Problem ze stojącą wodą w rurze

1. Data: 2017-10-11 10:03:45

Temat: Problem ze stojącą wodą w rurze
Od: olga <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem ze stojącą wodą w rurze i chciałem się zapytac czy nic się z
nia nie stanie w zime, czy nie rozsadzi jak bedzie mroz itd
A wiec tak z garazu jest rynna, wchodzi do takiego koszyczka(na liscie
itd) a pozniej w ziemie i do rury ktora jest wkopana w ziemi na
glebokosci ok 30 cm, moze wiecej i dochodzi do kratki ktora jest na rogu
domu. Ostatnio zauwazylem ze stoi troche wody w tej rurze. jest troche
mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

http://www.fotoszok.pl/upload/784d2b98.jpg

2. Data: 2017-10-11 10:33:20

Temat: Re: Problem ze stojącą wodą w rurze
Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.10.2017 o 10:03, olga pisze:
> [...]
> mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
> Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

Jak zauwazylas, ze woda w niej stoi skoro jest zakopana?
Jesli jest spadek to woda musi z niej wyplynąc - no chyba że spadku
jednak nie ma.
Jesli rura nie jest calkowice wypelniona wodą a tylko stoi troche na
dnie to mróz nie powninien jej rozsadzic.

3. Data: 2017-10-11 11:25:30

Od: olga <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-11 o 10:33, tomekp pisze:

> [...]
> Jesli rura nie jest calkowice wypelniona wodą a tylko stoi troche na
> dnie to mróz nie powninien jej rozsadzic.

Tak jak pisałam rynna wchodzi do takiej kratki gdzie sie liscie
zatrzymuja i jak wsadziałam tam reke to zobaczyłam ze jest troche wody
na dnie rury

4. Data: 2017-10-11 13:03:31

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jak pisałam rynna wchodzi do takiej kratki gdzie sie liscie
> zatrzymuja i jak wsadziałam tam reke to zobaczyłam ze jest troche wody
> na dnie rury

Czyli jednak spadku nie ma. Problemy moga byc bo chociaz wody na dnie
niewiele to jednak podczas sekwencji przymrozkow/rozmrozkow lodu bedzie
przybywac. Az w koncu rura wypelni sie cala,a potem rynna az do dachu ...

5. Data: 2017-10-11 15:23:55

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-11 o 10:03, olga pisze:

> Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?
>

> http://www.fotoszok.pl/upload/784d2b98.jpg

Aby pozbyć się wody możesz nalać tam spirytusu.
A na poważnie, jak jest trochę wody na dnie to rury nie rozsadzi.

Fuga
Granulat (?) w pufie-piłka
wypukłe panele
piec gazowy wolf sie nie wlacza