Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]

1. Data: 2008-09-11 19:34:33

Temat: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli było to przepraszam, że się powtarzam.
Dzisiaj rozdawali rodzicom na zebraniu, aby się zapoznać , jakby miało
wejść w życie.

Jeśli wasze dziecko urodziło się:
w 2002 roku - obowiązkowo jest objęte edukacją przedszkolną jako 6 - latek
w 2008/2009. Idzie do szkoły jako 7 - latek w 2009/2010.
Na jakiej podstawie jest możliwe wysłanie dziecka do szkoły w innym
terminie niż podano:
Przyspieszenie lub opóźnienie rozpoczęcia nauki w szkole możliwe tylko na
podstawie opinii Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej

Jeśli wasze dziecko urodziło się:
pomiędzy 1 stycznia 2003 a 30 kwietnia 2003 - idzie do szkoły jako 6- latek
w 2009/2010, jeśli rodzice nie zdecydują inaczej.
Na jakiej podstawie jest możliwe wysłanie dziecka do szkoły w innym
terminie niż podano:
Zgłoszenie do 31 marca 2009 w rejonowej szkole zamiaru posłania 6-latka do
edukacji przedszkolnej - w 2009/2010, a 7-latka do szkoły w 2010/2011
(wskazania dla dzieci nie objętych jako 5 - latki edukacją przedszkolną w
2008/2009

Jeśli wasze dziecko urodziło się:
pomiędzy 1 maja 2003 a 31 grudnia 2003.- obowiązkowo jest objęta edukacją
przedszkolną jako 6-latek w 2009/2010. Idzie do szkoły jako 7-latek w
2010/2011, jeśli rodzice nie zdecydują inaczej .
Na jakiej podstawie jest możliwe wysłanie dziecka do szkoły w innym
terminie niż podano:
Zgłoszenie do 31 marca 2009 w rejonowej szkole zamiaru posłania 6-latka do
szkoły? w 2009/2010.
(wskazane dla dzieci objętych jako 5-latki edukacją przedszkolną w
2008/2009).

Jeśli wasze dziecko urodziło się:
pomiędzy 1 stycznia 2004 a 31 sierpnia 2004 - ma prawo jako 5-latek do
bezpłatnej edukacji przedszkolnej w 2009/2010. Idzie do szkoły jako 6-latek
w 2010/2011, jeśli rodzice nie zdecydują inaczej.
Na jakiej podstawie jest możliwe wysłanie dziecka do szkoły w innym
terminie niż podano:
Zgłoszenie do 31 marca 2010 w rejonowej szkole zamiaru osłania 6-latka do
edukacji przedszkolnej ? w 2010/2011, a 7-latka do szkoły ? w 2011/2012
.(wskazane dla dzieci nieobjętych jako 5-latki edukacją przedszkolną w
2009/2010)

Jeśli wasze dziecko urodziło się:
pomiędzy 1 września 2004 a 31 grudnia 2004- obowiązkowo jest objęte
edukacją przedszkolną jako 6-latek w 2010/2011. Idzie do szkoły jako
7-latek w 2011/2012, jeśli rodzice nie zdecydują inaczej.
Na jakiej podstawie jest możliwe wysłanie dziecka do szkoły w innym
terminie niż podano:
Zgłoszenie do 31 marca 2010 w rejonowej szkole zamiaru posłania 6-latka do
szkoły ? w 2010/2011 (wskazane dla dzieci objętych jako 5-latki edukacją
przedszkolną w 2009/2010).

Jeśli wasze dziecko urodziło się:
w roku 2005- obowiązkowo jest objęte edukacją przedszkolną jako 5-latek w
2010/2011 Idzie do szkoły jako 6-latek 2011/2012
Na jakiej podstawie jest możliwe wysłanie dziecka do szkoły w innym
terminie niż podano:
Przyśpieszenie lub opóźnienie rozpoczęcia nauki w szkole możliwe tylko na
podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)i fasolka

2. Data: 2008-09-12 04:46:05

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chomik" <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> edukacją przedszkolną jako 6-latek w 2010/2011. Idzie do szkoły jako
> 7-latek w 2011/2012, jeśli rodzice nie zdecydują inaczej.

