieć czy jest możliwe całkowite wyeliminowanie tego typu objawów
jakie towarzyszą tej dolegliwości? Czy istnieją szczególnie
niebezpieczne
zajęcia ( np. intensywny wysiłek fizyczny ), których powinienem
unikać?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Bartosz Otwocki [ b...@g...pl ]

2. Data: 2001-05-28 12:21:56

Temat: Re: !Problem w Sercu!
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 May 2001, Bartosz Otwocki wrote:

> Lekarz twierdzi, iż nie jest
> to poważna wada, a leczenie sprowadza się do objawowego.

i ma racje - w zasadzie nie jest to w ogole wada serca

> [...]
> dolegliwości, czym są one spowodowane ( wahania ciśnienia czy inne
> tego typu rzeczy ), jak wtedy zachowuje się ten płatek i dlaczego

do konca nie jest to wiadome - w przypadku wypadania platka nie
ma zaburzen hemodynamicznych=nie ma zaburzen przeplywu krwi przez
serce natomiast wrodzona "innosc" w budowie platka czasami
moze powodowac wystepowanie zaburzen rytmu, ktore jednakze nie
prawie nigdy nie sa grozne dla zycia i nie ograniczaja jakosci zycia
w tym zdolnosci pokonywania wysilkow fizycznych. Czasami wspolistnieje
chwiejnosc emocjonalna ale zwiazek tej chwiejnosci z odmiennoscia
budowy platka (sa rozne teorie) do konca nie jest znany.

> zażywać Propranolol regularnie przez bardzo długi okres czasu, czy też
> po np. pół roku mogę go odstawić? Jak działa ten lek?

w okresie nasilenia objawow - zaleca sie takze podawanie preparatow
Magnezu

> zajęcia ( np. intensywny wysiłek fizyczny ), których powinienem
> unikać?

pewnie nie ale musisz spytac lekarza leczacego, ktory Cie zbadal,
bo tylko on jest w stanie udzielic pelnych wskazowek i zalecen.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-05-28 17:38:09

Od: Bartosz Otwocki <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dziekuje za udzielenie informacji.

>w okresie nasilenia objawow - zaleca sie takze podawanie preparatow
>Magnezu

Czy propranolol powinienem zazywac przez dluzszy okres w czasie
nasilenie sie obiawow np. pol roku czy wystarczy 1 miesiac?

Czy istnieje jakis lek, ktory lagodzi lub eliminuje dolegliwosci
zwiazane z taka budowa serca np. taki ktory mozna zazyc w sytuacji gdy
pojawiaja sie obiawy.

Pozdrowienia,

Bartosz Otwocki [ b...@g...pl ]

4. Data: 2001-05-29 09:56:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 May 2001, Bartosz Otwocki wrote:

> Czy propranolol powinienem zazywac przez dluzszy okres w czasie
> nasilenie sie obiawow np. pol roku czy wystarczy 1 miesiac?

nie wiem - o tym decyduje lekarz leczacy po zebraniu wywiadu,
wykonaniu badan itp.

> Czy istnieje jakis lek, ktory lagodzi lub eliminuje dolegliwosci
> zwiazane z taka budowa serca np. taki ktory mozna zazyc w sytuacji gdy
> pojawiaja sie obiawy.

trudne pytanie - zalezy jakie obiektywne odchylenia od stanu
prawidlowego pojawiaja sie w momencie tych dolegliwosci -
bo w zdecydowanej wiekszosci przypadkow zadne - sa to dolegliwosci
subiektywne - wowczas preparaty magnezu i delikatne trankwilizery
jak rowniez beta-blokery - np. wymieniony tutaj propranolol

P.
----

5. Data: 2001-05-31 20:36:44

Od: Bartosz Otwocki <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 May 2001 11:56:31 +0200, Piotr Kasztelowicz

Cos boli, jakby wyrostek?
MIRENA - proszę o opinie
test Friberga - ktos wie cos blizej?
LASIK - kto pomoze?