Problem z winem...

1. Data: 2000-10-23 13:30:48

Temat: Problem z winem...
Od: "Krzych" <k...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień Dobry!

Przepraszam, że poruszam może mały problem ale.....

JAK ZROBIĆ WINO ?!?!?

...... dobre, domowe wino z jabłek, winogron itp. Nie odsyłajcie mnie proszę
do literatury bo właśnie od niej wstałem... ;-)) Potrzebuję przepisu
prostego i klarownego ( :-) ), żeby taki laik który nigdy tym się niebawił
mógł coś zrobić... Po prosu tyle i tyle owoców czy soku + tyle i tyle cukru
+ tyle drożdży itd. ...... Chciałbym zrobić raczej mocniejsze i słodkie lub
półsłodkie.
Mam baniak /25 litrowy/ i szczere chęci do zrobienia jakiegoś trunku...
Jakie owoce można łączyć ze sobą??? Wracając do literatury... piszą tam o
drożdżach winnych których nigdzie nie mają w sklepie... co w takim wypadku
robić, czym je zastąpić - zwykłymi ?!?! Co można zrobić jak nie mam tej
rurki fermentacyjnej ???

Z góry wszystkim bardzo dziękuję! Jeżeli można to proszę instrukcje na
e-maila.

POZDRAWIAM!
Krzych

2. Data: 2000-10-24 12:09:30

Temat: Re: Problem z winem...
Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzych napisal:

> [...]
> + tyle drożdży itd. ...... Chciałbym zrobić raczej mocniejsze i słodkie lub

:-) Wszystko robię na oko - takiego przepisu nie potrafię podać. Zasada
jest prosta - przy owocach miękkich (jagodach) nastawiamy sok, przy
twardych mogą zostać i owoce. Przy słodkich owocach - mniej cukru.
Co do mocy wina - w pewnym stężeniu alkoholu drożdże giną i wino
mocniejsze nie będzie - stąd niesławne wzmacnianie spirytusem
(świństwo okropne).

> Mam baniak /25 litrowy/ i szczere chęci do zrobienia jakiegoś trunku...
> Jakie owoce można łączyć ze sobą???

Lepiej nie łaczyć - przynajmniej na początku. Acha - lepiej tez nie
zaczynac od wina z jabłek - istnieje duże prawdopodobieństwo
wyprodukowania wspaniałego octu winnego ;-)

> [...]
> robić, czym je zastąpić - zwykłymi ?!?! Co można zrobić jak nie mam tej

Nie dawaj drożdży, żadnych. Owoce mają drożdże na skórce. Zamiast
drożdży daj garść (lub nawet kilka) rodzynek (oczywiscie nie mytych czy
parzonych).

A wogóle - to NTG. Napisz na pl.rec.kuchnia, tam mogą znać dokładny
przepis.

Krycha

3. Data: 2000-10-24 12:22:34

Od: j...@o...org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> Nie dawaj drożdży, żadnych. Owoce mają drożdże na skórce. Zamiast
> drożdży daj garść (lub nawet kilka) rodzynek (oczywiscie nie mytych czy
> parzonych).
Juz nie strzymalem.
Oczywiscie dawaj drozdze rasowe.
Powoduja one lepsza (silniejsza) i odpowiednia(np nie octowa)fermentacje,
Niektore drozdze wymagaja zrobienia uprzednio matki choc ostatnio spotkalem
sie z takimi ktore mie musza byc rozrabiane wczesniej.
Szlachetne drozdze dostaniesz w m in SGGW w W-wie .
Pozdrawiam i przede wszystkim zachowaj maximum czystosci i uzywaj zdrowe
owoce .
Juras

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.ogrody
http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

Architektura ogrodowa "brama" , prosze o pomoc !
Kosiarki do trawy
hortensja
Nowe odmiany malin
RE: Mech zamiast trawnika?