Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]

Grupy

Szukaj w grupach

 

Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 67


« poprzedni wątek następny wątek »

41. Data: 2008-09-12 12:54:24

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:48ca632d$1@news.home.net.pl...
>
> Użytkownik "Agnieszka"...
>> Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>> news:z9tzvnj1dke$.dlg@habeck.pl...
>>>
>>> Jak uważacie, czy lepiej dziecka, które sobie nie radzi w pierwszych
>>> klasach nie przepuścić (niech kibluje), czy lepiej je przepychać dalej?
>>
>> Lepiej nie przepuścić, żeby miało szansę "zaskoczyć" i cokolwiek poza
>> papierkiem z rządkiem "dop" wynieść ze szkoły. Ale do tego potrzebna jest
>> zgoda rodziców i tu zaczynają się schody... Niemniej zdarza się.
>>
> Nieprawdą jest, jakoby zgoda rodziców była potrzebna.
> Było to prawdą ze trzy lata temu, już nieaktualne.

Znasz przypadki zostawienia takiego przypadka?

Qra

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


42. Data: 2008-09-12 14:18:05

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: waruga <w...@g...pllll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Sep 2008 12:57:40 +0200, Habeck Colibretto napisał(a):

> Teraz się przepycha przecież chyba, że naprawdę dziecko jest tragiczne i
> w zachowaniu i w nauce.

Teraz się ma niewiele do powiedzenia, bo żeby zostawić trzeba mieć
wskazanie poradni po temu.
Zdarzyło mi się z ciężkim serem zostawić tak z dwa razy chyba, ale
delikwent jak nic nie umiał rok wcześniej tak i potem.
Teraz ciągnę za uszy ile się da, wałkuje, wbijam młotkiem itd. i
przepuszczam, ale też materiał jest taki, że faktycznie musi być ciężki
przypadek żeby go nie opanować. A wtedy lepiej jednak zostawić, bo jak nie
czyta to co będzie robił w starszej klasie??
A najlepiej to chyba jak są sygnały, że dziecko ma problemy, to odroczyć
jeszcze w przedszkolu.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


43. Data: 2008-09-12 14:20:45

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: waruga <w...@g...pllll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Sep 2008 13:29:51 +0200, Qrczak napisał(a):

> A mnie najbardziej interesuje, jak by zrobili rodzice-nauczyciele...

Już pisałam zdarzyło mi się zostawić, ale z tego co wiem to akurat temu
przypadkowi zostawienie nic nie dało.
Nie zostawiam już od lat, bo nie mam tajkich uczniów, radzą sobie z
materiałem.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


44. Data: 2008-09-12 14:28:21

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Qrczak"
>> Nieprawdą jest, jakoby zgoda rodziców była potrzebna.
>> Było to prawdą ze trzy lata temu, już nieaktualne.
>
> Znasz przypadki zostawienia takiego przypadka?
>
Znam przypadki zostawienia i historię przynajmniej raz długich negocjacji z
rodzicami. Zostawienia zupełnie wbrew, nie; zawsze udawało się rodziców
namówić.

EwaSzy

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


45. Data: 2008-09-12 14:29:06

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: "Vicky S." <v...@a...tylko.onet.bez.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
news:gacs5k$asq$1@achot.icm.edu.pl...

> I w ten sposób, jeśli rodzice nie zdecydują inaczej, powstanie nie tylko
> fizyczna przepaść między Młodym a jego troszkę młodszym kuzynem...
>
> Qra, i pytanie do rodziców 4 i 5 latków: puścicie wcześniej?

NIE :)
Na naukę jeszcze będzie miał czas. Może się uczyć i 20 lat :)

Pozdrawiam,
Vicky S.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


46. Data: 2008-09-12 15:56:13

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: waruga <w...@g...pllll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Sep 2008 14:12:46 +0200, Habeck Colibretto napisał(a):

> Jak to jest z tymi opisywanymi ocenami? Jak jest z przejściem do
> zwykłych ocen? Nie jest to uderzenie w dziecko?