I w ten sposób, jeśli rodzice nie zdecydują inaczej, powstanie nie tylko
fizyczna przepaść między Młodym a jego troszkę młodszym kuzynem...

Qra, i pytanie do rodziców 4 i 5 latków: puścicie wcześniej?

3. Data: 2008-09-12 05:51:15

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Qra, i pytanie do rodziców 4 i 5 latków: puścicie wcześniej?

Nie ukrywam, że mamy tu różnicę poglądów...
Ja jestem za, małżonka ma Agnieszka przeciw.
Stanęło na: puścimy, jeśli uznamy, że faktycznie wszystko jest
przygotowane jak należy... Przy czym na oku mamy szkołę, o której wiemy,
że w razie co będzie przygotowane i będą warunki :-)

Stalker

4. Data: 2008-09-12 05:54:57

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> Stanęło na: puścimy, jeśli uznamy, że faktycznie wszystko jest
> przygotowane jak należy...

Ale mnóstwo rodziców (przynajmniej na dzień dzisiejszy) deklaruje się:
"nie puścimy"

Stalker

5. Data: 2008-09-12 07:41:40

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Qra, i pytanie do rodziców 4 i 5 latków: puścicie wcześniej?

Ja pusciłam wcześniej i żałuję. Powinien był zostać w przedszkolu.
Niestety tym razem nie będę miała wyboru :/

::

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

6. Data: 2008-09-12 09:02:23

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Sep 2008 06:46:05 +0200, "Qrczak" <q...@g...pl>
wrote:

> [...]
>fizyczna przepaść między Młodym a jego troszkę młodszym kuzynem...
>
>Qra, i pytanie do rodziców 4 i 5 latków: puścicie wcześniej?

Nie puszczamy bo nie widzę powodów za, a że jest mały z drugiego
półrocza to jak wynika z tej rozpiski może iść jeszcze do
sześciolatków w przedszkolu, względnie zerówki w szkole. Uff..

pozdrawiam

Magda

7. Data: 2008-09-12 09:06:48

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb pisze:

> Nie puszczamy bo nie widzę powodów za,

Powiem szczerze, że obserwując nastawienie rodziców ,reforma ma ogromne
szanse na zawalenie się na etapie przejściowym, bo nie będzie chętnych
do posłania dzieci do szkół :-)

Stalker

--
www.pomocdlarenaty.pl

8. Data: 2008-09-12 09:09:03

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.2008, o godzinie 06.46.05, na pl.soc.dzieci.starsze, Qrczak
napisał(a):

> I w ten sposób, jeśli rodzice nie zdecydują inaczej, powstanie nie tylko
> fizyczna przepaść między Młodym a jego troszkę młodszym kuzynem...
>
> Qra, i pytanie do rodziców 4 i 5 latków: puścicie wcześniej?

Nie. Chyba, że coś się zmieni przez następne 2-3 lata, ale na 90% nie.

*Habeck*
- Schutzbach

9. Data: 2008-09-12 09:12:30

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.2008, o godzinie 11.06.48, na pl.soc.dzieci.starsze, Stalker
napisał(a):

> Powiem szczerze, że obserwując nastawienie rodziców ,reforma ma ogromne
> szanse na zawalenie się na etapie przejściowym,

Ale jakie zawalenie? Po prostu szkoły będą miały więcej czasu na
przygotowanie. :)

> bo nie będzie chętnych
> do posłania dzieci do szkół :-)

W pewnym momencie nie będzie wyboru.

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2008-09-12 09:17:52

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze:

> W pewnym momencie nie będzie wyboru.

Trochę sie nieprecyzyjnie wyraziłem. Chodziło mi o zawalenie się tego
przejściowego etapu. Żeby uprościć sprawę można by od razu przejść do
etapu "nie ma wyboru" ;-)

Stalker, z przymrużeniem oka, ale na poważnie

--
www.pomocdlarenaty.pl

Czasopisma dla 13 latka. Jakie?
oplaty w przedszkolu
(press) Już was posegregowali?
Pierwsze wędrówki górskie
Jakie buty na wędrówki górskie dla 5-latka?