Prosba do Michała M i innych

1. Data: 2006-11-23 10:32:27

Temat: Prosba do Michała M i innych
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znowu na ostatnia chwile, ale nie spodziewałam sie, ze tak szybko kupia
działke obok mnie;-(Własnie googlałam o zywopłotach i......moja slynna
Pani od ogrodow chce posadzic buka, albo liguster, a ja nie bardzo.
Skłaniam sie w strone rosy rugosy, bo i na konfitury bedzie i na nalewke
i IMo ładnie wyglada. Głog podobno ma duzo szkodników i ałycza tez?
Dobra do rzeczy, znalazłam gdzies ze Michał ma zywopłot z rugosy, ale
zdjecie było tylko jednego kwiatka;-(Ma ktos zdjecie calego???A, u mnie
tam jest piach i nie bardzo chce wymieniac ziemię
--

Gosia

2. Data: 2006-11-23 11:04:48

Temat: Re: Prosba do Michała M i innych
Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Własnie googlałam o zywopłotach i......moja slynna
> Pani od ogrodow chce posadzic buka, albo liguster, a ja nie bardzo.

Jeszcze tej pani nie zwolniłaś? Tak w ogole nie mam nic przeciw
projektantom ogrodów (zwłaszcza dobrym)ale -jak sama pisałaś-z tego
projektu niewiele już pozostało :)
Michal dopiero wstaje,u niego blady świt.
A google to Ci odcieli ? Pełno tam Rugosy rozmaitej luzem, w pęczkach
i w żywopłotach :))

Pozdrawiam, Lilka

3. Data: 2006-11-23 11:07:51

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:
(...)
> Dobra do rzeczy, znalazłam gdzies ze Michał ma zywopłot z rugosy, ale
> zdjecie było tylko jednego kwiatka;-(Ma ktos zdjecie calego???A, u mnie
> tam jest piach i nie bardzo chce wymieniac ziemię

http://krycha.kofeina.net/wiosna2006/_thumbs/rosa%20
rugosa%20zywoplot.jpg.html

Zdjęcie jest z wiosny, kiedy dopiero zaczyna kwitnąć. Problem z rosą
rugosą polega na jej rozprzestrzenianiu się. U mnie strona za siatka to
polna droga, po której czasem przejedzie kombajn i skosi wszystko. Gdyby
tam był ogród sąsiada, nie posadziłabym rugosy bez uzgodnienia z nim,
czy zniesie gościnnie moje odrosty :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2006-11-23 11:16:39

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> Głog podobno ma duzo szkodników i ałycza tez?

Głóg pośredni Crataegus media Paul's Scarlet oraz ałycze są intensywnie
wykorzystywane w mojej okolicy przez zieleń miejską i nie zauważyłem
masowej inwazji szkodników na te rośliny. Są one odporne na suszę więc
na piaski będą się nadawały.

--
Pozdrawiam, Artur.

5. Data: 2006-11-23 11:35:35

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosiu,
są różne gatunki głogów ale zdrcydowana większość odporna na choroby i
szkodniki i mało wymagająca co do gleby. Owoce też mają jadalne:)
--
Pa, Gabi

- - -
http://tabaza.sapijaszko.net

6. Data: 2006-11-23 11:39:10

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilka napisał(a):

> Michal dopiero wstaje,u niego blady świt.
> A google to Ci odcieli ? Pełno tam Rugosy rozmaitej luzem, w pęczkach
> i w żywopłotach :))
Nie odcieli, własnie z googli mam zdjecie Michala i tam przeczytałam o
zywopłocie. Pani z projektem nie ma nic juz wspolnego, potzrebuje jej
siły roboczej i tyle, a przy okazji zasugerowała własnie buki
--

Gosia

7. Data: 2006-11-23 11:40:41

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):

> [...]
> polna droga, po której czasem przejedzie kombajn i skosi wszystko. Gdyby
> tam był ogród sąsiada, nie posadziłabym rugosy bez uzgodnienia z nim,

Hmm, masz racje, zapytam sasiadów. Dziekuje bardzo za zdjęcie, jak długo
Twoja rosnie w tym miejscu?

--

Gosia

8. Data: 2006-11-23 11:41:52

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

GabiS napisał(a):
> Gosiu,
> są różne gatunki głogów ale zdrcydowana większość odporna na choroby i
> szkodniki i mało wymagająca co do gleby. Owoce też mają jadalne:)

Niestety w googlach sie powtórzyło, ze głóg przyciaga robactwo?

--

Gosia

9. Data: 2006-11-23 11:49:24

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:

> Hmm, masz racje, zapytam sasiadów. Dziekuje bardzo za zdjęcie, jak długo
> Twoja rosnie w tym miejscu?

Nie pamietam, 6 - 8 lat. Odrosty ze swojej strony poprzesadzałam w inne
miejsce
i za parę lat powinnam mieć od południa żywopłot mieszany - rosa canina
i rosa rugosa.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2006-11-23 11:56:37

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):

> Nie pamietam, 6 - 8 lat. Odrosty ze swojej strony poprzesadzałam w inne
> miejsce
> i za parę lat powinnam mieć od południa żywopłot mieszany - rosa canina
> i rosa rugosa.
Rozumiem,z zadowolona z niego jestes;-)?Ja tez chce pomieszac z canina

--

Gosia

Nasiona lilii
Wszystkim Januszom