Problemy z uszami i woda

1. Data: 2002-08-31 16:10:33

Temat: Problemy z uszami i woda
Od: "Kiko" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jakies 4 lata temu kapaalem sie w jeziorze, niestety nie zwrocilem uwagi na
to ze woda przekwitala... Rozchorowalem sie na uszy:-( kazde zalanie woda
powodowalo powstawanie surowicznej wydzieliny z uszu, czemu towarzyszylo
swedzenie i nieprzyjemny zapach tejrze wydzieliny. Lekarze na dobra sprawe
nie potrafili tego leczyc jako ze nie za bardzo wiedzieli co mi jest -
hipotezy o grzybicy zostaly odrzucone, posiew wykazal obecnosc jakichs
bakterii, ale wg lekarza byly one nieszkodliwe. Po dlyugim leczeniu
(Chibroxin,Cortineff) uszy zostaly zaleczone, choc choroba mi sie odnawia.
Jak na ironie zaczalem chodzic na basen podczs studiow i ta chlorowana woda
nie wywolywala jakichs sensacji, podczas gdy zwykla slodka woda w domu
przywracala objawy:-(
Czy ktos to moze mial? Co to jest? Jak to leczyc? Jakies hipotezy? Strasznie
lubie plywac, a i bez tego dolegliwosc ta jest wystarczajaco nuzaca:-(((
Prosze o rade
Pozdrawiam
Michal

2. Data: 2002-08-31 18:14:33

Temat: Re: Problemy z uszami i woda
Od: "Przemo" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Widziałem podobny przypadek. Dopiero po drugim posiewie wyszła paskudna
bakteria jaką jest Pseudomonas aeruginosa czyli pałeczka ropy błękitnej. Mam
nadzieję, że Ty nie złapałeś tego paskudztwa. Leczenie polega na
antybiotykoterapii zwykle dwoma lekami np. jakiś
aminoglikozyd+karbenicylina, tikarcylina lub piperacylina alternatywą mogą
byc cefalosporyny+aminoglikozydy lub + aztreonam. Radze udać się do
otorynolaryngologa. Pozdrawiam
Przemo

3. Data: 2002-08-31 19:07:09

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> hipotezy o grzybicy zostaly odrzucone, posiew wykazal obecnosc jakichs
> bakterii, ale wg lekarza byly one nieszkodliwe.
Grzybica nie powinna objawiac sie nieprzyjemnym zapachem, wiec raczej to
rzeczywiscie sprawa bakteryjna, byloby prosciej ocenic ta "szkodliwosc"
gdubys pamietal jaki dokladnie byl wynik posiewu. Ucho powinno byc jalowe
(jezeli wymaz byl pobrany prawidlowo z ucha środkoweg, a nie z zewnetrznego
odcinka, gdzie rzeczywiscie moze bytowac sobie gronkowiec skórny
Staphylococcus epidermidis. Obecnosc bakterii na wyniku nie jest raczej
powodem do lekcewazenia ich jako nieszkodliwych.

Wioletta Swiatek-Kwapniewska
PS Witam grupe po wakacjach :)

Złoto
SM - badania. Prosze o odpowiedz