Prosba do Michała M i innych

31. Data: 2006-11-23 19:10:45

Temat: Re: Prosba do Michała M i innych
Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a):
> Nie wiem czy dużo, ale u mnie jakieś gąsieniczki wsuwają liscie tego głogu
> aż miło. W zeszłym roku w połowie sierpnia nie już prawie lisci.
> Jeśli gdzieś w pobliżu rosną różowate, chociażby jak u mnie stare jabłonie,
> to odradzam.

Bezlistny głóg w sierpniu to żadna ozdoba cieszę się że w mojej okolicy
takich gołożerów nie widuję.

> Btw to nie jest czasem głóg dwuszyjkowy?

Oczywiście że tak, dałem plamę :)
--
Pozdrawiam, Artur.

32. Data: 2006-11-23 19:17:52

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> A do Gosi uwaga - jeśli zdecydujesz się na żywopłot z rugosy pomyśl o
> fragmencie gdzie będziesz mogła dosadzić inne gatunki róż, albo chociąż
> pełnokwiatowe czy białe odmiany rugosy.

Białe można od razu.
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/czerwiec04/photo
s/photo_17.html

> Efekt może być naprawdę ciekawy.

Efekt patriotyczny :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

33. Data: 2006-11-23 19:40:20

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN napisał(a):

> Od której strony świata?
> Zobacz co ludzie z tymi różami robią:
> http://www.midwestlandscapeplants.org/plantdetails.c
fm?speciesid=825

Generalnie południe. Kysz, siło nieczysta, przez Ciebie nie bede mogła
zasnąc;-(Przecudneeeee. Skad Oni biora takie rugosy?zaraz sprawdze czy
wysyłaja do nas;-)Dziekuje bardzo za linka, utwierdził mnie,z e to dobry
wybór

--

Gosia

34. Data: 2006-11-23 19:43:16

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Hejka. Ligustr ma niewielkie wymagania glebowe. Za to buki odznaczają
> się wysokimi wymaganiami glebowymi.
Tak własnie wyedukowana przez grupe jej odpowiedziałam;-)
>Rosa rugosa też woli gleby żyzne - na
> słabych glebach też rośnie tylko, że słabiej. Co to za żywopłot, który sięga
> do kolan i rozłazi się we wszystkie strony? ;-)
Ja mam krowich placków pod dostatkiem, bede ja wspomagała
> W tej sutuacji gdy masz piach to, jak nie głóg to posadź coś z iglastych
> świerki, modrzew (ostatnio Majka w TVN Meteo pokazywała żywopłot
> modrzewiowy), czy jałowce. Oczywiście można gdzie niegdzie wykopać dołki i
> nasypać dobrej ziemi i tam posadzić dla ozdoby leszczynę purpurową,
> pęcherznicę "Diabolus", bez "Aurea"itp, czy wreszcie kilka krzaków róży
> pomarszczonej oraz słodką jarzębinę, ałyczę, derenia jadalnego albo
> rokitnik - na lekarstwo. :-)

Fajny pomysl, tym bardziej ze miejsca mam duzo, a rokitnik mnie kusi.
Swierki mam w jednym miejscu i wygladaja tak sobie

--

Gosia

35. Data: 2006-11-23 19:45:33

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> To nie żywopłot, to po prostu kawałek około 5 na 5 metrów
> zarośnięty rugosą:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/czerwiec04/photo
s/photo_15.html

Piekny;-)

> Jeśli chcesz mieć żywopłot z rugosy, to weź pod uwagę, że nie będzie
> on wysoki (powiedzmy do 150 cm), ale gęsty i kolczasty, więc trudny do
> sforsowania przez człowieka. Poza tym sam się będzie rozrastał, ale
> niechciane odrosty po prostu można kosić. Jeśli chodzi o szkodniki,
> to u mnie niestety rugosa jest regularnie co roku objadana przez żuki
> japońskie. Ale w Polsce (jeszcze?) ich nie ma.
Zastanawiam sie, moze w tle cos posadze wysokiego?Jednak 1,5 metra to za
mało, beda mi lypac co na grilu robie;-(

--

Gosia

36. Data: 2006-11-23 19:55:48

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a):

> To i ja dorzucę trzy grosze.
> Z okna biura mam widok na żywopłot z rugosy ale cięty.

Ja nie chce ciac, chcę miec naturalny z kwiatami. Obawiam sie, ze będzie
za niski i ...teraz myślę jakie tło

> Gęściutki, zieloniutki i bardzo ładnie to wygląda - jednak jak napisali
> panowie wczesniej kwiatowe niedobitki i prawie zero owoców.
> Osobiście też uważam, ze jesli rugosa to trochę puszczona na żywioł, bo po
> co sadzić żywopłot z róży skoro nie można się cieszyć kwiatami. Liściastych
> ładniejszych znajdzie się wiecej.

Masz 100% racji

> A do Gosi uwaga - jeśli zdecydujesz się na żywopłot z rugosy pomyśl o
> fragmencie gdzie będziesz mogła dosadzić inne gatunki róż, albo chociąż
> pełnokwiatowe czy białe odmiany rugosy. Efekt może być naprawdę ciekawy.
Mam w tym miejscu gdzie posadziłam A. Choduna, Jeans Munk, Kurnik,
Hastrup, Moje Ha

> PS. Trochę prywaty - paczka doszła?

Tak, napisałam do Ciebie, ale nie dostałam odpowiedzi. Dziekuje cudnie,
pojechalam po nią na poczte główną, bo bałam się ze pzrez ten
strajk mi uschnie, a tak jest na czołowym miejscuJeszcze raz dziękuję

--

Gosia

37. Data: 2006-11-23 19:59:26

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa napisał(a):

> Wszystki trzy wymienione szpecą mi głoga co roku - namioty i mszyce wywalam
> razem z gałazkami, przycinając pędy ;)

Niech sobie jedzą, ale jak by mi przelazły na inne, to miałabym
mordercze zapedy. Z tego powodu skrytozercom głogowym, mówie
zdecydowane, nie!

--

Gosia

38. Data: 2006-11-23 20:03:25

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN napisał(a):

> Od której strony świata?
> Zobacz co ludzie z tymi różami robią:
> http://www.midwestlandscapeplants.org/plantdetails.c
fm?speciesid=825

Hansa ma za sobą piekne tło, co to jest?Liguster?
--

Gosia

39. Data: 2006-11-23 20:05:14

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Nov 2006 20:55:48 +0100, Gosia Plitmik napisał(a):

> Tak, napisałam do Ciebie, ale nie dostałam odpowiedzi. Dziekuje cudnie,
> pojechalam po nią na poczte główną, bo bałam się ze pzrez ten
> strajk mi uschnie, a tak jest na czołowym miejscuJeszcze raz dziękuję

Cieszę się - u mnie się marnowała.

A e mail nie dotarł:(

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

40. Data: 2006-11-23 20:09:25

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a):

> Cieszę się - u mnie się marnowała.
A, ja bardzo cieszę się z każdej, mam do róz największy sentyment.
Chociaż trudna, to miłosc i nie wiem, czy odwzajemniona

Miałam już zielone robale, robale przed pakami, plamistośc
liści;-)Ciekawe, czy mnie coś ominęło

> A e mail nie dotarł:(

Wysyłałam na adres z dwoma mm, innych pare maili też

--

Gosia

Nasiona lilii
Wszystkim Januszom