Profil lipidowy - rozne metody interpretacji

1. Data: 2014-03-05 16:07:46

Temat: Profil lipidowy - rozne metody interpretacji
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Odebralem dzis wyniki badania krwi i mam watpliwosci co do interpretacji.
Spotkalem rozne zaleceniia co do interpretacji tych danych.

Jedni pisza o granicznych wartosciach poszczegolnych skladnikow inni zas
zwracaja uwage przede wszystkim na stosunek tych skladnikow.
I tak TC/HDL nie powinien przekraczac 5 a LDL/HDL powinno być ok 3 ale nie
przekroczyc 4.

Ja mam :
TC = 254,00
HDL = 63,00
TG = 101,00
LDL = 171,00
TC/HDL = 4,03
LDL/HDL = 2,71

Wedlug pierwszego kryterium wyniki mam zle, wedlug drugiego dobre.
Prosze o wyjasnienie jak to nalezy prawidlowo interpretowac?

--
Tomasz

2. Data: 2014-06-18 00:26:42

Temat: Re: Profil lipidowy - rozne metody interpretacji
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Wedlug pierwszego kryterium wyniki mam zle, wedlug drugiego dobre.
> Prosze o wyjasnienie jak to nalezy prawidlowo interpretowac?

Mineło juz 3 miesiące i nikt nie był w stanie odpowiedziec mi na proste
wydawaloby sie pytanie.
Mam wrazenie ze temat cholesterolu jest traktowany przez srodowisko
lekarskie jak parzacy węgiel, lepiej sie nie dotykać. A ja nadal nie wiem
jak interpretowac moje wyniki.

pozdrowienia
Tomasz

Lekarze w reklamach