Problem z miłkiem

1. Data: 2005-01-07 21:56:07

Temat: Problem z miłkiem
Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Mam problem z miłkiem amurskim - słabo rośnie i nie chce kwitnąć.
Czy ktoś wie jaka może być przyczyna..........
Ma słoneczne stanowiska, bardziej gliniastą niż piaszczystą ziemie a nieco
dalej rosnący miłek wiosenny ma się bardzo dobrze.
pozdrawiam

Sylwia
ps.rośnie już 4 rok chyba powinien już zakwitnąć?a tu 6 nieco srebrzystych
liści i nic więcej:(
pomocy

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2005-01-08 14:17:02

Temat: Re: Problem z miłkiem
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia S" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ma słoneczne stanowiska, bardziej gliniastą niż piaszczystą ziemie a nieco
> dalej rosnący miłek wiosenny ma się bardzo dobrze.

I tak masz dobrze, że go masz. Ja podchodziłam do miłka trzy razy, ale nie
raczyły mi wyrosnąć po zimie. W tym roku czwarty, darowany, ma pąki i mam
nadzieję, że zaniedługo zobaczę jego kawiatki. Nie wiem dlaczego Ci nie
kwitnie, może za głęboko/za płytko posadzony?

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2005-01-08 18:00:37

Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nadzieję, że zaniedługo zobaczę jego kawiatki. Nie wiem dlaczego Ci nie
>kwitnie, może za głęboko/za płytko posadzony?

Myśle że się zobaczymy jak młode czarne maliny wyjdą z ziemi - może wymyśle
coś jeszcze (głupio mi że tak mało mam a ile wysępiłam)
Jak będziesz miała zaktualizowaną liste to mogłbyś podesłać?

pozdrawiam
Sylwia

4. Data: 2005-01-09 10:49:05

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> coś jeszcze (głupio mi że tak mało mam a ile wysępiłam)
> Jak będziesz miała zaktualizowaną liste to mogłbyś podesłać?

Podeślę jak zrobię, myślę, że do końca zimy się uda :))) W sumie nie ty
sępiłaś tylko ja wciskałam. A z miłkiem nie jestem pewna, akurat z miłkami
amurskim mialam same porażki, może Bogusław się odezwie i coś
sensowniejszego napisze?

Pozdrawiam
Kaśka

5. Data: 2005-01-10 07:36:01

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia S napisała:

> [...]
> Ma słoneczne stanowiska, bardziej gliniastą niż piaszczystą ziemie a nieco
> dalej rosnący miłek wiosenny ma się bardzo dobrze.
U mnie amurski nie pzreżył, niestety.
Ale slyszałem od hodowców, że najlepiej się czuje w przepuszczaalnej,
raczej kwaśnej glebie. Trzebaby więc do gliny dodać torfu i piasku.
Krzysztof

6. Data: 2005-01-10 18:49:55

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie amurski nie pzreżył, niestety.
> Ale slyszałem od hodowców, że najlepiej się czuje w przepuszczaalnej,
> raczej kwaśnej glebie. Trzebaby więc do gliny dodać torfu i piasku.
> Krzysztof

Miłek amurski preferuje glebę żyzną, próchniczną,
przepuszczalną, najlepiej lekko alkaliczną.

Pozdrawia na pewno boletus

7. Data: 2005-01-10 19:12:44

Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie amurski nie pzreżył, niestety.
>
>Miłek amurski preferuje glebę żyzną, próchniczną,
>przepuszczalną, najlepiej lekko alkaliczną.
>
>Pozdrawia na pewno boletus

Dziękuje za info ;)
Na razie go podniose i dosypie ziemi o wyższym pH-tam gdzie jest moze mieć
troche kwaśno - jak bedzie mu gorzej to znak że trzeba było bardziej zakwasić
pozdrawiam niepewnie
Sylwia

8. Data: 2005-01-10 20:33:37

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieć
> troche kwaśno - jak bedzie mu gorzej to znak że trzeba było bardziej

???
Wszystkie miłki lubią odczyn zasadowy.

Pozdrawia powtórnie boletus

9. Data: 2005-01-10 22:08:42

Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>???
>Wszystkie miłki lubią odczyn zasadowy.
>
>Pozdrawia powtórnie boletus

TAK JEST
zastosuje dolomit a efektami będe się chwalić.
pozdrawiam
Sylwia

10. Data: 2005-01-11 08:24:12

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał:

> Wszystkie miłki lubią odczyn zasadowy.

tylko że jedne lubią w tym rosnąć, a inne marnieć.
Przykład mam u siebie wogrodzie.
Krzysztof

Lucjanom
pleśń w doniczkach
Campanula medium
Ktore szkolki/centra ogrodnicze w okolicach Warszawy sa otwarte?
rok w ogrodzie