Prosba o identyfikacje roslinki

następny post »
From: "stclaus" <s...@a...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Prosba o identyfikacje roslinki
Date: Mon, 26 Feb 2007 21:56:36 +0100

Witam,

Czy ktoś z Was może mi pomóc w identyfikacji tej roślinki?

http://picasaweb.google.pl/januszr/Kwiaty

Kupilem ją kolo wakacji w zeszłym roku. Widzialem ja wczesniej jako sredni
"krzew" o srednicy mniej wiecej 0,7 stojący w donnicy na dworze. Dlatego
postanowilem tez tutaj zapytac. Pani w
ogrodniczym mowila ze nadaje sie zarowno na dwor jak i do srodka, aczkolwiek
na zime musi byc chowana. Przesadzilem ja do doniczki z opakowania
handlowego i zaczela ladnei rosnac. Wystrzelila jednym pedem w gore
(najwyzszy na zdjeciu) lecz teraz od dluzszego czasu stoi. Na zdjeciu widac
ze ma pedziorki ale juz je zwalczam. Co to za roslinka, i czy ma jakies
ekstra wymagania

Dodatkowo jak tu pisze zagadne jeszcze w jednym temacie
Mam rozsadę bukszpana wiecznie zielonego. (rowneiz na zdjeciach) Czy ktos
moze rozpoznaje jaka to odmiana? W poszukiwaniach po necie odnalazlem tylko
podstawowego buxus sempervirens, ewentualnie jeszcze Buxus sempervirens
'Suffruticosa'. (oczywiscie znalazlem wiecej ale tylko z nazwy - zadnego
opisu czy zdjecia, takze ciezko porownac) Co prawda znalazlem strone o
bukszpanach ale po holendersku.
Moze ktos wie co to za odmiana moze byc?
Rozsada zostala "urwana" z bukszpana o wys. ok. 3,5-3,7 metra. Widok na
zdjeciach.

Przy okazji czy obwodka naokoło lisci to normalne? Na innych lodygach tego
nie ma (rowiez na zdjeciach http://picasaweb.google.pl/januszr/Kwiaty)
Czy znacie jakies strony o bukszpanach w jezyku polski (lub angielskim) ale
nie holenderskim!!

Pozdrawiam i dziekuej za wszelka pomoc.

stclaus