Prosba o identyfikacje roslinki

1. Data: 2007-02-26 20:56:36

Temat: Prosba o identyfikacje roslinki
Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś z Was może mi pomóc w identyfikacji tej roślinki?

http://picasaweb.google.pl/januszr/Kwiaty

Kupilem ją kolo wakacji w zeszłym roku. Widzialem ja wczesniej jako sredni
"krzew" o srednicy mniej wiecej 0,7 stojący w donnicy na dworze. Dlatego
postanowilem tez tutaj zapytac. Pani w
ogrodniczym mowila ze nadaje sie zarowno na dwor jak i do srodka, aczkolwiek
na zime musi byc chowana. Przesadzilem ja do doniczki z opakowania
handlowego i zaczela ladnei rosnac. Wystrzelila jednym pedem w gore
(najwyzszy na zdjeciu) lecz teraz od dluzszego czasu stoi. Na zdjeciu widac
ze ma pedziorki ale juz je zwalczam. Co to za roslinka, i czy ma jakies
ekstra wymagania

Dodatkowo jak tu pisze zagadne jeszcze w jednym temacie
Mam rozsadę bukszpana wiecznie zielonego. (rowneiz na zdjeciach) Czy ktos
moze rozpoznaje jaka to odmiana? W poszukiwaniach po necie odnalazlem tylko
podstawowego buxus sempervirens, ewentualnie jeszcze Buxus sempervirens
'Suffruticosa'. (oczywiscie znalazlem wiecej ale tylko z nazwy - zadnego
opisu czy zdjecia, takze ciezko porownac) Co prawda znalazlem strone o
bukszpanach ale po holendersku.
Moze ktos wie co to za odmiana moze byc?
Rozsada zostala "urwana" z bukszpana o wys. ok. 3,5-3,7 metra. Widok na
zdjeciach.

Przy okazji czy obwodka naokoło lisci to normalne? Na innych lodygach tego
nie ma (rowiez na zdjeciach http://picasaweb.google.pl/januszr/Kwiaty)
Czy znacie jakies strony o bukszpanach w jezyku polski (lub angielskim) ale
nie holenderskim!!

Pozdrawiam i dziekuej za wszelka pomoc.

stclaus

2. Data: 2007-02-26 21:24:35

Temat: Re: Prosba o identyfikacje roslinki
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stclaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Czy ktoś z Was może mi pomóc w identyfikacji tej roślinki?
>
> http://picasaweb.google.pl/januszr/Kwiaty

Wydaje mi się, że to trzmielina być może japońska.
Porównaj sobie np. tu http://oregonstate.edu/dept/ldplants/eujam5.htm

> [...]
> 'Suffruticosa'. (oczywiscie znalazlem wiecej ale tylko z nazwy - zadnego
> opisu czy zdjecia, takze ciezko porownac) Co prawda znalazlem strone o

Więcej jest w książkach - u Czekalskiego są opisy parunastu odmian, ale ze
zdjęciami krucho.

> Przy okazji czy obwodka naokoło lisci to normalne? Na innych lodygach tego
> nie ma (rowiez na zdjeciach http://picasaweb.google.pl/januszr/Kwiaty)

Może być tak, że odmiana normalnie ma liście obrzeżone, a część pędów
powróciła do formy wyjściowej czysto zielonej. To nie takie rzadkie.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2007-02-28 19:33:09

Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Wydaje mi się, że to trzmielina być może japońska.
> Porównaj sobie np. tu http://oregonstate.edu/dept/ldplants/eujam5.htm

Wydaje sie ze to to :)) dziękuję.

> Więcej jest w książkach - u Czekalskiego są opisy parunastu odmian, ale ze
> zdjęciami krucho.

Poszukam ..... :))

> Może być tak, że odmiana normalnie ma liście obrzeżone, a część pędów
> powróciła do formy wyjściowej czysto zielonej. To nie takie rzadkie.

Bylem sprawdzic na krzewie z ktorego urwalem - zaden z nich nie ma obwodek,
a rosnie ich tam w szpalerze ok 12 sztuk :))
Ale dziękuję zobaczymy co dalej bedzie poki co rosnie w siłe.

stclaus

4. Data: 2007-03-01 14:30:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Bylem sprawdzic na krzewie z ktorego urwalem - zaden z nich nie ma
> obwodek, a rosnie ich tam w szpalerze ok 12 sztuk :))

Takie obwodki moga wskazywac na niedobor lub nadmiar jakiegos skladnika w
podlozu.
(w przypadku jesli to nie forma odmianowa)

Pozdrawiam,
Bpjea

Co potrzebne do pielegnacji duzego trawnika ?
Kraków i okolice, gdzie kupować rośliny?
Jakie thuje kupic - doradzcie
Wyciecie drzew
Storczyki