Problem z kolanem -> łąkotka?

1. Data: 2005-06-19 23:04:21

Temat: Problem z kolanem -> łąkotka?
Od: Rafał <t...@p...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dóch miesięcy jeżdżę dość intensywnie na rowerze szosowym, głównie po
mieści i po drogach podmiejskich. Służy mi on od tego czasu jako główny
środek transportu...
Niestety od dwóch tygodni, zaczynam czuć ból w lewym kolanie -
rozpoczyna się kiedy wsiadam na rower - kończy po kilku godzinach od
zejścia z niego. Objawia się on dość dziwnie - takim bólem przy większym
zgięciu nogi (w okolicach 90^ w stosunku do uda i przy kącie ostrym
(/\). Boli zarówno przy zginaniu jak i przy prostowaniu.... W środku,
jakby wewnątrz kolana...
Moja dziewczyna mówi coś o łąkotce i o kremie - Olfen w sztyfcie -
podobno bardzo dobry, ale czy pomoże?
Prosiłbym o radę ze strony specjalistów?
Co mam zrobić? Zrezygnować z rowerowania? Jak to leczyć? Czy to się da
całkowicie wyleczyć?
Dodam, że rowerowałem przedtem dość mało, więc może przeciążyłem kolano?
(tak szybko/powoli dało się to we znaki?)

Pozdrawiam
Rafał :(

2. Data: 2005-06-20 20:29:38

Temat: Re: Problem z kolanem -> łąkotka?
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d94tkt$4jr$...@i...gazeta.pl,
Rafał <t...@p...w.pl>:

> [...]
> Dodam, że rowerowałem przedtem dość mało, więc może przeciążyłem
> kolano? (tak szybko/powoli dało się to we znaki?)

Na razie pewnie nie ma czego leczyc.

Zrob sobie przerwe, lekka rehabilitacje (jesli chodzisz na silownie, rob
sobie wyprosty kolan na maszynie biernej obrotowej przy niskich obciazeniach
(~ 20-25kg), sporo powtorzen (25-30, 2-3 serie), a potem przyzwyczajaj sie
_STOPNIOWO_, malymi dawkami. Za ostro zaczales.

Sprawdz tez, czy nie masz za nisko siodelka.

--
Robert

3. Data: 2005-06-20 23:22:05

Od: Rafał <t...@p...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik RobertSA napisał:
> Na razie pewnie nie ma czego leczyc.

Oby....

> [...]
> (~ 20-25kg), sporo powtorzen (25-30, 2-3 serie), a potem przyzwyczajaj sie
> _STOPNIOWO_, malymi dawkami. Za ostro zaczales.

A jakie ćwiczenia zamiast siłowni?

> Sprawdz tez, czy nie masz za nisko siodelka.

O tym też pomyślałem i chyba podwyższę... :)

Dzięki, pozdrawiam :)
Rafał

4. Data: 2005-06-21 16:20:53

Od: "Artur" <a...@w...enterpol.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okolicach 90^ w stosunku do uda i przy kącie ostrym (/\). Boli zarówno
> przy zginaniu jak i przy prostowaniu.... W środku, jakby wewnątrz

Mam to samo co ty. Może taka opaska by nam trochę pomogła?

Problem z oczami
zapalenie kaletki
Zatoki
Psychotropy i alkohol