Eeeeeeeeeeee tam ;)
Moje zdanie jest takie ocena cząstkowa w ciągu roku z odpowiednim
komentarzem, a jak już musi być to opisówka na koniec.
Rodzice jakoś nie bardzo lubią opisówki.

--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


47. Data: 2008-09-12 16:24:36

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: waruga <w...@g...pllll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Sep 2008 14:33:59 +0200, Habeck Colibretto napisał(a):

> Zasugerować chyba, że nie warto zostawić (bo to chyba problem dla
> nauczyciela).

A jaki problem?? Uzasadniam dlaczego taka ocena, zostawiam w klasie I i mam
spokój przez następne dwa lata zamiast ciągnąć za uszy. "Problem" to
przepuścić i siedzieć potem nad takim na zajęciach dodatkowych czy innych i
tak męczyć aż zamęczyć, czyli nauczyć. To co jest prościej?
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


48. Data: 2008-09-12 16:35:10

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.2008, o godzinie 18.24.36, na pl.soc.dzieci.starsze, waruga
napisał(a):

>> Zasugerować chyba, że nie warto zostawić (bo to chyba problem dla
>> nauczyciela).
> A jaki problem?? Uzasadniam dlaczego taka ocena, zostawiam w klasie I i mam
> spokój przez następne dwa lata zamiast ciągnąć za uszy. "Problem" to
> przepuścić i siedzieć potem nad takim na zajęciach dodatkowych czy innych i
> tak męczyć aż zamęczyć, czyli nauczyć. To co jest prościej?

Ile takich dzieci zostawiłaś?

--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


49. Data: 2008-09-12 16:35:40

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.2008, o godzinie 17.56.13, na pl.soc.dzieci.starsze, waruga
napisał(a):

>> Jak to jest z tymi opisywanymi ocenami? Jak jest z przejściem do
>> zwykłych ocen? Nie jest to uderzenie w dziecko?
> Eeeeeeeeeeee tam ;)
> Moje zdanie jest takie ocena cząstkowa w ciągu roku z odpowiednim
> komentarzem, a jak już musi być to opisówka na koniec.
> Rodzice jakoś nie bardzo lubią opisówki.

No to ja jestem wyjątkiem.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


50. Data: 2008-09-12 16:46:07

Temat: Re: Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Od: waruga <w...@g...pllll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Sep 2008 14:31:13 +0200, Habeck Colibretto napisał(a):

> A zostawiłaś jakieś nieradzące sobie dziecko na prośbę rodzica? I co
> robisz z tymi co mają tylko "chmurki", "burze" czy co Wy tam
> wstemplowujecie jako najgorsze oceny?

Oj, nie znalazł się taki rodzic. Miałam dziecko odroczone o rok, ale to
było dziecko, które miało system szkoły specjalnej. Teraz też mam
odroczone, ale to klasa integracyjna więc takie przypadki są częste.
A co do chmurek, to raczej nie zdarza się żeby ktoś miał tylko chmurkę.
Materiał I klasy nie jest taki straszny, liczenie w zakresie 10, 20, 30 i
do tego można na konkretach. Umiejętność czytania i pisania, a w I klasie
to w dużej części przepisywanie, potem układanie z rozsypywanek i układanie
zdań.
Przeciętne dziecko radzi sobie w I-III spokojnie, a jak teraz wejdą zmiany
programowe w matematyce, to już będzie luz ;), bo:
"Dokonano też przeglądu i aktualizacji treści matematycznych. Usunięto z
nich (zgodnie z zaleceniem, ale bez przekonania o słuszności tej decyzji)
treści dotyczące kolejności wykonywanych działań i algorytmy działań
pisemnych. Znacznie też ograniczono rozwiązywanie zadań tekstowych
złożonych. " (prof. Jadwiga Hanisz autorka programu Edukacja XXI wieku- do
Wesołej Szkoły).
Sama jestem ciekawa nowego podręcznika dla III klasy, bez zadań złożonych i
działań pisemnych.
--
Elżbieta


--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Czasopisma dla 13 latka. Jakie?
oplaty w przedszkolu
(press) Już was posegregowali?
Pierwsze wędrówki górskie
Jakie buty na wędrówki górskie dla 5-latka?

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych

zobacz wszyskie »