pleśń w doniczkach

1. Data: 2005-01-07 17:19:06

Temat: pleśń w doniczkach
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym zlikwidować pleśń rozwijającą się na ziemi doniczkowej ?
Usuwanie nie wchodzi w rachubę ponieważ odrasta a wynieść na świeże
powietrze nie mogę bo to domowa istota. Może by zraszać powierzchnię jakimś
nadmanganianem potasu tylko czy nie zaszkodzi roślinie ?
Rośnie w doniczce z paprocią ciemnotką.

Serdecznie Miłka

2. Data: 2005-01-07 18:51:11

Temat: Re: pleśń w doniczkach
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:crmgit$4q0$1@nemesis.news.tpi.pl Miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> powietrze nie mogę bo to domowa istota. Może by zraszać powierzchnię
> jakimś nadmanganianem potasu tylko czy nie zaszkodzi roślinie ?

Hejka. Pleśnienie (w wyniku wegetacji grzybów pleśniowych należących do
Ascomycetes i Deuteromycetes) pojawia się jako pierwszy objaw zbyt wysokiej
wilgotności podłoża (powyżej 40%), szczególnie w warunkach silnie
ograniczonego przewiewu powietrza.
Grzyby pleśniowe powodują rozkład substancji organicznej, drewna oraz
materiałów lignocelulozowych.
Powierzchnia ziemi w doniczce pokrywa się grzybnią powierzchniową, a
także zmienia swoją barwę w wyniku intensywnego zarodnikowania grzybów.
Szybkie przeciwdziałanie pleśnieniu powinno zmierzać do obniżenia
wilgotności podłoża i do poprawy wentylacji wokół porażonych doniczek.
Zabiegi te skutkują przerwaniem rozwoju pleśni.
Tak więc podlewać rzadko i tylko do podstawek, wietrzyć. Można także
dodatkowo posypać powierzchnię ziemi w doniczce kilkumilimetrową warstwą
piasku.
W ostateczności spróbować podlać fungicydem Previcur 607 SL w stężeniu
0,2% ale dobranie odpowiedniego fungicydu jest trudne ze względu na
róznorodność grzybów wywołujących pleśnienie podłoża. :-(
Pozdrawiam subtylizująco Ja...cki

Campanula medium
Ktore szkolki/centra ogrodnicze w okolicach Warszawy sa otwarte?
rok w ogrodzie
Papirus we Wrocławiu- gdzie!?
Śmierć naturalna czy morderstwo?